Wout Plevier
Coach, Trainer, Spreker l Persoonlijke Effectiviteit l Teamsucces l Versneld Leren en Lezen
info@woutplevier.nl
W 073 52 2 5656
https://woutplevier.nl
SLiM! Training, inspirerende spreekshows en topcoaching voor meer persoonlijke grip in werk. Inspiratie en DOE trainingen met 100% rendement voor managers, teams en werkende professionals.
U leerde lezen door de letters van het alfabet een voor een leerde uitspreken om vervolgens een overstap te maken naar uitspreken van losse woorden. Of u leerde plaatjes te koppelen aan de klank van losse woorden waarna u meerdere woorden en hun klankkleuren leerde kennen.
Wat is eigenlijk het verschil tussen een keuze maken en een beslissing nemen. Het verschil lijkt klein in bewoording, echter het resultaat is aanzienlijk anders. Veel mensen zijn besluiteloos, of stellen beslissingen uit of laten beslissingen over aan de omgeving. In deze blog leert u om beslissingskrachtig te worden. Goed voor uw zelfvertrouwen, persoonlijke kracht, leiderschap en om tot echte resultaten te komen!
44% van de leiders zien stress als de belangrijkste beroepsrisico. Slecht 4 op de 10 organisaties in Nederland doen actief iets aan gezondheidsmanagement. Daarmee wordt stress als een sluipmoordenaar die voor veel problemen kan zorgen. Hoe haal je die als leider weg en volg je dan de weg van de leeuw of de olifant?
Stress, het wordt bijna een modewoord. Bijna, want er is wel degelijk iets aan de hand. Dit artikel gaat over hoe u snel weer vitaal kunt denken, handelen, managen en ook hoe u anderen dit kunt leren.
Het is eigenlijk heel simpel. De natuur brengt alles in balans. De enige die het verstoren zijn wij "denkende" mensen. U bent te dik? U heeft dan te veel gegeten en te weinig bewogen. U heeft te veel stress? U heeft zich te veel zich druk gemaakt en te weing de dingen gedaan die u doen ontspannen. De natuur is. Ik heb nog nooit een adelaar zien denken, laat ik eens wat harder fladderen. Ze nemen immers de thermiek. Leer de 6 tips en begin met ontspannen. U kunt het.
De beste wensen voor 2015! I Hoe gaat het met u? Heeft u nog steeds de rust en het overzicht op uw werk of loopt u achter? Dit artikel geeft u 10 tips en een leuke instructiefilm hoe u snellezen en productief werken kunt toepassen. Dit geeft u snel meer controle. Ik coach nu 15 mensen om hierop succesvol te zijn en hun goede voornemens eens echt te realiseren. Ik wens u hetzelfde toe. Veel plezier!
Wereldwijd zorgen 50 procent en in Europa 57 procent van de managers voor een demotiverend werkklimaat. Op korte termijn kan dit even werken maar op lange termijn heeft dit een negatief effect op de prestaties van alle werknemers. Dit leidt er toe dat de bedrijfsresultaten achter blijven. Een juiste leiderschapsstijl welke een positief werkklimaat creëert is essentieel voor uw organisatie. In dit artikel zetten we even de feiten op een rij. In het volgende artikel behandelen we de oplossingen.
Maakt u zich ook wel eens zorgen over de toestand van onze maatschappij? De grote oorzaak is dat mensen en organisaties vaak opereren vanuit een fixed mindset. In dit artikel krijgt u een stappenplanvoor een nieuwe mindset de growth mindset. Een mindset die helpt om te komen tot een duurzame filosofie, die mensen inspireert het beste van zichzelf te laten zien, die uitnodigt tot echt goed samenwerken, die talentontwikkeling en verbindend leiderschap promoot! Doet u mee aan deze test?
Elke zeven maanden verdubbelt de hoeveelheid informatie om u heen. Gelukkig hoeft u niet alles te lezen maar bent u nog bij? Lukt het u nog om al uw werk af te krijgen? Kunt u snel onderscheiden wat belangrijk voor u is en wat niet? Heeft u nog steeds de rust en het overzicht over deze informatiestroom of loopt u achter? Hier tien tips die u snel controle geven. Veel plezier!
Disfocus is de belangrijkste oorzaak dat u minder werk verzet dan u zou kunnen. In dit artikel leert u 5 oorzaken, waardoor u, bekeken vanuit het perspectief van uw brein, uw focus verliest. U leert hoe u dit direct weer kunt herstellen en hoe u met meer gemak meer rendement kunt behalen. Vandaag doen, morgen al resultaat. Wie wil dat nu niet:)
Super artikelen van John Vrakking over stress en werkdruk. Ongelofelijk dat er zo weinig gelegenheid is om de aandacht op plezierig samenwerken te leggen en enkel te sturen op resultaten. In dit artikel richt ik uw focus op de tien dingen die u kunt doen om lekker dicht bij uzelf te blijven: u opereert en handelt in dynamiek met uw omgeving en weet toch zo authentiek mogelijk dicht bij uw innerlijke kern en drijfveren te blijven.
Door feedback slaat de amygdala in ons brein (het deel waar emoties ontstaan) regelmatig op tilt. Waarom? Omdat feedback meestal verkeerd wordt gebracht en direct het pijncentrum activeert. Het rationele deel van ons brein heeft moeite hierop te anticiperen. In dit artikel beschrijven we de acht meest gemaakte feedbackfouten. Gebruik ze veelvuldig en uw gesprekken verlopen absoluut stroef. Draai ze om en uw communicatie versoepelt!
Geinspireerd door de boeken 4 hour workout, 4 hour workweek en de laatste bestseller van Tim Ferris geef ik de 6 korte adviezen die u 100% productiever maken. u hoeft geen Master time management te worden. Pas deze tips direct in uw routine toe! U wint door te focussen op deze 20% belangrijke routines direct 80% tijd! Daar geef ik garantie op!! Zet dit artikel gerust door naar uw omgeving, dat waarderen wij top!
We hebben ons jaren lang gericht tijdens werken op behalen van resultaten. Daar werden dan trainingen en coaching op ingezet om de talenten te ontplooien, de inzet te verhogen en meer resultaat te bereiken. Nu is onze kans van slagen meer dan ooit afhankelijk van anderen. Leer waarom matchers en nemers minder succesvol zijn dan gevers!
Raadsleden, politici, "beleidsvormers en -werkers" krijgen enorm veel informatie te verwerken. Dit kost veel tijd. Snellezen en geheugentraining zijn hiervoor praktische oplossingen. Leer de 5 basis tips en ga nooit meer langzaam door een beleidsstuk!