zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 
 
 
 

Weblog`s van :

 

Wat is er zo eng aan koud bellen?

Door: , 07 december 2011
Gruwelt u bij het idee koud te moeten bellen? Dan kunt u velen de hand schudden. Ze doen er alles aan om het moment van de telefoon oppakken uit te stellen. De lijst met redenen is lang en gevarieerd. Denkt u bijvoorbeeld aan: meer voorbereiden, eerst nog wat klusjes afhandelen, sociale media sites afstruinen of toch maar naar die netwerkbijeenkomst gaan. Het eind van het liedje is dat er geen nieuwe klanten bij komen.
  Lees verder...
 

Zo creëert u Zombies in uw bedrijf

Door: , 04 december 2011
In zijn nieuwste boek \'Zombiebusiness\' introduceert bedrijfsverloskundige Guido Thys een nieuw concept: de zombie. Nou ja, zombies zijn van alle tijden. Maar Guido geeft het beestje een treffende naam. 
Zombies zijn de levende doden in uw bedrijf. Hij betrekt het begrip niet zozeer op mensen als wel op procedures, structuren, systemen en cultuurtjes (om er maar een paar te noemen). Een interessante vraag is: hoe ontstaan ze?
  Lees verder...
 

Goed nieuws verkoopt slecht

Door: , 28 november 2011
Het nieuws wordt overheerst door een lawine aan slecht nieuws. Dus suggeren optimisten dat media meer positief nieuws moeten brengen. Pieter Frijters stelt op deze site zelfs een milde vorm van censuur voor. Hoe hij dat precies voor zich ziet, vertelt hij er niet bij. Dergelijke gedachten roepen bij mij spookbeelden op vanachter het oude ijzeren gordijn. Wij kunnen de gedachtespinsels van Frijters met een gerust hart bijzetten op het kerkhof van onzinnige ideeën.
  Lees verder...
 

Een beroerd antwoord op tegenvallende verkoopresultaten

Door: , 20 november 2011
Het is een bekend fenomeen. Wanneer de verkoopresultaten tegenvallen nemen sales managers hun toevlucht tot drastische maatregelen. De weekrapportages worden strenger gecontroleerd en managers dwingen verkopers via allerhande procedures en formulieren zich te verantwoorden voor hun acties. 

Is wantrouwen en bureaucratie het antwoord op een verkoopdip?

  Lees verder...
 

Air miles heeft een hekel aan klanten

Door: , 03 november 2011
Wij Nederlanders staan bekend als een spaarzaam volkje. Met name allerlei spaarprogramma\'s zoals Air Miles zijn bijzonder populair. Die programma’s zijn bedoeld om de loyaliteit van klanten te verhogen. Of dat werkt is nog maar de vraag. Ze kosten bedrijven handenvol geld. De centrale vraag in deze blog is: hoe loyaal zijn die programma’s nu zelf tegenover hun deelnemers?

  Lees verder...
 

Doet klantvriendelijkheid er werkelijk zoveel toe?

Door: , 19 oktober 2011
Wanneer je op reis bent door vreemde landen maak je van alles mee. Vorige week was ik op bezoek in Singapore. De Singaporezen zijn zo’n beetje het meest klantvriendelijke volkje ter wereld. Nu zit ik in Beijing. De verschillen zijn enorm. Klantvriendelijkheid lijkt hier niet te zijn uitgevonden. Maar is het daarom ook minder plezierig?
  Lees verder...
 

Waarom slurpen Chinezen tijdens het eten?

Door: , 12 oktober 2011
Het is rond het middaguur. Ik heb al een tijdje op mijn hotelkamer hier in Singapore zitten werken en mijn maag voelde wat leeg aan. Toch had ik geen zin in een grote maaltijd. Dus besloot ik de Foodcourt van de nabij gelegen Mall te bezoeken. Het is een Foodcourt naar Amerikaans model. Maar met een totaal ander aanbod. Waarom weet ik niet, maar ik besloot voor de noedelsoep te gaan. Het bleek een ongewis avontuur.
  Lees verder...
 

Nieuwe klanten werven via internet?

Door: , 06 oktober 2011
Steeds meer klanten oriënteren zich eerst online alvorens ze contact opnemen met potentiële leveranciers. Dit heeft grote consequenties voor uw kansen om nieuwe klanten te werven.

Wanneer u bijvoorbeeld niet goed vindbaar bent, of het bevalt de bezoeker niet wat hij ziet, bent u de pineut. Gelukkig kunt u heel veel ondernemen om mensen via internet te verleiden zaken met u te doen.

  Lees verder...
 

Je mag niet jokken

Door: , 29 september 2011
Ouders houden kinderen voor dat ze niet mogen jokken. Grappig genoeg zijn ouders niet direct een lichtend voorbeeld van eerlijkheid. Zegt u eens zelf: ze spelden hun kinderen graag allerlei fabeltjes op de mouw, zoals over Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas. Ze liegen helemaal dat het gedrukt staat wanneer ze beweren \'dat een leugenaar altijd wordt ontmaskerd omdat zijn neus gaat groeien.\'
  Lees verder...
 

De invloed van kortingen op uw omzet

Door: , 20 september 2011
Voor professionele dienstverleners is het soms lastig om de prijs van hun dienstverlening te bepalen. Met name eenpitters denken met enige regelmaat: \'och mijn kosten zijn laag, dus kan ik ook wel onder het niveau van mijn concurrenten duiken!\' Ze veronderstellen dat hiermee hun kansen op een succesvolle deal toenemen. Berust deze gedachte op waarheid of is het pure fictie?
  Lees verder...
 

Acquisitie voor professionele dienstverleners

Door: , 18 september 2011
Dienstenverkoop is in een aantal opzichten een stuk lastiger dan de verkoop van producten. Producten zijn tastbaar. De potentiële klant kan zich een duidelijk beeld vormen van het product. 
Bij diensten ligt dat anders. Veelal is de dienst nog niet eens geproduceerd voordat de dienst in de aanbieding gaat. Het onderscheid met concurrerende diensten is lastig. Hoe zorgt u er voor dat potentiële klanten warmlopen voor uw dienstverlening?

  Lees verder...
 

Wat is de impact van sociale media?

Door: , 07 september 2011
Wanneer u ooit naar een sociale mediatraining bent geweest, dan zal het volgende u vast bekend voorkomen: Nestlé ging gruwelijk in de fout met Greenpeace en United Airlines sprong nogal slordig om met de gitaar van Dave Caroll. Voor deze bedrijven was het bijzonder slechte PR. Dan gaat het waarschuwende vingertje van de expert omhoog: ‘Pas op! Voordat u het weet wordt u aan de schandpaal genageld!’
  Lees verder...
 

Zelfstandige zonder perspectief?

Door: , 29 augustus 2011
Laatste grapte iemand tegen me: \'Michel enig idee wat ZZP-er betekent?\' Ik \'Hm...? Jij zal vast wel iets grappigs bedacht hebben\'. Hij kraaide uit: \'Zelfstandige zonder perspectief!\' Zolang u zelf geen problemen hebt nieuwe klanten te zoeken en te vinden, dan kunt u er misschien wel om glimlachen. Maar voor een deel van de zzp-ers is het wrange realiteit. Hoe komt dat?
  Lees verder...
 

Twitter: ontvolgen kan pijn doen

Door: , 25 augustus 2011
In het begin is Twitter nog overzichtelijk. U weet precies wie u volgt en wie u terugvolgt. Maar met een toenemend aantal contacten is het steeds lastiger om het allemaal bij te houden. Uiteraard wilt u toch graag weten wie stopt met u te volgen. Daarvoor zijn handige hulpmiddelen, zoals bijvoorbeeld Qwitter. Qwitter vertelt u om de zoveel tijd precies wie gestopt is met u te volgen.
  Lees verder...
 
< vorige 10 11 12 13 28 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10