zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Sales blog: Mensen zijn gek op het woord 'gratis'

Door: , 03 juni 2008
Twee jaar geleden, tijdens het WK voetbal brak de Wuppie-gekte los. Nu probeert de grootgrutter uit Zaandam opnieuw de harten van de voetbalfans te veroveren met de Welpie. Helemaal gratis en voor niets. Nou ja, bijna, want je moet wel wat boodschappen inslaan. Maar dat waren we toch al van plan. Waarom heeft het woord gratis zo’n geweldige aantrekkingskracht?
  Lees verder...
 

Salesblog: Die het kleine niet eert, is het grote niet …

Door: , 27 mei 2008
Hebt u zich ook wel eens afgevraagd hoe u mensen – natuurlijk op een nette manier – ‘ja’ laat zeggen tegen uw voorstellen? En bent u soms gefrustreerd omdat ze uw ideeën afwijzen? Dan vindt u hier een interessante tip.
  Lees verder...
 

Salesblog: Waarom zijn klanten tegenwoordig zo ontrouw?

Door: , 14 mei 2008
Ze zeggen wel eens wil je loyaliteit? Neem dan een hond! Ze noemen het niet voor niets ‘trouwe viervoeters’. Het ideaal van veel bedrijven is loyale klanten. Want daardoor nemen de verkoopkosten af. Het is makkelijker zakendoen. Maar hoe bevorder je de loyaliteit van klanten?
  Lees verder...
 

Salesblog: “Bedrieg me alsjeblieft!”

Door: , 12 mei 2008
Ik heb het niet zo begrepen op ethische discussies. Het probleem is dat wij allemaal een beetje anders over ethiek denken. Je komt er nooit uit. Helaas ontkom je er soms niet aan. Pas nog werden een aantal tips die ik in mijn salesblog “Hoe ga je om met prijsbezwaren” gaf, afgedaan met ‘door de strot duwen’ en ‘aansmeren’.
  Lees verder...
 

Salesblog: Hoe ga je om met prijsbezwaren?

Door: , 08 mei 2008
Op mijn salesblog "Waarom zeuren klanten over de prijs" kwamen talloze reacties. Vandaar dat ik er deze keer extra aandacht aan besteed. Volgens veel verkopers zijn prijsbezwaren de belangrijkste reden waarom klanten niet kopen. Als je dezelfde vraag aan klanten stelt, krijg je overigens andere antwoorden. De meeste gehoorde klacht is: "de verkoper heeft te weinig aandacht voor mijn behoeften!" Voor de liefhebbers heb ik enkele praktische tips verzameld.
  Lees verder...
 

Salesblog: Waarom zeuren klanten over de prijs?

Door: , 22 april 2008
Verkopers klagen steeds vaker over klanten die steggelen over de prijs van hun product of dienst. Ze zeggen: “iedereen zoekt tegenwoordig op internet naar de beste koopjes en dan verwachten ze van ons de laagste prijs!” Tja… arme stakkers, wat hebben jullie het toch zwaar. Heb je je wel eens afgevraagd wat de oorzaak is van al dat handjegeklap?
  Lees verder...
 

Sales blog: Het geheim van succes

Door: , 16 april 2008
Heb je je ooit wel eens afgevraagd waarom de ene persoon veel succesvoller is dan de andere? Waarom de ene verkoper altijd boven zijn targets scoort en de andere met veel hangen en wurgen de eindjes aan elkaar weet te knopen? Of gewoon mislukt? Dan is hier het antwoord.
  Lees verder...
 

Salesblog: Stuntelige versiertrucs

Door: , 14 april 2008
Je hebt spam en spam. De grote bulk van de ‘spam’ gaat over medicijnen, luxe namaakartikelen, casino’s, allerhande hulpmiddelen waardoor je seksleven op slag zou verbeteren en meer van dat soort irritante rotzooi. En dan is er die andere spam verzonden door meer 'serieuze' zakenlieden.
  Lees verder...
 

Salesblog: Worden verkopers geboren of gemaakt?

Door: , 08 april 2008
Je bent deze uitspraak vast wel eens tegengekomen. Zelf werd ik er onlangs aan herinnerd in een reactie op mijn weblog “Verkopen gewoon een kwestie van keihard werken”. De redenering is als volgt: “Voor verkopen heb je talent of je hebt het niet. Trainen heeft weinig zin. Zie het maar als een leuk dagje uit.” Moet ik mijn trainingspraktijk opdoeken? Of heeft mijn bestaan toch nog zin?
  Lees verder...
 

Salesblog: Verkopen is geen vak

Door: , 03 april 2008
Het is me al vaker opgevallen: verkopers lezen weinig boeken. In mijn trainingen stel ik soms de vraag: “heb je wel eens een boek over verkopen gelezen?” De reacties zijn voorspelbaar: “nee, daarvoor heb ik geen tijd!” Of: “Alsjeblieft zeg, die boeken zijn geschreven door theoretici, die nog nooit met hun voeten in de klei hebben gestaan. Daar heb je helemaal niets aan!” De gedachte dat je uit een boek niets kunt leren is wijdverbreid onder verkopers.
  Lees verder...
 

Sales blog: Verkopen gewoon een kwestie van keihard werken

Door: , 02 april 2008
Willen uw verkopers ook zo graag meer verkopen? De meeste deelnemers aan mijn trainingen willen natuurlijk dolgraag meer verkopen. Daarvoor zijn ze op de training verschenen of gestuurd. Gelukkig heb ik over enthousiasme ook weinig te klagen. Maar….???
  Lees verder...
 

Salesblog: Zo ontstaat kortsluiting

Door: , 13 maart 2008
Vroeger in de goeie ouwe tijd wist je één ding zeker: voor elektriciteit was je afhankelijk van het locale energiebedrijf. Je had geen keuze. Tegenwoordig met die vrije marktwerking is dat allemaal anders. De consument baadt in weelde dankzij die geweldige marktwerking.
  Lees verder...
 

Sales blog: Meer informatie halen met ‘inhaakvragen’

Door: , 28 februari 2008
Klanten zijn soms een tikkeltje vaag. Vaagheid is een wankele basis voor geslaagde verkoopgesprekken. Gelukkig is er een simpele methode om meer duidelijkheid te verkrijgen. Stel inhaakvragen.
  Lees verder...
 

Sales blog: 'verkoopautomaten' laten kansen liggen

Door: , 21 februari 2008
Is het u ook wel eens opgevallen dat sommige mensen ‘reactief’ zijn ingesteld? Ze reageren op wat u zegt. Ze staan onvoldoende stil bij de impact van hun reacties. In plaats van te reageren, doen verkopers er verstandig aan te antwoorden.
  Lees verder...
 
< vorige 24 25 26 27 28 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10