zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Wat is uw kernbelofte?

Door: , 23 november 2010
Het is een bekend gezegde: belofte maakt schuld. Dat geldt des te sterker in de relatie tussen bedrijven en klanten omdat de klant voor de gedane beloften betaalt. Een deel van de heisa rond de klachtenbehandeling in Nederland is terug te voeren op bedrijven die vage beloften aan hun klanten doen. Een onduidelijk verwachtingspatroon is vragen om moeilijkheden.
  Lees verder...
 

Overal een mening over

Door: , 16 november 2010
Is het u ook wel eens opgevallen dat bij enquêtes het aantal stemmen \'geen mening\' over het algemeen relatief gering is? Het lijkt er op dat mensen vrijwel altijd een mening hebben. Vreemd eigenlijk. Er zijn talloze onderwerpen waar wij nooit bij stilstaan, totdat...? Iemand over dat onderwerp naar onze mening vraagt. Dan lijkt ons brein verdacht veel op een goochelaar die een konijn uit zijn hoge hoed tovert. Dit konijn hoed/mechanisme heeft grote gevolgen voor uw overtuigingskracht.
  Lees verder...
 

Behandel de klant zoals uzelf behandeld wilt worden

Door: , 08 november 2010
Behandel de klant zoals uzelf behandelt wilt worden: het is een bekende uitspraak. Ze lijkt ook volkomen logisch. Neem het volgende voorbeeld. Meneer Jansen is een vriendelijke en voorkomende verkoper in een computerwinkel. Hij heeft veel productkennis en neemt rustig de tijd om alle details van zijn producten en diensten uit te leggen. Het is precies wat hij ook wil dat anderen doen als hij de rol van klant vervult. Geweldig idee, toch?!
  Lees verder...
 

Geweldige klantervaringen

Door: , 02 november 2010
Na het donderende mediageweld van de afgelopen week krijg je de indruk dat wij in tranendal leven. Het Nederlandse zakenleven zou een maffiose botte bende zijn die er alleen maar op uit is om een ferme greep in uw portemonnee te doen. Klantvriendelijkheid lijkt ver te zoeken. In een recent onderzoek krijgt het Nederlandse bedrijfsleven een armzalig zes minnetje. Is het écht zo slecht gesteld met de klantvriendelijkheid in Nederland? Ik geloof er helemaal niets van.
  Lees verder...
 

Youp van 't Hek is begonnen met zijn theaterstukje

Door: , 27 oktober 2010
Het kan u niet ontgaan zijn: cabaretier Youp van \'t Hek heeft de strijd aangebonden tegen het Nederlandse grootbedrijf. Die monopolistische maffiabende moet nu eindelijk eens naar hem en zijn verontwaardigde kudde volgers luisteren. Vooral T-Mobile die zijn zoontje in de kou heeft laten staan, moet het zwaar ontgelden. Is deze heftige reactie gerechtvaardigd? En waar blijft de nuance in het debat?
  Lees verder...
 

Willen klanten wel met u praten?

Door: , 25 oktober 2010
Het is zo\'n beetje het grootste commerciële dogma van deze tijd: klanten zijn veeleisender dan ooit en je moet als bedrijf een dialoog met klanten aangaan. 
Het aantal boekjes over klantgerichtheid en andere methoden om de klant te plezieren is haast ontelbaar. Sommigen propagereren zelfs dat u klanten moet knuffelen. Maar wat is er waar van deze rozengeur en manenschijn rethoriek?
  Lees verder...
 

Twitter: zinloos gebabbel?

Door: , 22 oktober 2010
Hebt u zich wel eens afgevraagd wat er met uw Tweets gebeurt nadat u ze heeft gepubliceerd? Worden ze gelezen? Reageren mensen? Levert het stof op tot discussie? En speelt u uzelf er mee in de kijker? De beloning voor uw inspanningen zou wel eens kunnen tegenvallen, blijkt uit een interessant onderzoek van Sysomos.
  Lees verder...
 

Twitter: Waarom zou ik je volgen?

Door: , 19 oktober 2010
Het is een vraag die regelmatig in me opkomt wanneer zich nieuwe volgers voor Twitter melden. Noem me meneer \'kieskeurig\', maar ik volg niet iedereen automatisch terug. Dat heeft enerzijds te maken met mijn tamelijk beperkte hersencapaciteit en dito opnamevermogen en anderzijds bij wat die ander te bieden heeft. Kortom: het moet allemaal een beetje zinvol zijn en te behappen voor mijn arme brein.
  Lees verder...
 

Sociaal netwerken? Stop er toch mee!

Door: , 09 oktober 2010
Mensen sluiten zich massaal aan bij sociale netwerken en linken zich in rap tempo met de rest van de wereld. U mag niet achterblijven anders schijnt u hopeloos achter de feiten aan te lopen. Op dit moment is zo’n beetje iedereen verbonden met iedereen. Maar gebeurt er nog wat?
  Lees verder...
 

Loyale klanten? Vergeet het maar!

Door: , 30 september 2010
Ondernemers en verkopers zijn net gewone mensen. Ze waarderen het wanneer anderen relaties met ze aangaan. Ze vinden het vanzelfsprekend. Want ze zijn toch waardevol? En ze hebben iets moois te bieden? Dus waarom zouden klanten geen zaken met ze blijven doen? Disloyaliteit voelt een beetje als verraad. Toch denk ik dat ze aan dit idee moeten wennen, want...?
  Lees verder...
 

De grootste overtuigingsblooper

Door: , 21 september 2010
Verkopers, maar niet alleen deze brutussen, gaan soms gruwelijk de mist in wanneer ze hun klanten proberen te overtuigen zaken met ze te doen. Soms kun je het ze nauwelijks kwalijk nemen. Bedrijven sturen ze op pad met gelikte bedrijfs- of productpresentaties. En als die niet de schuldigen zijn, dan is het wel de liftspeech, u weet wel van die oersaaie 30 seconden boodschappen, die tenenkrommend vervelen.
  Lees verder...
 

Verborgen invloed

Door: , 16 september 2010
Laat u zich wel eens door mensen om u heen beïnvloeden? Wie niet? Dat was een makkelijke vraag. Nu een iets lastigere vraag: laat u zich wel eens door omstandigheden beïnvloeden? Grote kans dat veel mensen nu anders reageren: soms, maar meestal niet hoor! Ik ben vrijwel onder alle omstandigheden gewoon mezelf. Het zou wel eens tegen kunnen vallen.
  Lees verder...
 

De gift van leiderschap

Door: , 14 september 2010
Hebt u er ook wel een last van? Van die stiekeme visioenen over hoe heerlijk het zou zijn wanneer anderen als een soort marionet naar uw pijpen dansen? Er is brede interesse voor het idee van leiderschap. Bijzonder populair zijn boeken met \'de zoveel eigenschappen van leiders\'. Maar feitelijk komt leiderschap slechts op één ding neer...??
  Lees verder...
 

Maakt geld gelukkig?

Door: , 10 september 2010
De eerste reactie van veel mensen is ongetwijfeld: \'natuurlijk maakt geld gelukkig!\' Een paar jaar geleden dacht ik er precies zo over. Het is wat ons gezonde verstand of intuïtie ons vertelt. Met geld kunt u leuke dingen doen. Geld lijkt het leven een stuk makkelijker te maken. Het zou wel eens een misrekening kunnen zijn. Zullen wij onze eerste ingeving eventjes terzijde schuiven en samen bekijken of geluk te koop is?
  Lees verder...
 
< vorige 14 15 16 17 28 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10