zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Winnaar Kampioenschap Klanten Wegjagen 2009 (video)

Door: , 27 oktober 2009
De winnaar 2009 wordt zeer waarschijnlijk Ian Morbin, "veiligheids"medewerker in de Londense Underground die een passagier de huid vol scheldt omdat hij met één voet over de gele lijn staat.
  Lees verder...
 

Verlenging aanvragen voor het jaar van Darwin?

Door: , 26 oktober 2009
Recessies zijn als een stevige storm: alles wat slecht gebouwd is, of door metaalmoeheid of houtrot is aangetast, valt om. De rest gaat gewoon door. 
  Lees verder...
 

Alan Weiss over klantenservice

Door: , 16 oktober 2009
Dat Klanten Wegjagen een activiteit is die omwille van haar populariteit door de Unesco tot Cultureel Erfgoed van de Mensheid uitgeroepen zou moeten worden, blijkt nog maar eens uit de volgende post uit het weblog van Alan Weiss, een van Amerika\'s meest originele marketingdenkers:
  Lees verder...
 

Kranten zijn zombieproducten

Door: , 15 oktober 2009
Journalisten verdringen elkaar in de media om te vertellen hoe kwalitatief hun berichtgeving wel was in vergelijking tot wat andere media anno 2009 brengen.
Ten eerste is die superieure kwaliteit een grove generalisatie en dus een onwaarheid. Ten tweede is een kwaliteitsoordeel waardeloos als je zelf de criteria mag bepalen. En ten derde zijn die kwaliteitscriteria ondertussen volstrekt verouderd…
  Lees verder...
 

Twee gewetensvragen voor ondernemers

Door: , 13 oktober 2009
1. Stel ik vast dat klantbehoeften sinds het begin van de recessie veranderd zijn? (andere producten/diensten? andere kanalen? andere service? andere prijs? etc.)

2. Bieden wij nog steeds dezelfde producten diensten aan op dezelfde manier en proberen we daar nog steeds dezelfde prijs voor te krijgen?

  Lees verder...
 

Is transparantie het antwoord op verblinding?

Door: , 12 oktober 2009
"We hebben het niet zien aankomen" is een zinnetje dat de oplettende lezer terugvindt in ALLE beschrijvingen van bedrijven waar het fout gaat: Wessanen, DSB, Van der Moolen en ga zo maar door. Zelfs de kredietcrisis hadden de experts niet zien aankomen. Het roept de gewetensvraag op waar de dunne scheidingslijn ligt tussen realisme en het onvoorwaardelijke geloof in het eigen kunnen dat van leiders verwacht wordt.
  Lees verder...
 

Zombiebusiness: zijn leiderschapstheorieën onzin?

Door: , 16 september 2009
Op Amazon zijn er 480,881 boeken over leiderschap te koop. Vraag 30 managementguru\'s naar hun theorie en je krijgt 31 verschillende antwoorden.
  Lees verder...
 

Zombie Business: Gebrekkig toezicht?

Door: , 02 september 2009
Tegenstrijdige belangen in organisaties leiden tot discussies en dus tot inefficiëntie. Komt dit door gebrek aan toezicht? Wat kunnen/mogen/moeten aandeelhouders en hun vertegenwoordigers doen?
  Lees verder...
 

Ergerlijk gedrag meer regel dan uitzondering

Door: , 31 augustus 2009
Zaterdag inkopen gaan doen in een supermarkt waar de caissières/kassiersters met elkaar zaten te kleppen in plaats van oog- en ander contact met hun klanten te maken.

Ergerlijk. Ik vraag me af wat er precies in hun functieomschrijving staat en waarop ze precies beoordeeld worden. Waarschijnlijk niet contact, communicatie en betrokkenheid.
De vervreemding neemt steeds toe!
  Lees verder...
 

Optimisme loont

Door: , 28 augustus 2009
Uit succesvolle acties bij BestBuy en JCPenney in de Verenigde Staten blijkt dat er een direct verband bestaat tussen optimisme bij de medewerker, betrokkenheid en omzet.
  Lees verder...
 

Waarom blijft klanttevredenheid ons zo lang achtervolgen?

Door: , 26 augustus 2009
Waarom houden we zo halsstarrig vast aan klanttevredenheidsmetingen?
  Lees verder...
 

10 fatale fouten van slechte leiders

Door: , 25 augustus 2009
Tien fatale fouten zijn de oorzaak van dat menig leidinggevende ontspoort. Dit stellen Jack Zenger en Joseph Folkman, consultants en auteurs van `The Inspiring Leader: Unlocking the Secrets of How Extraordinary Leaders Motivate`.
  Lees verder...
 

WAKE-UP CALL: nummer 7 van 12 tips voor dips: klantbehoud, maar niet te allen prijze

Door: , 01 april 2009
Verlaag je prijzen en de klanten blijven vanzelf komen! roepen heel wat ondernemers.
We hebben het hier over een van de meest hardnekkige misverstanden uit de geschiedenis van de marketing.
  Lees verder...
 

WAKE-UP CALL: nummer 6 van 12 tips voor dips: geen wilde ontslagrondes

Door: , 23 maart 2009
Het sommetje Personeel + Recessie = Ontslag is een bekende pavlovreactie van ondernemers in moeilijke tijden. In het Engels noem je zoiets: shooting yourself in the foot.
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10