Blijft bij de Rabobank de coöperatieve, klantgerichte gedachte overheersen, of wordt ze een bank zoals alle andere. Sinds vorige week weten we het antwoord.
Vandaag in de kranten: Endemol heeft de grootste moeite om zijn betalingsverlichtingen na te komen. Oorzaak: het bedrijf moet jaarlijks een blockbuster à la Big Brother ophoesten.
Een meerderheid van American Expressklanten in de Verenigde Staten blijken tot 13% meer te willen betalen voor excellente service....
Ondertussen stromen de televisieprogramma\'s en klaagsites maar vol met protesten tegen slechte dienstverlening door verkopers, monteurs en contact center agents.
Terwijl het oer- en oersimpel is om deze hele chaos de wereld uit te helpen....
Tijdens BookExpo America, de grootste professionele boekenbeurs van het land, gingen heel wat stemmen op die twijfelden aan de bewering van Amazon dat ze meer elektronische dan gedrukte boeken verkopen.
De meeste innovaties zijn "onnovaties". Een goed idee is immers nog geen innovatie, en een nieuw product evenmin. Het begint pas interessant te worden wanneer het waarde heeft voor de klanten die dat uitdrukken door er geld voor te geven.
Maar het is pas een innovatie wanneer het tot ruilprocessen leidt die waarde leveren voor alle belanghebbende van de organisatie: de klanten vinden het de moeite "waard", het verschaft werk, het levert geld op en het richt in de omgeving geen schade aan.
Op TED 2010 in San Diego hield Philip Howard een vurig pleidooi voor het vereenvoudigen van het rechtssysteem. Zijn bezwaren en oplossingen zijn evengoed van toepassing op organisaties als op de samenleving in het algemeen.
Sinds enkele jaren (en met name sinds het verschijnen van Competing for the Future van Prahalad) moeten we zo nodig met z’n allen aan het co-maken. Niet dat daar uiteindelijk veel van terecht komt.
Al jarenlang is de klassiekemuziekgoegemeente het slachtoffer van haar eigen knullige marketing. Het resultaat was onlangs te lezen in The New Yorker: de belangstelling neemt pijlsnel af. De onkunde heeft nu ook de rangen van de Radio 4 programmamakers bereikt.
Uit een recente twittergedachtenwisseling blijkt dat Customer Intimacy een gevaarlijke zombie is die over onze hoofden cirkelt en onze gedachten benevelt.
Op een Amerikaans weblog maakt Forbes-journalist Daniel Indiviglio zich druk over het feit dat GlaxoSmithKline zijn hele malariaresearchdatabase aan een goed doel wegschenkt. Zijn argument: deze is opgebouwd door jarenlange research, betaald met geld van de aandeelhouders. Wanneer het management dit kapitaal weggeeft, is dit diefstal ten nadele van de aandeelhouders.
Bing wil uitgevers betalen om nieuwsberichten in zoekresultaten op te nemen. Op voorwaarde dan wel dat ze hun content bij Google weghalen. "The forces that be" versus de wikiwereld: nieuwe fase...