zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

John Vrakking Vrakking

Is het leiderschap niet wat je ervan verwachtte? Kom je niet uit de verf en blijven resultaten achter?

Dat heeft zelden te maken met je kennis en met je tools.
Het gaat om je eigen fundament en de overtuigingen die daarmee samenhangen. 

Samen onderzoeken we wat je zou kunnen versterken: ik help beginnend-leidinggevenden om tot resultaten te komen.
John Vrakking Vrakking john@johnvrakking.nl
 
 
 

Weblog`s van John Vrakking Vrakking :

 

Het geheim van slim uitstellen

Door: John Vrakking Vrakking , 04 april 2012
Wie tijd tekort heeft, moet taken uitstellen. Daarmee komt op korte termijn tijd vrij – voor zaken die nú om aandacht vragen. U heeft gelijk: in eerdere blogs waarschuwde ik voor juist voor uitstelleritis. Maar dat is wat anders… Lees alles over slim doorschuiven.
  Lees verder...
 

Hoe kiest u de beste timemanagement benadering?

Door: John Vrakking Vrakking , 16 maart 2012
Een artikel over het onnut van ToDo-lijstjes deed hier onlangs veel stof opwaaien. Liefst veertig, soms emotionele reacties kreeg de auteur over zich heen. Dit artikel laat zien waarom die laatste gelijk heeft. Maar ook waarom de waarheid bij zijn lezers ligt. Want als mensen van elkaar verschillen, waarom zou er dan maar één ultieme Timemanagement-techniek zijn? Lees hier wat de beste is.
  Lees verder...
 

Drie tips om uw werk minder saai te maken

Door: John Vrakking Vrakking , 24 februari 2012
Niet alle mensen houden van structuur. Sommigen krijgen van een agenda de kriebels en van een planningsoverleg krijgen ze pukkeltjes. Dat zijn de vlinderaars: elk bloemetje is mooi, elke taak is leuk. Zij vinden zichzelf flexibel en hebben dus een hekel aan alles dat flexibiliteit inperkt.
  Lees verder...
 

Hoe schrijf ik haalbare Goede Voornemens

Door: John Vrakking Vrakking , 30 december 2011
Als Goede Voornemens sneuvelen, is dat meestal omdat we te snel resultaat willen zien. Natuurlijk: iets is pas veranderd wanneer we de verandering waarnemen. Maar daar zit ook de valkuil: onze menselijke natuur is tégen verandering, dus moeten we het wel laten mislukken!
 
  Lees verder...
 

Wat doet u als uw zaak een zorg is?

Door: John Vrakking Vrakking , 25 november 2011
Ondernemen is keuzes maken. ‘Vijftig procent gokkans!’, grapt een oud gezegde. Maar van het nemen van die gok - of het uitstellen daarvan – kunt u als ondernemer knap last hebben.
  Lees verder...
 

Wat doet u als u wakker ligt van uw werk?

Door: John Vrakking Vrakking , 06 november 2011
Met wakker liggen van uw werk bedoel ik dat u zich over iets dat met uw werk te maken heeft, zoveel zorgen maakt dat het u niet meer loslaat. ‘Slapeloze nachten’, zeggen we dan. U kent het wel: u komt maar slecht in slaap, u blijft draaien en als u er ’s nachts uit bent geweest, kunt u de slaap niet meer vatten. Of u bent veel te vroeg wakker en gaat dan liggen piekeren.
  Lees verder...
 

Onderzoeksvraag: gebruiksnut tablet-PC's

Door: John Vrakking Vrakking , 02 september 2011
In hoeverre heeft uw tablet ook uw werk makkelijker gemaakt? Wat is het praktisch gebruiksnut?
  Lees verder...
 

Waarom Het Nieuwe Werken ook niet bij u zou passen

Door: John Vrakking Vrakking , 04 augustus 2011
Als spreker over Het Nieuwe Werken (HNW) zie ik vooral managers worstelen met de gevolgen van rücksichtsloze implementatie van het concept. Want waar ze bang voor waren is dan breeduit waarheid gebleken: als manager zie je alles wat je niet wilde weten en wat je wel wilt weten blijft buiten je gezichtsveld. En er is geen weg terug: ze hebben er maar mee te dealen.
  Lees verder...
 

Vijf redenen waarom u nog op papier aantekeningen zou maken

Door: John Vrakking Vrakking , 05 juli 2011
Alle mooie digitale speeltjes ten spijt is het nog niet gelukt om papier helemaal uit de dagelijkse kantoorpraktijk te krijgen. Sterker nog, het lijkt wel of er bijvoorbeeld voor het notitieblok meer aandacht is dan ooit.
  Lees verder...
 

Vijf handvatten om tijdsdruk te lijf te gaan

Door: John Vrakking Vrakking , 24 mei 2011
Heeft u ook het gevoel dat er teveel werk is voor te weinig tijd? Hoe gaat u daarmee om? Vijf handvatten.
  Lees verder...
 

Tips voor gebrek aan discipline

Door: John Vrakking Vrakking , 18 februari 2011
‘Een goed begin is het halve werk’. Mooi, maar méér dan dat is het ook niet. Wie veel opstart en niets afmaakt, leeft in een wereld met losse eindjes. Met aangesproken budgetten, maar geen tastbaar resultaat. Met veel hoog gespannen verwachtingen en geen voorgang. Druk, druk, druk, en niets uit uw vingers. Hoe gaat u om met gebrek aan discipline?
  Lees verder...
 

Direct de telefoon oppakken is klantonvriendelijk

Door: John Vrakking Vrakking , 15 februari 2011
Alle moderne technieken ten spijt is de conventionele telefoon nog steeds een dwingeland van heb ik jou daar. ‘Aandacht voor de klant’, ‘klantgericht’, ‘klant is koning’… Met die vaak krampachtige organisatiewaarden er omheen is de telefoon een Tijdrover waar we ‘u’ tegen zeggen.
  Lees verder...
 

Hoe stel ik de juiste prioriteiten (video)?

Door: John Vrakking Vrakking , 06 oktober 2010
Prioriteiten stellen is één van de belangrijke timemanagement-tools in de trits Doelen stellen/Prioriteren/Plannen. Die laatste en een gezonde hoeveelheid zelfkennis moeten u in staat stellen om het beste uit uw tijd te halen. Alleen: Wat is het beste? En: hoe ruim meet u zichzelf tijd toe?
  Lees verder...
 

Vijf tips om nog twee kwartalen goed te maken

Door: John Vrakking Vrakking , 20 september 2010
Op het moment dat deze bijdrage verschijnt, heeft dit jaar nog 68 werkdagen. Zo weinig dagen en waarschijnlijk nog zóveel dat gerealiseerd moet worden van de doelstellingen van 2010. Wat doet u? Alle improductiviteit schrappen en maar vooral hard aan het werk?
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 5 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10