zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Salesblog: Gordon Ramsay de paarse koe van de horeca

Door: Michel Hoetmer    22-10-2008    17:28 uur


In mijn vorige weblog heb ik het belang voor bedrijven onderstreept om zichzelf te onderscheiden van anderen. Het loont een paarse koe te zijn in de kudde van zwartbonte koeien. Het is dus hoog tijd voor een voorbeeld. Multisterrenkok Gordon Ramsay steekt met kop en schouders uit boven zijn concurrenten. De Schot is in het bezit van 10 Michelinsterren en scoort hoge kijkcijfers op TV. Wat is kenmerkend voor zijn aanpak?

 Lees verder...     6 reacties

Tips om de recessie de baas te zijn.

Door: Ad de Beer    21-10-2008    14:53 uur

Nu de pessimisten de overhand hebben en de self fullfilling prophecy over een depressie uit lijkt te gaan komen is het nuttig om enkele tips te geven om deze recessie de baas te kunnen zijn. Tenminste, als ook u gelooft in een nakende recessie.

 Lees verder...     1 reactie

Salesblog: Over hoogspringers, kuddegedrag en paarse koeien

Door: Michel Hoetmer    19-10-2008    17:34 uur

Mensen hebben de neiging elkaar te imiteren. Meelopen met de kudde geeft een veilig gevoel. Als iedereen het doet, zal het wel goed zijn. Vaak leidt het tot meer van hetzelfde of hetzelfde maar dan een fractie beter of anders. Het is een vals gevoel van veiligheid. In de verkoop en marketing bereik je daarmee in het gunstigste geval gemiddelde resultaten. Zullen wij samen eens bekijken hoe het anders kan?

 Lees verder...     8 reacties

Salesblog: Je oren laten hangen naar de klant is zakelijke zelfmoord

Door: Michel Hoetmer    12-10-2008    17:37 uur

Een paar weken geleden schreef ik enkele salesblogs over de dood van het begrip klantgerichtheid. Daarmee maakte ik een grote fout. Wat ben ik toch een sufferd. Ik beweerde dat klantgerichtheid als begrip had afgedaan, verworden was tot een holle frase. Dat is niet juist: het hele concept van klantgerichtheid getuigt van een ongekende onnozelheid.

 Lees verder...     20 reacties

De belangrijkste hindernis op weg naar blijvende verbetering

Door: Koos Overbeeke    09-10-2008    10:50 uur

In mijn jonge jaren kreeg ik verkering met een meisje waarvan de vader sportleraar bleek te zijn. Al snel wilde hij mijn tennisprestaties wel eens beoordelen en ja hoor, daar viel veel aan te verbeteren. De wijze waarop ik het racket vast hield moest anders, de manier waarop ik mijn voeten zette was niet goed en mijn slag moest meer een schwung krijgen en ook een doorbeweging maken nadat ik de bal geraakt had.

 Lees verder...     Reageer

De keerzijde van nationalisatie

Door: Fred Akkerma    09-10-2008    03:55 uur

ABN Amro en Fortis Nederland zijn genationaliseerd, onderdeel van de Nederlandse overheid. Dat was nodig om het vertrouwen in het banksysteem te behouden. Maar het heeft ook een keerzijde.

 Lees verder...     Reageer

Salesblog: Foute reclame

Door: Michel Hoetmer    08-10-2008    17:42 uur

Vraagt u zich ook wel eens af wat er wel en niet mag bij het maken van reclame? Hoever kunt u bijvoorbeeld gaan met het maken van productvergelijkende reclame? En hoe zit het met het beeldmateriaal? Wie is daarvan de eigenaar? Zo maar een paar vragen. Uit de voorbeelden in dit artikel blijkt dat sommige marketeers en ondernemers er veel te lichtzinnig over denken.

 Lees verder...     3 reacties

Salesblog: Afwijzingen zijn soms zeer persoonlijk

Door: Michel Hoetmer    07-10-2008    17:08 uur

Veel verkopers en professionals hebben een hekel aan koude acquisitie. In de volksmond noemt men dit ook wel acquisitieangst. Is het angst? Natuurlijk niet altijd. Er zijn zat mensen die zonder schroom de telefoon pakken en een gesprek aanknopen met een vreemde. Helaas worden ze vaak afgewezen. En dat is niet leuk, maar hoort er bij. Dus krijgen ze vanzelf een hekel aan koud bellen. Maar waarom wijzen mensen u af?

 Lees verder...     2 reacties

Drie manieren om uw geld veilig te stellen

Door: Fred Akkerma    07-10-2008    02:00 uur

Is de bankencrisis nog maar net begonnen of zijn de reddingsplannen in de VS en Europa het begin van het einde daarvan. Niemand die het weet. Staat uw geld wel veilig?
Update: We hebben een e-mail van SNS

 Lees verder...     Reageer

Hebben functiebeschrijvingen wel zin?

Door: Ad de Beer    06-10-2008    14:26 uur

In een eerder blog schreef ik dat voetbalcoaches nog heel wat kunnen leren van managers van bedrijven op het gebied van teambuilding. Dat neemt niet weg dat bedrijven en organisaties nog steeds veel kunnen leren van sport en met name topsport.

 Lees verder...     5 reacties

Salesblog: De angst regeert

Door: Michel Hoetmer    02-10-2008    15:47 uur

Hebt u begin deze week uw aandeeltjes Fortis voor een habbekrats de deur uit gedaan? Bent u bang dat uw bedrijf de moeilijke tijden niet overleeft? Dat verkopen nog moeilijker wordt dan het al was? Dan heb ik een positieve boodschap voor u.

 Lees verder...     3 reacties

Hoezo crisis?

Door: Ad de Beer    30-09-2008    10:55 uur

De nieuwe economie? Omdat de kredietcrisis momenteel het nieuws beheerst en de ene deskundige na de andere zijn verhaal doet, kan ik niet achterblijven. Niet dat ik deskundig ben op economisch gebied, daar moet je echt andere mensen voor hebben.

 Lees verder...     9 reacties

Ikke, Ikke en de rest…………

Door: Ad de Beer    28-09-2008    13:47 uur

"Rare jongens, die mensen" dacht ik, toen ik deze week voor de zoveelste dag op rij met gefronste wenkbrauwen de kranten, de blogs, de RSS feeds en zo voorts had doorgenomen. Waarom reageren we allemaal zo emotioneel en zo weinig rationeel?

 Lees verder...     Reageer

Word traditioneel en verdien meer!

Door: Fred Akkerma    26-09-2008    03:42 uur

Traditioneel ingestelde mannen (die vinden dat er verschillen zijn in de rollen van man en vrouw) verdienen aanzienlijk meer dan 'moderne' mannen (die vinden dat ze precies hetzelfde zijn als vrouwen). De conclusie lijkt simpel: ga traditioneel denken! Inderdaad.

 Lees verder...     2 reacties

< vorige 71 72 73 74 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10