zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Wat is de beste manier om nieuwe klanten te werven?

Door: Michel Hoetmer    22-03-2018    15:40 uur

Stelt u zich eens voor dat iemand u ’s nachts wakker maakt en deze prangende vraag op u afvuurt. Aardige kans dat u dan een methode noemt die u onwenselijk acht. Nog grotere kans dat telefonische acquisitie en spam met stip bovenaan uw lijstje staan. Telefonische acquisitie is toch immers morsdood?

 Lees verder...     3 reacties

Hoe ga je als zelfsturend team met conflicten om?

Door: Ronald van der Molen    06-03-2018    18:55 uur

Veel teams hebben niet geleerd om goed met conflicten om te gaan omdat dit in traditionele organisaties vaak bij managers wordt neergelegd. Bij zelfsturing of zelforganisatie moeten de teamleden hun eigen conflicten oplossen. Hoe doe je dat op een vruchtbare manier?

 Lees verder...     1 reactie

DE BV-Nederland loopt hopeloos achter!

Door: Phil Kleingeld    28-02-2018    12:09 uur

Vandaag keek ik naar een interview van Christiana Amanpour van CNN met Jane Fonda. Ik wilde het zien omdat deze actrice (80) een schitterende film maakte met Robert Redford (81) over eenzaamheid en verliefd worden op hoge leeftijd. Kennelijk doen de ‘oudjes’ het nog best!

 Lees verder...     Reageer

In vijf stappen de tijd de baas!

Door: Phil Kleingeld    23-02-2018    12:06 uur

Veel managers verzuchten dat er gewoon niet genoeg uren in een dag zijn om een vinkje te kunnen zetten bij de laatste taak van hun 'to-do-lijstje'. De hoeveelheid e-mails neemt virale vormen aan, zeeën van tijd lijken verloren te gaan door het gebruik van sociale media, mensen storen je steeds als je net lekker op dreef bent, blijven te lang hangen ondanks alle hints die je geeft om het kort te houden, om maar eens een paar tijd vreters te noemen. Er is meer!

 Lees verder...     Reageer

Watjesverkoop: maak uzelf niet blij met een dooie mus

Door: Michel Hoetmer    15-02-2018    15:23 uur

De meeste verkopers vinden afwijzingen bijzonder vervelend. Bij sommigen gaat het zelfs zover dat zij zich diep gekwetst voelen. Er zijn ook verkopers die om de hete brij blijven heen draaien. Hun adagium is: rekken en er bij blijven. Misschien wordt het ooit nog wat. Gelukkig zijn er betere, en vooral effectievere opties.

 Lees verder...     Reageer

Hoe ga je van "superdruk en ik heb niets af" naar rustig werken met focus "het was een leuke dag en de belangrijke dingen zijn klaar"?

Door: Wout Plevier    30-01-2018    09:40 uur

De maatschappij gaat steeds sneller, de informatiestromen nemen steeds meer toe. In de trendrede 2018 komt naar voren dat we te veel regels, procedures hebben, die eerder belemmerend dan bevrijdend voor ons werken. Hoe kom je nu van "Ik heb het super druk gehad maar heb niet af" naar "Ik heb rustig, gefocust gewerkt en alle belangrijke dingen afgekregen"?

 Lees verder...     Reageer

Hoe fix je een verstoorde privé-werk balans?

Door: Wout Plevier    29-01-2018    11:32 uur

Bij veel mensen is de privé-werkbalans verstoord. Ik hoor veel om me heen: "ik heb het te druk", "Bij ons op het werk is het een gekkenhuis", "Ik ben moe" "Ik loop steeds achter de feiten aan". Volgens de cijfers klopt dit: 74% van de NL bevolking geeft aan het systematisch te druk te hebben. Door de winter is ongeveer 84% ook nog een beetje down. Dus hoogste tijd: hoe fix je een verstoorde privé-werkbalans?

 Lees verder...     Reageer

Ga tijdig met complimenten aan de slag!

Door: Frank van Marwijk    24-01-2018    00:32 uur

Op 1 maart  is het weer Nationale Complimentendag. Deze dag zorgt er alleen al voor dat iedereen (soms grappig bedoelde) complimenten begint te maken op Twitter. We staan dan toch even stil bij wat er goed gaat. Een andere functie van de Nationale Complimentendag is het oproepen van een onderling waarderende sfeer in organisaties. Oprechte waardering motiveert medewerkers in hun werk en zorgt voor een lager ziekteverzuim. Toch zou het goed zijn als we aan waardering meer aandacht gaven dan alleen middels een korte reminder op 1 maart. Eén dag is zo voorbij. 

 Lees verder...     1 reactie

Dat is logisch

Door: Ben Kuiken    09-01-2018    16:57 uur

'Voetbal is simpel,’ zei de beste voetballer aller tijden, Johan Cruijff, eens. ‘Maar,’ zo voegde hij er aan toe, ‘het moeilijkste wat er is, is simpel voetballen.’ Met de kennis van nu, zouden we voetbal eerder complex noemen. Wat wist Cruijff dat wij niet weten? En: wat kunnen we daarvan leren?

 Lees verder...     2 reacties

Vijf veelgehoorde misvattingen over zelfsturing

Door: Ronald van der Molen    03-01-2018    12:40 uur

Steeds meer bedrijven en instellingen werken met zelfsturende of zelforganiserende teams. Werknemers die verantwoordelijkheid en zeggenschap ervaren vinden hun werk leuker, zijn meer betrokken bij de organisatie en presteren beter. Toch bestaan er nog een aantal hardnekkige misvattingen. Ronald van der Molen, eigenaar van Transformatio, zet ze op een rij.

 Lees verder...     Reageer

Van stress naar ontspannen werken in 2018. . . Zet je wens om in concrete daden!

Door: Wout Plevier    14-12-2017    16:15 uur

Gisteren heb ik voor KOBV een leuke inspirerende SLiM! show gedraaid. Als je (nog) niet weet wat een SLiM! show inhoudt, even kort tekst en uitleg. Daarna leer ik je in vier stappen hoe je in 2018 van stress actief naar je wens kunt toeleven: ontspannen met veel plezier werken en toch betere resultaten behalen. Aan het einde bevindt zich een 4 stappen oefening, die je helpt je voornemens krachtig op te schrijven en om te zetten in concrete acties. Veel plezier en...kom ook eens naar een SLiM! show. Het geeft je super veel energie.

 Lees verder...     7 reacties

Goede vragen stellen is een kunst

Door: Michel Hoetmer    07-12-2017    17:06 uur

Verkopers leren in elke training dat ze vragen moeten stellen. Daarmee betrekken ze klanten van meet af aan bij het gesprek en halen ze behoeften boven tafel.

Toch is dit gemakkelijker gezegd dan gedaan. Er zijn bosjes verkopers die worstelen met het stellen van effectieve vragen en daardoor de plank misslaan.  

 Lees verder...     3 reacties

Mis niet de formule die jou ultiem geluk, focus en productiviteit geeft. . .

Door: Wout Plevier    05-12-2017    11:23 uur

Wat is de formule om ècht toegevoegde waarde te leveren aan jezelf en je omgeving? Ontdek in dit artikel wat de formule is en wat dit precies te maken heeft met blijmoedige mensen. Ga dan eens na: ken je iemand die blijmoedig is en wat kun je zelf doen om dit meer te worden? Nederlanders kunnen erg klagen. Dat maakt ons succesvol en... we kunnen nog veel meer bereiken voor onszelf, ons team, onze organisatie als we wat blijmoedigheid toevoegen en de juiste formule voor geluk volgen.

 Lees verder...     1 reactie

Drie manieren om bevlogenheid te stimuleren

Door: Ronald van der Molen    29-11-2017    19:15 uur

Bevlogenheid vergroot de productiviteit, betrokkenheid en klantgerichtheid van je medewerkers. Hoe kun je dit als manager bij jezelf en bij anderen stimuleren? In mijn veelbesproken vorige column schreef ik wat de definitie is van bevlogenheid en hoe je dit op organisatieniveau kunt bevorderen. In deze column deel ik drie manieren om bevlogenheid op individueel niveau te stimuleren.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 9 10 11 12 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10