Vandaag maakte het weblog GeenStijl bekend een publieke omroep op te gaan richten. De website, sinds enige tijd volledig eigendom van de Telegraaf Media Groep (TMG), lijkt hiermee de aanval te kiezen als beste verdediging. Want principieel moeten de vrije jongens van GeenStijl natuurlijk niks hebben van gesubsidieerde 'staatstelevisie'. Maar ja: die marktverstorende miljoenen zijn -zeker nu- van harte welkom. Ergo: if you can't beat them, join them.
Met talent inzet in projectomgevingen lijkt het wel of er iets vreemds aan de hand is. Zodra Nederland moet voetballen heeft vrijwel iedereen een mening over welke voetballer, waar, wanneer en voor welke tijdsduur ingezet moet worden. Iedereen snapt dat een elftal niet volledig uit bijvoorbeeld spitsen kan bestaan. Maar zodra het over de bezetting van bijvoorbeeld projectteams gaat, dan lijkt het helemaal mis te gaan, en worden teams te eenzijdig samengesteld.
Adviseurs zijn er in soorten en maten In dit artikel worden modellen van beschreven waaruit een adviseur kan kiezen. Welke rol de beste is kan moeilijk worden gezegd, al zijn bepaalde modellen meer voor de hand liggend dan andere. De rol die de adviseur kiest is situatie- en persoonsafhankelijk. In de poll kunt u aangeven welk model u het beste vind.
In zijn salesblog met de titel ‘WAKE-UP CALL: 1 van 12 tips voor dips: doe gewoon’ zegt Guido Thys dat u al die dingen die u volgens de experts nu moet doen, altijd al had moeten doen. Daarin heeft Guido gelijk. Hij heeft het prachtig verwoord, dat is hem wel toevertrouwd. Maar hij begaat ook een vergissing. Het is niet minder van hetzelfde. Er is wel degelijk iets veranderd.
In de jaren ’80 maakte Maarten Spanjer furore door als "Miskend Talent" een voetballer, overtuigd van zijn eigen talent, maar steeds niet gescout door de profclubs. Iedere uitzending van Voetbal 80 vertoonde hij enkele voetbalkunstjes en klaagde hij over het gebrek aan aandacht van de scouts. Het resultaat mocht er zijn, Spanjer brak door als acteur, humorist en entertainer. Zijn talent werd bevestigd.
Maakt ING een zeperd door het merk Postbank op te heffen. Al geruime tijd wordt het Nederlandse volk voorbereid op het samengaan van de twee merken. Unilever wilde het merk Andy opheffen, maar kwam snel tot bezinning. Misschien moet ING dat ook doen.
De meeste adviezen voor barre tijden zijn klinkklare onzin en/of komen op hetzelfde neer. Wie even simpel doorredeneert komt er echter al snel achter wat er echt moet gebeuren.
Verkopers presteren het regelmatig een koud acquisitiegesprek al binnen enkele seconden de das om te doen. De eerste 30 seconden van dergelijke gesprekken zijn van levensbelang. Als de verkoper voorbarige vragen stelt, of dingen beweert die verkeerd overkomen, is het gesprek snel afgelopen. Gisteren nog…
F-ektief Business Coaching heeft een grootschalig onderzoek uitgevoerd naar de wervingsactiviteiten van bedrijven via de website van het bedrijf. Ruim 500 random gekozen sites zijn hiervoor bezocht en onderzocht.
U hebt er alles aan gedaan om bezoekers naar uw website te lokken. En dan komt u erachter dat 87 procent van de bezoekers uw website verlaat zonder dat ze andere pagina’s hebben bekeken. Wat doet u er aan? Hoe verhoogt u de plakkerigheid van uw website?
De nieuwsberichten schreeuwen u de laatste tijd tegemoet: "De economie komt tot stilstand!" en "Consumentenvertrouwen op dieptepunt!" Een recessie zit vooral tussen de oren van mensen. Het is heel veel emotie. Maar wat heeft het allemaal om het lijf? Is doemdenken écht uw enige optie?
Ruim een week geleden maakte Wouter Bos bekend dat Gerrit Zalm CEO wordt van Fortis, althans wat daar in Nederland van is overgebleven en overblijft, namelijk het Nederlandse bank gedeelte, Fortis en ABN-AMRO. Het verzekeringgedeelte van het eens zo machtige concern wordt afgestoten.