Samen met zijn team van Networking Coach geeft Jan presentaties en opleidingen op het vlak van (online en offline) netwerken en referrals. Klanten zijn zowel grote organisaties zoals Deloitte, IBM, ING, Mobistar, Nike en SAP als kleine bedrijven en freelancers.
Jan is tevens gastdocent bij de internationale MBA programma's van RSM Erasmus Rotterdam en Vlerick Leuven Gent Management School.
Laat ons meteen het antwoord geven: voor marketing, PR en (employer) branding redenen!
Als CEO’s, woordvoerders, general managers en andere bestuursleden tegenwoordig in de (web) pers vermeld worden, wordt in het interview of citaat vaak een link naar hun LinkedIn profiel gebruikt.
Als mensen op de link in het online artikel klikken en zij zien een onvolledig en saai profiel, dan zouden zij kunnen afleiden dat de organisatie die zij vertegenwoordigen ook saai en onaantrekkelijk is.
LinkedIn is een ongelooflijk krachtige tool die ons kan helpen om snel potentiële werkgevers te vinden. Echter weinig werkzoekenden kennen alle proactieve mogelijkheden die LinkedIn biedt. Daarom zetten we in dit artikel er een paar op een rijtje. Om de beste resultaten te verkrijgen, heeft u een basis netwerk nodig. Hoe u dit snel opbouwt, kan u lezen in het boek "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken" (gratis te downloaden van www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com).
LinkedIn is een fantastische website m.b.t. uw Personal Branding op professioneel gebied. Er zijn drie delen van een goede Personal Branding aanpak: een passieve, actieve en proactieve strategie. In vorige artikels kon u al enkele tips lezen in verband met passieve en actieve strategieën. In dit artikel focussen we op de "ingrediënten" van de proactieve component waarbij u enkele tips krijgt om deze in de praktijk te zetten.
LinkedIn is een fantastische website m.b.t. uw Personal Branding op professioneel gebied. Er zijn drie delen van een goede Personal Branding aanpak: een passieve, actieve en proactieve strategie. In een vorig artikel kon u al enkele tips lezen in verband met de passieve component in verband met branding op LinkedIn. In dit artikel focussen we op de "ingrediënten" van de actieve component waarbij u enkele tips krijgt om deze in de praktijk te zetten. Een volgend artikel behandelt ten slotte het proactieve deel.
LinkedIn is een fantastische website m.b.t. uw Personal Branding op professioneel gebied. Er zijn drie delen van een goede Personal Branding aanpak: een passieve, actieve en proactieve strategie. In dit artikel focussen we op de "ingrediënten" van de passieve component waarbij u enkele tips krijgt om deze in de praktijk te zetten. In volgende artikelen komen de actieve en proactieve delen aan bod.
LinkedIn maakt het heel eenvoudig om uw eigen "etalage" te creëren. Op uw bedrijfsprofiel (Company Profile) kan u voor elk product en dienst een afzonderlijke pagina (Product Page) aanmaken.
Hier een paar inzichten in wat LinkedIn te bieden heeft en wat te doen met de subpagina voor producten en diensten (Products and Services Sub Page).
Eén van de fundamentele principes van de kracht van online en offline netwerken is dat de kracht van het netwerk zich in de tweede graad bevindt. Dit principe speelt ook een belangrijke rol in een organisatorische strategie. Hoe groter de organisatie, hoe minder het management rechtstreeks contact heeft met zijn klanten, leveranciers, partners, potentieel nieuwe medewerkers, enzovoort.
Er zijn verschillende gratis tools die u kunnen helpen tijd te besparen wannneer u werkt met LinkedIn. In dit artikel vindt u de drie belangrijkste tools uit het boek Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken.
LinkedIn is een heel krachtige tool om succesvol te zijn. In dit artikel focussen we op hoe de zichtbaarheid, reputatie en online branding van u zelf en van uw organisatie te verhogen door gebruik te maken van LinkedIn.
U hebt ooit wel eens een Profile aangemaakt op LinkedIn, maar er eigenlijk nooit bij stilgestaan hoe dit aan te passen zodat potentiële klanten, werkgevers, partners, leveranciers of medewerkers u sneller kunnen vinden of als ze u gevonden hebben een goede indruk van u hebben? Lees dan de tips in dit artikel.
U hebt ooit wel eens een Profile aangemaakt op LinkedIn, maar er eigenlijk nooit bij stilgestaan hoe dit aan te passen zodat potentiële klanten, werkgevers, partners, leveranciers of medewerkers u sneller kunnen vinden of als ze u gevonden hebben een goede indruk van u hebben? Lees dan de tips in dit artikel.
De belangrijkste reden waarom veel mensen zeggen dat ze geen resultaten halen uit hun LinkedIn lidmaatschap of uit (online) netwerken in het algemeen is dat ze geen goede doelen stellen.