zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Salesblog: Zo ontstaat kortsluiting

Door: Michel Hoetmer    13-03-2008    16:16 uur

Vroeger in de goeie ouwe tijd wist je één ding zeker: voor elektriciteit was je afhankelijk van het locale energiebedrijf. Je had geen keuze. Tegenwoordig met die vrije marktwerking is dat allemaal anders. De consument baadt in weelde dankzij die geweldige marktwerking.

 Lees verder...     1 reactie

Zeven aandachtspunten tijdens vergaderingen

Door: Jef Cumps    07-03-2008    23:13 uur

Maakt u het soms ook mee dat vergaderingen urenlang duren zonder duidelijk resultaat? Of dat mensen met de verkeerde verwachtingen naar een vergadering komen?

 Lees verder...     8 reacties

Uitdagingen waar we voor gaan

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     03-03-2008    21:15 uur

Alleen al deze week maakte de pers melding van drie grote projecten met veel problemen: de ICT-projecten bij de Belastingdienst, de Roertunnel en de verbouwing van het Rijksmuseum. De resultaten deugen niet, het kost nog meer tijd en nog meer geld.
Hoe vaak maakt u mee dat een omvangrijk project volgens afspraak wordt afgerond?

 Lees verder...     3 reacties

U hoeft niet te veranderen, dat doet de wereld wel!

Door: Albert Desaunois    03-03-2008    00:03 uur

Verandering is het enige blijvende proces in ons leven. Elk levend wezen dat zich in de natuur niet weet aan te passen  is vroeg of laat ten dode opgeschreven. Onze evolutie zorgt ervoor dat we situaties doorleven en eigen maken om een completer mens te worden.

Ook in ons werkzame leven zijn veranderingen aan de orde van de dag.

 Lees verder...     9 reacties

Sales blog: Meer informatie halen met ‘inhaakvragen’

Door: Michel Hoetmer    28-02-2008    17:16 uur

Klanten zijn soms een tikkeltje vaag. Vaagheid is een wankele basis voor geslaagde verkoopgesprekken. Gelukkig is er een simpele methode om meer duidelijkheid te verkrijgen. Stel inhaakvragen.

 Lees verder...     3 reacties

Sales blog: 'verkoopautomaten' laten kansen liggen

Door: Michel Hoetmer    21-02-2008    15:24 uur

Is het u ook wel eens opgevallen dat sommige mensen ‘reactief’ zijn ingesteld? Ze reageren op wat u zegt. Ze staan onvoldoende stil bij de impact van hun reacties. In plaats van te reageren, doen verkopers er verstandig aan te antwoorden.

 Lees verder...     2 reacties

Sneu voor managers met een MBA

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     20-02-2008    17:20 uur

‘Waar MBA-ers komen verdwijnen banen en worden reorganisaties doorgevoerd ter meerdere eer en glorie van de aandeelhouderswaarde. Achter hun bureau sturen ze op cijfers. Ze laten een slagveld achter en strijken toch een geweldige bonus op.’
Is dit een vooroordeel over managers met een MBA of is het toch werkelijkheid?

 Lees verder...     Reageer

Cruijff aan de macht bij Ajax: interessant management experiment

Door: Fred Akkerma    20-02-2008    03:14 uur

Als het waar is wat de media schrijven, grijpt voetballegende Johan Cruijff de macht bij voetbalclub Ajax. Vanuit managementperspectief zou dat interessant zijn. Krijgt 'de man uit het veld' de club er weer bovenop, wat beroepsmanagers niet lukte? Hij kan een schitterend rolmodel zijn voor professionals in welke sector dan ook.

 Lees verder...     8 reacties

Kaizen: Met kleine stapjes, grote vooruitgang boeken

Door: Michel Hoetmer    19-02-2008    09:29 uur

Even een vraagje: wat is er terechtgekomen van uw goede voornemens? Als u bent zoals veel andere mensen, dan is het antwoord waarschijnlijk: niet zoveel. De kans is groot dat u de methode ‘met grote sprongen, snel resultaat boeken’ hanteerde. In de praktijk blijkt het niet goed te werken. Wat dan wel?

 Lees verder...     3 reacties

Het nut van ‘overbodige’ handelingen

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     12-02-2008    10:25 uur

Las u ook dat veel handelingen van verpleegkundigen overbodig zijn? Onderzoek geeft aan dat het bijvoorbeeld helemaal niet nodig is de huid schoon te maken voordat je een injectie krijgt. In het kader van de efficiency moet je deze handeling dus schrappen.
Hoe zit het met de overbodige handelingen van managers? Ook allemaal afschaffen?

 Lees verder...     7 reacties

U krijgt wat u beloont

Door: Michel Hoetmer    10-02-2008    15:13 uur

Hebt u zich wel eens afgevraagd waarom verkopers zo’n overweldigende obsessie voor orders hebben? En wat is daarbij de rol van het management?

 Lees verder...     5 reacties

Sales blog: Kamikazeverkopers stellen verkeerde vragen

Door: Michel Hoetmer    05-02-2008    17:24 uur

Terwijl u dit artikel leest, is de kans groot dat een verkoper ergens in het land bezig is zijn verkoopgesprek grondig te verzieken. Er zijn namelijk heel wat verkopers die aan hun prospect de vraag stellen: "Bent u tevreden over uw huidige leverancier?" Wat is er mis met deze vraag?

 Lees verder...     4 reacties

Sales blog: Mijn collega komt zo…

Door: Michel Hoetmer    29-01-2008    17:57 uur

Kijkt u regelmatig naar de TV? En zapt u niet weg als de onvermijdelijke reclameblokken op uw beeldscherm verschijnen? Dan hebt u deze commercial vast wel eens gezien. Het begint met enkele verdwaasde klanten in wat zo te zien discountzaken zijn. Een klant staat er beteuterd bij terwijl een verkoper passeert die nonchalant opmerkt "mijn collega komt zo bij u..!" Het laatste shot is wel heel erg triest...

 Lees verder...     19 reacties

Managers zijn geen lama’s

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     28-01-2008    16:14 uur

Net als veel Nederlanders houd ik erg van cabaret. Maar natuurlijk niet van alles. De Lama’s bijvoorbeeld spreken om verschillende redenen niet zo aan. En hier is het vooral interessant te melden dat hun populariteit voor ons werk slecht uitkomt. Sinds De Lama’s zo succesvol zijn hebben wij ineens minder mogelijkheden om managers naar meesterschap te leiden.

 Lees verder...     2 reacties

< vorige 77 78 79 80 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10