zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Talent alleen is niet voldoende.

Door: Ad de Beer    01-07-2009    10:03 uur

Jan Ruijter, wie kent hem? Bijna niemand toch? Jan kon als jochie van 14 een bal vanaf 15 meter perfect in de kruising leggen, soms strak, soms boordevol effect. .

 Lees verder...     2 reacties

Tevreden medewerkers en tevreden klanten.

Door: Ad de Beer    29-06-2009    14:39 uur

De afgelopen dagen verschenen er op managersonline.nl en op mijn Twitter enkele artikelen en tweets over tevreden medewerkers, pro-activiteit en de relatie tussen tevreden medewerkers en tevreden klanten.

 Lees verder...     4 reacties

Loyaliteitsmythe: tevreden medewerkers is gelijk aan loyale klanten

Door: Michel Hoetmer    25-06-2009    16:20 uur

Er is een complete industrie ontstaan die de tevredenheid / loyaliteit van uw klanten meet en tegelijkertijd de dezelfde variabelen bij uw medewerkers onder een vergrootglas legt. De veronderstelling is:  tevreden en loyale medewerkers kweken tevreden en loyale klanten. 
Het idee van één grote gelukkige familie klinkt geweldig. Helaas strookt de realiteit niet met de claims van de loyaliteitsgoeroes. 

 Lees verder...     2 reacties

Veranderen? Hou de regie!

Door: Peter Siks    23-06-2009    22:09 uur

Voor een flexibele organisatie is het essentieel om de juiste verandercultuur te scheppen. Verandering in die cultuur is een gegeven en de medewerkers worden aangemoedigd om de verandering zelfs voor te zijn! Waarom reactief zijn en wachten?Laat medewerkers - en management - vanuit die pro-actieve houding omgaan met verandering en weerstand verdwijnt als sneeuw voor de zon.

 Lees verder...     Reageer

Salesblog: Meedoen aan de Twitter-hype?

Door: Michel Hoetmer    23-06-2009    14:48 uur

Zonder Twitter lijk je tegenwoordig niet meer te bestaan. Dus moest ik ook de vraag beantwoorden: To Twitter or not to Twitter? U voelt het al aan: ik heb de grote stap gewaagd en mijn eerste wankele schreden op het Twitter-pad gezet. Blijft natuurlijk de vraag: wat heb je er aan? Kun je er commercieel garen bij spinnen?

 Lees verder...     10 reacties

Excelleren door sociale innovatie.

Door: Ad de Beer    23-06-2009    10:19 uur

Sociale innovatie is hot, maar wat is het eigenlijk? Slimmer werken, de werknemer 2.0, anders werken? Het is innovatief, maar is het ook sociaal?

 Lees verder...     4 reacties

Opbrengsten uit training en opleiding

Door: John Vrakking Vrakking    22-06-2009    20:39 uur

Het (laten) uitvoeren van training kost geld: in mijn vorige blog is dat aspect aangestipt. Ondanks dat doen we die uitgaven, omdat we er vanuit gaan dat de kosten tenminste opwegen tegen de baten ervan. De enige manier om te weten te komen welk rendement een training heeft gehad, lijkt door dat zoveel mogelijk in geld uit te drukken.

 Lees verder...     Reageer

Waarom talent niet overal tot ontwikkeling komt.

Door: Ad de Beer    19-06-2009    11:22 uur

"ik snap er niets van".
De licht kalende man, gestoken in een strakke krijtstreep, keek over zijn leesbril naar de jonge man tegenover zich. De man was aangetrokken door het bedrijf vanwege de geweldige prestaties bij zijn vorige werkgever, een concurrent in een moeilijke markt.

 Lees verder...     7 reacties

Loyaliteitsmythe: het loont te investeren in meer service

Door: Michel Hoetmer    11-06-2009    14:54 uur

Het lijkt een volkomen logische gedachte. Investeer in serviceverlening waardoor de beleving van uw klant toeneemt. De hogere servicegraad zou leiden tot meer ‘zeer tevreden klanten’ en dus een grotere loyaliteit. Het kan, maar hoeft niet. Het hangt van talloze andere factoren af. Die andere factoren zijn…?

 Lees verder...     2 reacties

Over kuddes en kuddegedrag

Door: Ad de Beer    10-06-2009    08:40 uur

Mensen zijn bijzonder wezens. Mensen zijn nog minder voorspelbaar dan het weer, gedrag van nu zegt niets over het gedrag over 10 minuten, laat staan over het gedrag van morgen of volgende week.

 Lees verder...     6 reacties

De beste koe en andere dieren.

Door: Ad de Beer    08-06-2009    09:47 uur

"Van geven gaat de beste koe nog dood"
De typisch Brabantse boer, blauwe overal, sjekkie, doorweekt van speeksel ietwat scheef in de mond. (Blijkbaar hebben boeren nog wel het recht op een werkplek waar je mag roken, dacht ik), keek me doordringend aan.

 Lees verder...     1 reactie

Twitteren op het werk verbieden?

Door: John Vrakking Vrakking    05-06-2009    13:05 uur

In een eerdere aankondiging deze week poneerde ik de stelling ‘Twitter, Hyves en MSN op het werk verbieden?’ Dit omdat uit onderzoek van Nielsen bleek dat het gebruik van Social Media op het werk sterk was toegenomen. Omdat Social Media bijna per definitie niets met het werk te maken lijken te hebben, zou je je kunnen afvragen of dat privé-gedoe tijdens werktijd niet gewoon aan banden zou moeten worden gelegd.

 Lees verder...     3 reacties

Loyaliteitsmythe: De klant als eeuwige melkkoe

Door: Michel Hoetmer    04-06-2009    16:32 uur

Wat is het toch een heerlijk idee: klanten die levenslang aan u verslingerd zijn. Ze gedragen zich als de spreekwoordelijke hondstrouwe viervoeter. De verkoopkosten dalen en uw winst stijgt tot duizelingwekkende hoogte. Zo bekeken is levenslang geen straf maar een zegen. Dus loont het om daarop stevig in te zetten. Toch heb ik weer enkele irritante vraagtekens…

 Lees verder...     3 reacties

Gebruik van Hyves, MSN en Twitter op het werk verbieden?

Door: John Vrakking Vrakking    04-06-2009    11:03 uur

Voor een inmiddels gepubliceerd blog over de wenselijkheid van het gebruik van SocialMedia op het werk, verzamelde ik wat cijfers.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 62 63 64 65 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10