zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Salesblog: Die het kleine niet eert, is het grote niet …

Door: Michel Hoetmer    27-05-2008    16:34 uur

Hebt u zich ook wel eens afgevraagd hoe u mensen – natuurlijk op een nette manier – ‘ja’ laat zeggen tegen uw voorstellen? En bent u soms gefrustreerd omdat ze uw ideeën afwijzen? Dan vindt u hier een interessante tip.

 Lees verder...     Reageer

Ontwikkelen van medewerkers, een dure grap?

Door: Ad de Beer    21-05-2008    15:09 uur

De beste, meest effectieve en meest efficiënte manier om een organisatie te ontwikkelen is het ontwikkelen van medewerkers. Een open deur? Ik denk het wel, helaas dat veel managers na het lezen van dit blog die deur meteen weer dichtgooien. Dus maar eens een poging ondernemen om die deur verder open te krijgen.

 Lees verder...     6 reacties

Altijd verflucht

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     20-05-2008    15:43 uur

Als de Koningin ergens komt worden de stoepjes geveegd, tegels recht gelegd en alles krijgt een likje verf. Als je Koningin zou zijn, dan zou je denken dat het overal naar verf ruikt. Maar je bent de Koningin niet, je bent een manager en dan is het goed je af te vragen waar het bij jou naar ruikt.

 Lees verder...     Reageer

Is succes te kopiëren?

Door: Ad de Beer    19-05-2008    11:13 uur

Er zijn veel boeken geschreven over succes. Veel auteurs schreven, na al dan niet gedegen onderzoek, dikke boeken waarin ze de kenmerken voor succesvolle mensen opsomden in meer of minder regeltjes. In de meeste gevallen wisten de auteurs er een aardige boterham mee te verdienen, maar was het resultaat voor de lezers gering.

 Lees verder...     5 reacties

Medewerkers en medezeggenschap

Door: Ad de Beer    15-05-2008    13:52 uur

Medezeggenschap is een personeelsinstrument waarvan niemand het belang onderkent, maar waar toch vaak een te beperkte inhoud aan wordt gegeven.
Medezeggenschap bevordert het commitment en de betrokkenheid van medewerkers bij de organisatie.

 Lees verder...     5 reacties

Salesblog: Waarom zijn klanten tegenwoordig zo ontrouw?

Door: Michel Hoetmer    14-05-2008    14:35 uur

Ze zeggen wel eens wil je loyaliteit? Neem dan een hond! Ze noemen het niet voor niets ‘trouwe viervoeters’. Het ideaal van veel bedrijven is loyale klanten. Want daardoor nemen de verkoopkosten af. Het is makkelijker zakendoen. Maar hoe bevorder je de loyaliteit van klanten?

 Lees verder...     3 reacties

Vakantie is ook werken!

Door: Ad de Beer    14-05-2008    13:30 uur

Nu de vakantietijd er aan zit te komen (of is hij net voorbij) is het leuk om eens een metafoor te schrijven over de overeenkomsten tussen managen en op vakantie gaan. Beide activiteiten leiden vaak tot stress en, hoe kan het ook anders, vaak is de oorzaak vergelijkbaar.

 Lees verder...     3 reacties

Salesblog: “Bedrieg me alsjeblieft!”

Door: Michel Hoetmer    12-05-2008    16:23 uur

Ik heb het niet zo begrepen op ethische discussies. Het probleem is dat wij allemaal een beetje anders over ethiek denken. Je komt er nooit uit. Helaas ontkom je er soms niet aan. Pas nog werden een aantal tips die ik in mijn salesblog "Hoe ga je om met prijsbezwaren" gaf, afgedaan met ‘door de strot duwen’ en ‘aansmeren’.

 Lees verder...     7 reacties

Salesblog: Hoe ga je om met prijsbezwaren?

Door: Michel Hoetmer    08-05-2008    15:46 uur

Op mijn salesblog "Waarom zeuren klanten over de prijs" kwamen talloze reacties. Vandaar dat ik er deze keer extra aandacht aan besteed. Volgens veel verkopers zijn prijsbezwaren de belangrijkste reden waarom klanten niet kopen. Als je dezelfde vraag aan klanten stelt, krijg je overigens andere antwoorden. De meeste gehoorde klacht is: "de verkoper heeft te weinig aandacht voor mijn behoeften!" Voor de liefhebbers heb ik enkele praktische tips verzameld.

 Lees verder...     5 reacties

Tips voor een succesvolle reorganisatie.

Door: Ad de Beer    06-05-2008    10:19 uur

Tijden veranderen, klanten veranderen, omgevingen veranderen dus moeten bedrijven en organisaties zo nu en dan ook veranderen om zich aan te passen aan de veranderende omgeving. Reorganiseren dus. Omdat maar al te vaak blijkt dat reorganiseren niet zo makkelijk is als het lijkt een aantal tips.

 Lees verder...     1 reactie

Salesblog: Waarom zeuren klanten over de prijs?

Door: Michel Hoetmer    22-04-2008    12:38 uur

Verkopers klagen steeds vaker over klanten die steggelen over de prijs van hun product of dienst. Ze zeggen: "iedereen zoekt tegenwoordig op internet naar de beste koopjes en dan verwachten ze van ons de laagste prijs!" Tja… arme stakkers, wat hebben jullie het toch zwaar. Heb je je wel eens afgevraagd wat de oorzaak is van al dat handjegeklap?

 Lees verder...     16 reacties

You’re fired !

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     21-04-2008    09:29 uur

Heb je al een goede kandidaat die jou op kan volgen als je eens vertrekt? Natuurlijk ben je uniek en is het moeilijk jouw kennis en ervaring te evenaren, maar toch moet je aan je opvolging werken Soms heb je geluk en zijn er zelfs een aantal kandidaten beschikbaar, maar heel vaak moet je medewerkers zelf opleiden tot het vereiste niveau. Hoe pak jij dat aan?

 Lees verder...     Reageer

Sales blog: Het geheim van succes

Door: Michel Hoetmer    16-04-2008    12:19 uur

Heb je je ooit wel eens afgevraagd waarom de ene persoon veel succesvoller is dan de andere? Waarom de ene verkoper altijd boven zijn targets scoort en de andere met veel hangen en wurgen de eindjes aan elkaar weet te knopen? Of gewoon mislukt? Dan is hier het antwoord.

 Lees verder...     9 reacties

Willen is Kunnen.

Door: Ad de Beer    16-04-2008    11:03 uur

Ik ben opgegroeid in de jaren ’50 in Brabant toen het Rijke Rooms Leven hoogtij vierde. Mijn generatiegenoten zullen het herkennen, de jaren 50, gezelligheid troef, poep op de stoep was toen de enige echte ergernis. De pastoor en de wijkagent stelden de regels vast en bij een overtreding was een forse tik op de billen een snelle en adequate straf.

 Lees verder...     15 reacties

< vorige 75 76 77 78 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10