zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
webloggers
 

Jos Arets - CEO van Tulser 


·      Architect van toekomstbestendige oplossingen om mensen & organisaties meetbaar met 70:20:10 oplossingen beter te laten presteren.
·      Auteur van boeken met het doel hrd te versterken zoals '70:20:10 naar 100% performance', ‘Kostbaar Misverstand; van training naar business improvement’ en ‘Liever (g)een training’.
·   Samen met Charles Jennings en Vivian Heijnen heb ik het 70:20:10 Institute opgericht om dit gedachtegoed in cocreatie met onze collega's in de wereld te verspreiden en te verbeteren.   
j.arets@tulser.com
 
 
 

Weblog`s van :

 

Vier factoren die de ontwikkelbaarheid van competenties bepalen

Door: , 08 juli 2007
In Nederland gaat veel geld om in de trainingsmarkt. Circa 1.9 miljard. Vaak met de bedoeling competenties te ontwikkelen van professionals om daarmee (direct of indirect) de prestaties van organisaties te verbeteren. Daarbij worden nogal eens de factoren uit het oog verloren, die de ontwikkelbaarheid van competenties mede bepalen.
  Lees verder...
 

Zeven tips om professionals te boeien en te binden. Manage de geluksfabriek!

Door: , 27 juni 2007
Professionals en managers kunnen zelf hun geluksfabriek managen door bewust te kiezen voor welk soort organisatie ze willen werken. Kiezen voor binden of boeien is ook de bewuste keuze voor kritisch vanuit zichzelf en vanuit de organisatie twee verschillende soorten psychologische contracten aan te gaan. Met 7 praktische tips om het boeien en binden bewust te managen. Onderweg naar de geluksfabriek.
  Lees verder...
 

Zeven tips voor een Not-To-Do list!

Door: , 17 juni 2007
Onlangs heb ik Jim Collins in Atlanta horen spreken over het vitaliseren van organisaties. Een buitengewoon inspirerende boodschap met een aardige suggestie: verbeter de effectiviteit van professionals en organisaties door iedereen aan te raden een Not-To-Do list te hebben. In deze blog meer over hoe je met een Not-To-Do list kunt werken en met welk profijt voor managers en eigentijdse kenniswerkers.
  Lees verder...
 

Dertig leefstijlverknallers op het werk. Ongezonde leefstijl als onderdeel van het beoordelingsgesprek?

Door: , 10 juni 2007
In de VS is er een trend waar te nemen dat een gezonde leefstijl onderdeel gaat uitmaken van het jaarlijkse beoordelingsgesprek. Een trend, die ook in Nederland steeds duidelijker naar voren komt. De combinatie van vergrijzing en een krappe arbeidsmarkt leiden ertoe dat organisaties niet meer vrijblijvend kunnen afwachten of medewerkers er wel of geen gezonde leefstijl op na houden. Staat Nederland ook aan de vooravond van leefstijl als onderdeel van het functionerings- c.q. beoordelingsgeprek?
  Lees verder...
 

Verbeter de bedrijfsresultaten met integraal gezondheidsmanagement

Door: , 24 mei 2007
Integraal gezondheidsmanagement (IGM) levert een concrete bijdrage aan de verbetering van de organisatieresultaten. In tangibles (euro's) en intangibles (meer tevredenheid, betrokkenheid enz.). Wil je ook een aantrekkelijke werkgever zijn? Voor de medewerkers 'the extra mile' gaan? Denk dan eens na over het invoeren van IGM. De ARBO voorbij...
  Lees verder...
 

Rokers kosten organisaties geld! Reken even mee. . .

Door: , 20 mei 2007
Roken is schadelijk voor de gezondheid. Zoveel is wel duidelijk. De negatieve effecten op de gezondheid van rokende medewerkers kost bedrijven geld. Maar ook wel eens uitgerekend hoeveel werktijd verloren gaat omdat medewerkers roken?
  Lees verder...
 

Twaalf ongezonde gewoonten in je bedrijf. Dat kost (ook) geld!

Door: , 08 mei 2007
Gezondheidsmanagement is weliswaar in. Wordt ook belangrijk gevonden door veel mensen. Toch is er bijna niets zo weerbarstig om eenmaal ingeslepen (ongezonde) gewoonten in je bedrijf te veranderen. Terwijl het duidelijk is dat ongezonde gewoonten leiden tot een verhoogd risico op ziekte dat ten koste gaat van de productiviteit. Niet alleen moreel maar ook financieel is het nodig om gezondheidsmanagement op de agenda van organisaties te plaatsen. Dat levert letterlijk (gezondheids)winst op...
  Lees verder...
 

Liever (g)een training III: de performanceparadox

Door: , 24 april 2007
In de praktijk blijkt dat veel managers, adviseurs (en HRM-professionals) denken dat problemen in organisaties overwegend worden veroorzaakt door attitudeproblemen, te weinig kennis en/of een gebrek aan vaardigheden. Kortom: door competentieproblemen bij performers. Dat is een belangrijke reden waarom trainingen massaal worden ingezet om de prestaties van organisaties te verbeteren. Terwijl uit onderzoek van onder meer Deming en Harless blijkt dat circa 80 procent van de performanceproblemen nie
  Lees verder...
 

Van secretaresseverknallers naar respectcheck!

Door: , 18 april 2007
Internationale secretaressedag! Van secretaresseverknallers naar respect. Dé oplossing voor iedere secretaresse en natuurlijk altijd goed voor iedereen. Check of jij ook respect demonstreert in de omgang met secretaresses en anderen...
  Lees verder...
 

Vijfentwintig secretaresseverknallers; de hufterigheid voorbij. . .

Door: , 16 april 2007
Het is weer zo ver. Vlak voor moederdag is het (inter)nationale secretaressedag. Ook al een bloemetje besteld? Of heb je een secretaresselunch gescoord waar 'the WO-man in charge is'? Ik heb het niet zo op dit soort dagen. Mijn voorstel: we regelen iets voor die andere 364 dagen. Dat kan met de anti-checklist: 25 secretaresseverknallers. Vul deze lijst s.v.p. aan. Een handig hulpmiddel om ongepast gedrag te voorkomen. Een structurele beloning voor alle secretaresses; de hufterigheid voorbij...
  Lees verder...
 

Liever (g)een training II Stuur op resultaat én niet op gedrag

Door: , 21 maart 2007
Sturen op gedrag is vertrouwd voor veel managers. Ze doen dat om organisatieresultaten te boeken. Dat blijkt echter niet mee te vallen. In onze adviespraktijk zien we dat veel managers/professionals denken op resultaten te sturen, terwijl het dan om gedrag gaat. Dat kan een kostbare vergissing blijken te zijn, met mogelijk uiterst onplezierige consequenties voor mens & organisatie.
  Lees verder...
 

Toptien van acties om doelen niet te bereiken. Met een antitest!

Door: , 18 maart 2007
Voorgenomen doelen niet bereiken? Wie herkent dit verschijnsel niet? In hoeveel teams en organisaties worden doelen niet naar beneden bijgesteld? Met als risico dat van uitstel daadwerkelijk afstel komt. Wil je meer weten over wat je kunt doen om persoonlijke of organisatiedoelen niet te bereiken? Vul dan dan antitest in.
  Lees verder...
 

Liever (g)een training I

Door: , 05 maart 2007
Training is een te mooi instrument om verkeerd te worden ingezet. Toch blijkt dit in de praktijk vaak voor te komen. Training als middel om de prestaties van organisaties te verbeteren, terwijl de oorzaak van het performanceprobleem in ruim 90% van de gevallen niet een kennis- of competentietekort is. Dit is de eerste in een serie waarom trainingen niet en juist wél werken: OP DIPLOMAJACHT...
  Lees verder...
 

Dertig Respectverknallers: de antichecklist

Door: , 23 februari 2007
Omdat je met communicatie iets wilt bereiken bij de ander (van een antwoord op een eenvoudige vraag tot het binnenslepen van een order), moet je inspelen op wat de ander prettig vindt. Dat kan door het tonen van respect en daar heeft iedereen behoefte aan. Respect is een vorm van sociale smeerolie, die je eerder hebt verknald dan gedacht…
  Lees verder...
 
< vorige 1 2 3 4 5 volgende >
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10