Pas zag ik op tv drie psychiaters in het programma Buitenhof. Zij spraken over burn-out. Even was het alsof ik in een tijdcapsule, zoeff, naar het verleden afreisde. Maar nee, de tijd heeft gewoon stilgestaan.
Welke vijf valkuilen kom je tegen tijdens het realiseren van IT-implementaties en verandertrajecten binnen organisaties? Lees over weerstand, acceptatie en verandering en IT als lust in plaats van last.
Houden zakelijke dienstverleners wel voldoende rekening met de klantverwachting tijdens en na implementatietrajecten? Lees over drie aspecten die klanten belangrijk vinden wanneer het gaat over verwachting en beleving.
U kunt bijna geen managementboek open slaan of er staat wel iets in over het stellen van doelen. De Amerikaanse verkoopgoeroe Brian Tracy vergelijkt doelen met geleide projectielen. Zomaar een doel is natuurlijk niet goed genoeg. Hoe ambitieuzer hoe beter. Dat zou mensen in beweging brengen. Stel onrealistische doelen en alles komt pico bello voor elkaar. Het is weer eens tijd om feiten en fictie van elkaar te scheiden.
Verkopers zijn altijd uit op meer handel. Geef ze eens ongelijk. Meer handel betekent voor velen ook meer inkomen. En zelfs als een verkoper niet (voor een deel) op provisiebasis werkt moet hij wel aan bepaalde doelstellingen voldoen anders loopt het slecht voor hem af. Daarom hanteren velen de strategie van ‘grote stappen snel thuiskomen’. Is dat nou wel zo verstandig?
Sommige leidinggevenden krijgen haast alles gedaan bij hun medewerkers. Op de één of andere manier raken ze telkens de juiste snaar waardoor mensen het heerlijk vinden om voor hen te werken. Hoe doen ze dat toch?
Als leidinggevende of ondernemer ben je dagelijks bezig met het overtuigen van anderen. Bijvoorbeeld om een voorstel geaccepteerd te krijgen, een medewerker verder te helpen of een klant binnen te halen. Maar hoe trek je iemand echt over de streep?
Een van de nieuwste hypes in managementland gaat over klantreizen en hoe klanten zich zouden gedragen. Het idee is dat u door de diverse contactmomenten in kaart te brengen een beter beeld krijgt van de reis die klanten afleggen en hoe u ze daarbij kunt bedienen. Het lijkt allemaal heel plausibel. Maar is dat het ook? Het is tijd om feit en fictie van elkaar te scheiden.
Met bevlogen werknemers werk je plezieriger samen en kun je als organisatie superieure prestaties neerzetten. Om de bevlogenheid van werkend Nederland te stimuleren is het van 4 t/m 8 juni week van de bevlogenheid. Waar komt deze toegenomen belangstelling voor engagement vandaan en hoe stimuleer je dit?
Ja, maar............ We komen het vaak tegen bij projecten. Hoe ga je hier als 'professional die het project er even bij doet' mee om in de dagelijkse organisatierealiteit. Lees over excuses, oorzaken en vier tips.
Hebt u het wel eens meegemaakt dat u ergens iets koopt en bij thuiskomst merkt dat er iets aan uw nieuwe aanwinst ontbreekt? Denkt u hierbij bijvoorbeeld aan het een batterijtje. Hoe vaak heeft men dat wel niet vergeten mee te leveren? Maar soms gaat het over veel grotere zaken en zijn spectaculaire omzetstijgingen mogelijk. Hoe? (het is echt doodeenvoudig!)
Stel iemand neemt contact met u op en vraagt snel naar de prijs van uw product of dienst. Is dat dan een teken dat u met een ‘prijskoper’ te maken hebt? Of is er misschien iets anders aan de hand? Het enige juiste antwoord is natuurlijk: dat hangt er van af. Maar daar hebt u helemaal niets aan. Zo’n vaag antwoord schreeuwt om een toelichting.
Burn-out lijkt je leven in één klap op z’n kop te zetten. Maar het is juist andersom. Burn-out betekent dat je eindelijk met beide benen op de grond bent beland… Het is geen vloek, maar een zegen. Geen blokkade, maar een kans. Geen ziekte of zwakte, maar een teken van krachtig zelfhelend vermogen.
Strategisch talent ontwikkelen in organisaties is een prachtig gebied. Het wordt ook noodzakelijk: de toekomst heeft meer agile organisaties nodig, die talent duurzaam aan zich kunnen verbinden. Professionals dienen zich te focussen op een leven lang leren: om bij te blijven in de snelheid van ontwikkelingen. In dit artikel leert u hoe u beide vragen via een simpel stappenplan kunt dichten. Enjoy!