zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

WAKE-UP CALL: 3 van 12 tips voor dips: laat je niet gek maken

Door: Guido Thys Thys    21-01-2009    11:03 uur

Het meest typische aan de huidige conjunctuur is dat het verband tussen de economische realiteit en de stemmingmakerij eromheen volkomen zoek is.
We hebben dus de keuze: meehuilen met de wolven in het bos, of ons afvragen wat er in ons bedrijf/in onze branche precies aan de hand is.

 Lees verder...     1 reactie

Obama in woorden en daden

Door: Frank van Marwijk    20-01-2009    23:30 uur

Heeft u ook gekeken naar de inauguratie van President Barack Obama? En vond u het net zo indrukwekkend als ik? Waardoor kwam dat eigenlijk? Was dat door wat hij zei of door hoe hij dat zei? Een telefoontje van een journalist dinsdagavond zorgde ervoor dat ik daar eens dieper over na ging denken. Het resultaat van mijn overpeinzingen heb ik meteen voor u uitgewerkt. 

 Lees verder...     7 reacties

Strategisch HRM is nu meer nodig dan ooit.

Door: Ad de Beer    20-01-2009    11:36 uur

Nu de kredietcrisis zijn invloed op de wereldeconomie heeft en recessies dreigen of al actueel zijn, is een strategische visie op personeel meer dan ooit noodzakelijk.

 Lees verder...     12 reacties

Salesblog: Hoe gaat u uitstelgedrag te lijf?

Door: Michel Hoetmer    15-01-2009    17:42 uur

Wat doet u met klussen die u niet leuk vindt? De kans is groot dat u ze uitstelt. Het is een belangrijke reden waarom verkopers zo weinig resultaten boeken met koude acquisitie. Ze beginnen er nooit écht aan, ze zien er als een berg tegenop. Ze vertonen vluchtgedrag. Wat kunt u er aan doen?

 Lees verder...     Reageer

En toch rest ons alleen maar toekomst.

Door: Ad de Beer    15-01-2009    13:21 uur

Op mijn blog "alleen de toekomst komt er nog aan" zijn diverse interessante reacties gekomen. Tijd voor een vervolg, waarin ik reageer op deze reacties en probeer een aanzet te geven tot die toekomst.

 Lees verder...     1 reactie

Alleen de toekomst komt er nog aan.

Door: Ad de Beer    13-01-2009    12:55 uur

Vandaag is de eerste dag van de rest van je leven. Wie heeft die spreuk nog nooit gehoord? Waarschijnlijk zijn er talloze tegels gemaakt met deze spreuk en hebben vele agenda’s en scheurkalenders deze spreuk meermalen gebruikt.

 Lees verder...     7 reacties

Salesblog: Angsthazen of verkooptijgers?

Door: Michel Hoetmer    11-01-2009    18:30 uur

Verkopers hebben over het algemeen een grondige hekel aan koude acquisitie. Sommigen doen het zelfs in hun broek van angst als ze er aan denken. Dan maar liever naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling? Of is er toch nog hoop voor deze verkopers?

 Lees verder...     Reageer

WAKE-UP CALL: 2 van 12 tips voor dips: zonder een stevige basis wankelt u ALTIJD

Door: Guido Thys Thys    07-01-2009    12:51 uur

Tijdens en na vorige economisch niet zo positieve tijden bleek dat bedrijven die bleven groeien helemaal niet zo'n spectaculaire acties hadden ondernomen, maar gewoon hun gezond ondernemersboerenveratdn gebruikt hadden.

 Lees verder...     3 reacties

Leven na de crisis?

Door: Ad de Beer    06-01-2009    10:44 uur

Ons leven en welzijn wordt bepaald door definties. Zo hadden we vannacht strenge vorst omdat ooit een meteoroloog heeft bepaald dat er sprake is van strenge vorst als het meer dan 10 graden vriest. Celsius bepaalde ooit dat de temperatuur waarop water bevriest 0 graden is en volgens het KNMI spreken we over een vorstdag als de temperatuur, volgens de schaal van Celsius, de hele dag, 24 uur, onder 0 blijft.

 Lees verder...     21 reacties

Salesblog: Hoe motiveer je verkopers?

Door: Michel Hoetmer    05-01-2009    17:50 uur

Salesmanagers vragen me regelmatig of ik een praatje voor hun verkopers wil houden. De aanleiding? Motiveren staat met stip op nummer 1! Gek eigenlijk dat ze mij daarvoor vragen. Motivatie is toch iets dat uit jezelf moet komen? En het is natuurlijk aardig als de manager er ook een handje bij helpt. En dat doen ze ook. Ze besteden aan mij de bevlogenheid uit en zelf treffen ze enkele administratieve maatregelen.

 Lees verder...     3 reacties

Salesblog: Zijn verkopers onverbeterlijke optimisten?

Door: Michel Hoetmer    04-01-2009    17:36 uur

De economische voorspellingen zijn somber. Volgens de laatste berichten zou onze economie met twee procent krimpen. Toch zien verkopers de toekomst zonnig in. Uit een poll op het weblog Sales is een vak (van Rikkert Walbeek) blijkt dat 68 procent van de verkopers verwacht in 2009 meer te zullen verkopen. 12 procent verwacht gelijkblijvende resultaten. Met andere woorden 80 procent heeft een rooskleurig beeld van de toekomst. Ze zien geen donkere wolken…

 Lees verder...     2 reacties

Op zoek naar de excellerende organisatie?

Door: Ad de Beer    04-01-2009    13:50 uur

In de jaren ’80 wisten Tom Peters en Robert Waterman de westerse wereld een hart onder de riem te steken met hun boek In search of excellence. Door in het boek een aantal goed presterende westerse ondernemingen te benoemen, werd de angst die veel managers hadden voor de Japanse opmars verminderd.

 Lees verder...     Reageer

Management-Piraterij.

Door: Albert Desaunois    25-12-2008    00:57 uur

Hoe vaak heb ik wel niet moeten aanhoren, dat je wel een rat moet zijn, om in de top van het bedrijfsleven te komen en jezelf daar te handhaven. Wat een onzin, sprak ik toen en nu nog steeds uit. 

 Lees verder...     16 reacties

Salesblog: Uitblinken? Een kwestie van keihard werken.

Door: Michel Hoetmer    24-12-2008    14:56 uur

Hoe hebt u het er dit jaar van af gebracht? Was u een uitblinker? Ging het ‘zo zo’ of bent u ontevreden over uw prestaties? Welke factoren zijn hierbij in het spel? Doet u het allemaal zelf of bent u een speelbal van de omstandigheden? Bestseller auteur Malcolm Gladwell komt in zijn nieuwste boek met interessante informatie...

 Lees verder...     Reageer

< vorige 68 69 70 71 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10