zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Salesblog: Nieuwe klanten werven met internet (1)

Door: Michel Hoetmer    11-08-2009    14:38 uur

De meeste bedrijven, zowel klein als groot, zijn vertegenwoordigd op het internet. Helaas blijven de gewenste resultaten vaak uit. Uit onderzoek blijkt dat 90% van de bedrijven (groot en klein) niet weet waar ze mee bezig zijn. De meeste websites lijden een zieltogend bestaan. De vraag is: hoe werft u wel nieuwe klanten via het internet?

 Lees verder...     4 reacties

Salesblog: Dump verliesgevende klanten

Door: Michel Hoetmer    06-08-2009    12:08 uur

In deze tijd van teruglopende omzetten vragen heel wat bedrijven zich af: hoe kunnen wij op de kosten besparen? Het geijkte antwoord is: laten wij besparen op de kosten van ons personeel. Enkele jaren geleden opperde ik in een artikel een andere mogelijkheid: dump verliesgevende klanten en verhoog daarmee de winst!

 Lees verder...     5 reacties

Nieuw op Managersonline.nl: video

Door: Fred Akkerma    05-08-2009    18:42 uur

Met ingang van deze week is op Managersonline.nl een nieuwe rubriek te vinden. In deze rubriek worden regelmatig nieuwe video's toegevoegd. Te beginnen met de eerste aflevering van SeriousManagement.tv.

 Lees verder...     1 reactie

Boeman 2. 0

Door: Ad de Beer    30-07-2009    16:15 uur

Het is een bekend gegeven, leiders, chefs, superieuren, ze gedragen, gedroegen, zich vaak als boeman. Voor enkelen onder hen is het afschaffen van lijfstraffen een onoverkomelijk bezwaar geweest om hun vak nog naar behoren te kunnen uitvoeren, maar zolang intimidatie, dreigementen en beledigen nog lijken te werken, oefenen ze hun vak met plezier uit.

 Lees verder...     4 reacties

Waardebepaling achteraf en beloning.

Door: Ad de Beer    28-07-2009    16:23 uur

Een van de concepten van de laatste tijd, naast alle 2.0 verzinsels, is "waardebepaling achteraf". Bij dit concept kan de ontvanger, zeg maar klant, van een product of dienst de waarde die het voor hem had of heeft vaststellen. Diverse congressen zijn al op deze wijze georganiseerd en ook bij onder andere trainingen begint dit concept ingang te vinden.

 Lees verder...     9 reacties

De Business Case; zes essentiële vragen

Door: Peter Siks    22-07-2009    17:39 uur

"Hoe gaat het met je project? Nou, prima. Ik ben nu veertien maanden bezig en niemand heeft nog gezegd dat ik moet stoppen…" 

Het bovenstaande beeld is helaas maar al te herkenbaar binnen grote organisaties. De oorspronkelijke uitgangspunten van het project zijn allang uit het oog verloren en het project moddert maar voort. De kosten rijzen de pan uit, de strategische bijdrage is nul maar niemand durft het project te stoppen. Doodzonde van al het geld en energie.

 Lees verder...     Reageer

Voldoen de management modellen nog wel?

Door: Ad de Beer    21-07-2009    10:31 uur

Door de kredietcrisis, die op zijn beurt de recessie wist te veroorzaken, worden, meer links dan rechts, wel eens vraagtekens gezet bij de manier waarop bedrijven en organisaties worden geleid.

 Lees verder...     1 reactie

Meer aandacht voor ZZPers gewenst?

Door: Ad de Beer    17-07-2009    13:12 uur

ZZPers, zelfstandigen zonder personeel, eenmanszaken, zijn er van allerlei soort. Van bouwvakkers tot verpleegkundigen, van   eigenaars van kleine kroegen tot professionele interim managers, van detaillisten tot accountants.

 Lees verder...     9 reacties

Tips om ook Slimmer Werken toe te passen

Door: Ad de Beer    14-07-2009    10:44 uur

Slimmer werken loont, overal in de media wordt er aandacht aan geschonken. Een gemiddelde verbetering van het rendement van 9%, zo is te lezen.

 Lees verder...     7 reacties

klantgericht denken is blijkbaar moeilijker dan gedacht.

Door: Ad de Beer    13-07-2009    16:17 uur

In een vorig blogje heb ik aandacht besteed aan klanttevredenheid en klantgerichtheid. Ik verhaalde over mijn ervaringen bij een ziekenhuis. Aan de hand van ervaringen beschreef ik dat medewerkerstevredenheid niet echt hoeft te leiden tot klantgerichtheid.

 Lees verder...     3 reacties

Veranderen? Stap voor stap. . .

Door: Peter Siks    13-07-2009    13:37 uur

Wat is de grootste verandering die u, uit eigen vrije wil, bent doorgegaan de laatste 5 jaar? U kunt hierbij denken aan afvallen, stoppen met roken of het gaan doen van heel ander werk.
Hoe ging dat in zijn werk? Gebeurde dat ‘zomaar’? Of was er inspanning, focus en commitment voor nodig? Waarschijnlijk het laatste want doelbewust veranderen gaat niet vanzelf. Veranderen, ook voor organisaties, gaat stap voor stap.

 Lees verder...     Reageer

Salesblog: de paradox van keuzevrijheid

Door: Michel Hoetmer    07-07-2009    17:16 uur

Sinds enkele dagen zit ik in de VS. Als u van mening bent dat u een geweldige keuze hebt bij bijvoorbeeld een AH XL, dan moet ik u teleurstellen. 'You ain’t seen nothing yet!' De gemiddelde supermarkt in de VS is vele malen groter. De keuzevrijheid is enorm. Allemaal uitvloeiselen van de zo geprezen klantgerichtheid. Maar is die keuzevrijheid een zegen of een vloek?

 Lees verder...     1 reactie

‘Positief denken kan schadelijk zijn’

Door: Ad de Beer    07-07-2009    08:39 uur

Oefeningen waarbij positief denken wordt gestimuleerd, hebben een schadelijke uitwerking op het gemoed van mensen met een onzeker karakter. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van Canadese wetenschappers.

 Lees verder...     14 reacties

Training bij verandering,. . . Weggegooid geld??

Door: Peter Siks    03-07-2009    09:53 uur

Veranderen gaat niet zonder slag of stoot en vaak vormt training een belangrijk onderdeel van het veranderproces. Toch zijn de meeste organisaties niet in staat het trainingsbudget optimaal te benutten tijdens een verandertraject. De trainingen worden weliswaar gewaardeerd door de deelnemers maar leiden niet tot de gewenste verandering in gedrag. Hoe kan dit?

 Lees verder...     5 reacties

< vorige 61 62 63 64 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10