zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Als klantgerichtheid heeft afgedaan, wat dan wel? (2)

Door: Michel Hoetmer    23-09-2008    16:08 uur

Mijn vorige weblogs zijn prima gelezen en hebben veel reacties opgeroepen. Fijn! Het onderwerp leeft kennelijk. Toch zijn er ook wat misverstanden ontstaan. Voordat ik verder ga met de serie die ik voor ogen heb, wil ik deze misverstanden uit de wereld helpen.

 Lees verder...     4 reacties

Waarom is klantgerichtheid wel belangrijk?

Door: Ad de Beer    23-09-2008    11:55 uur

In zijn blogs is mijn gewaardeerde college Hoetmer een betoog aan het houden tegen klantgerichtheid. Tijd dus voor een tegen offensief, want klantgerichtheid is de dobber waar uw bedrijf op drijft.

 Lees verder...     1 reactie

Hoe beinvloedt u mensen?

Door: Koos Overbeeke    23-09-2008    01:04 uur

Weet u wat de drie meest gebruikte manieren zijn om gedrag van mensen te veranderen? En dat twee van die manieren niet werken!

 Lees verder...     2 reacties

Salesblog: Als klantgerichtheid heeft afgedaan, wat dan wel? (1)

Door: Michel Hoetmer    21-09-2008    17:31 uur

Klantgerichtheid is een afgekloven begrip, een cliché, waar u weinig tot niets aan hebt. Er kleven teveel mitsen en maren aan, zie mijn salesblog van enkele dagen geleden U vindt de komende tijd aanknopingspunten in een serie artikelen speciaal voor professionele dienstverleners. De vraag dringt zich op: is er een alternatief? En zo ja, hoe ziet dat er dan uit?

 Lees verder...     12 reacties

Salesblog: Schrap het woord ‘klantgericht’ alsjeblieft uit uw vocabulaire

Door: Michel Hoetmer    18-09-2008    17:35 uur

Wanneer is deze term ooit in zwang geraakt? Ik het geen idee hoe u erover denkt, maar ik kan het woord niet meer horen. Alles moet tegenwoordig klantgericht. Dus is alles en iedereen klantgericht van de megasuper tot klantgerichte stroom aan toe. En natuurlijk alles wat er tussenin zit. Het woord heeft zijn betekenis verloren.

 Lees verder...     11 reacties

The long and winding road……. .

Door: Ad de Beer    16-09-2008    09:01 uur

Het wil maar niet lukken met het professionaliseren van de HR discipline.

 Lees verder...     3 reacties

E-mail irritant? Zeker, maar er is geen alternatief. . .

Door: Fred Akkerma    15-09-2008    02:20 uur

In het Financieele Dagblad pleit een IBM-medewerker voor een e-mailvrije wereld. Volgens Luis Suarez is het een vervelend en inefficiënt medium. Wie na twee of drie weken terugkomt van vakantie, schrikt zich rot van de hoeveelheid e-mails die hij moet beantwoorden, zo redeneert hij. Daar heeft hij wel een punt. Plus: vijf tips voor efficiënt e-mailbeheer.

 Lees verder...     4 reacties

Tips om toch een hoge Gouden Handdruk te krijgen.

Door: Ad de Beer    11-09-2008    12:50 uur

Nu de kogel door de kerk lijkt te zijn en er tussen de sociale partners een akkoord is om geen akkoord te sluiten over het ontslagrecht, maar slechts een grens wordt gezet aan de hoogte en duur van een ontslagvergoeding,  is het voor iedereen die € 75.000 of meer verdient (en ook krijgt) zaak om deze regeling te gaan omzeilen. Onderstaand een paar tips.

 Lees verder...     9 reacties

Salesblog: Dodelijke kop

Door: Michel Hoetmer    10-09-2008    17:02 uur

Wat u als eerste en als laatste schrijft (of zegt) blijft vaak het langst hangen. Alles wat daar tussenin zit, krijgt minder aandacht. Dat merk ik soms ook met mijn weblogs. Bedenk een prikkelende titel en succes is gegarandeerd. Andersom is ook waar: bedenk een duffe titel en niemand besteedt aandacht aan u wat vertelt. De vraag is: hoe trekt u de aandacht zonder verkeerd begrepen te worden?

 Lees verder...     Reageer

Voorkom bedrijfsblindheid met behulp van een extern perspectief

Door: Koos Overbeeke    09-09-2008    20:51 uur

Naar processen in organisaties kijken vanuit een extern perspectief is actueel zo blijkt deze zomer (18 juni) in het FD. Baptiest Coopmans (Raad van Bestuur KPN) betoogde daar dat KPN bij IKEA moest gaan kijken om te leren hoe ze hun klant informatie en processen op orde konden krijgen.   

 Lees verder...     Reageer

De lege huls

Door: Ad de Beer    09-09-2008    09:02 uur

De Telegraaf kopt, de andere kranten zetten het wat verder op, maar naar het schijnt is er een akkoord over het ontslagrecht.

 Lees verder...     1 reactie

Salesblog: Afrekenen volgens de sociale of de zakelijke normen?

Door: Michel Hoetmer    08-09-2008    17:18 uur

Mensen leven in twee werelden: de sociale en de zakelijke wereld. Wij schakelen meestal moeiteloos tussen de ene en de andere wereld. Maar hoe zit het wanneer je de banden met je klant strakker probeert aan te halen? Wat zijn dan de risico’s?

 Lees verder...     Reageer

Sales blog: Zo, dus u wilt een relatie aangaan met uw klant?!

Door: Michel Hoetmer    04-09-2008    17:03 uur

Voor u heeft het vaak grote voordelen vaste relaties met uw klanten aan te knopen. De verkoopkosten dalen en u hoeft niet telkens naar nieuwe klanten te zoeken. Met een grote groep loyale klanten lopen de zaakjes gesmeerd. Kortom het loont om stevige banden aan te knopen met uw klanten. Of toch niet?

 Lees verder...     5 reacties

Ben ik nu zo slim of…………

Door: Ad de Beer    04-09-2008    12:37 uur

Je ziet ze regelmatig verschijnen bij Business Clubs, klantenavonden en congressen, de voetbalcoaches die komen vertellen hoe teamgeest kan worden gecreëerd. Jaren terug Barry Hughes en meer recent Co Adriaanse, Louis van Gaal en Foppe de Haan.

 Lees verder...     1 reactie

< vorige 72 73 74 75 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10