zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Salesblog: Netwerken zeer oude stijl werkt prima

Door: Michel Hoetmer    09-09-2009    16:22 uur

Een paar jaar geleden kreeg u het advies te stoppen met koud bellen. Dat zou voor geen meter werken. Nee, u moest gaan netwerken. Dus stroomden her en der in het land zalen vol met hitsige verkopers en ondernemers. Nu zie ik plotseling berichten (en hier) dat netwerken ‘oude stijl’ niet meer werkt. Klopt als een zwerende vinger, maar netwerken zeer oude stijl werkt nog steeds prima.

 Lees verder...     3 reacties

Salesblog: Klanttevredenheid een succesformule?

Door: Michel Hoetmer    07-09-2009    15:58 uur

In mijn vorige blog vertelde ik over de belabberde kwaliteit van het voedsel bij een Amerikaans restaurant. Waardeloos voedsel, maar wel een tjokvolle eetzaal. Gewoon goede PR. Zoiets roept natuurlijk om meer voorbeelden. Is het écht mogelijk om te groeien en te bloeien zonder dat je je bekommert om de tevredenheid van je klanten?

 Lees verder...     3 reacties

Salesblog: Wanneer klanttevredenheid er niet toe doet

Door: Michel Hoetmer    04-09-2009    12:31 uur

In het algemeen veronderstelt men dat klanttevredenheid uitermate belangrijk is voor de winstgevendheid van een onderneming. Men legt een rechtstreekse relatie tussen de mate van tevredenheid van de clientèle en de loyaliteit van die klanten. Vervolgens redeneert men verder en zegt: loyale klanten zijn winstgevende klanten. Maar gaat deze 'wet' voor iedereen op? Of kun je het ook anders aanpakken?

 Lees verder...     1 reactie

Vijf redenen waarom workshops werken

Door: Peter Siks    03-09-2009    13:44 uur

Een veranderaar heeft verschillende tools waarmee h/zij verandering kan initiëren en bestendigen. Een steeds vaker gebruikte tool is de workshop. Waarom? De workshop is een uitermate effectieve manier om mensen tot nieuwe inzichten te laten komen, draagvlak te creëren of om tot beslissingen te komen.

 Lees verder...     6 reacties

Zombie Business: Gebrekkig toezicht?

Door: Guido Thys Thys    02-09-2009    13:54 uur

Tegenstrijdige belangen in organisaties leiden tot discussies en dus tot inefficiëntie. Komt dit door gebrek aan toezicht? Wat kunnen/mogen/moeten aandeelhouders en hun vertegenwoordigers doen?

 Lees verder...     Reageer

Ergerlijk gedrag meer regel dan uitzondering

Door: Guido Thys Thys    31-08-2009    13:38 uur

Zaterdag inkopen gaan doen in een supermarkt waar de caissières/kassiersters met elkaar zaten te kleppen in plaats van oog- en ander contact met hun klanten te maken.

Ergerlijk. Ik vraag me af wat er precies in hun functieomschrijving staat en waarop ze precies beoordeeld worden. Waarschijnlijk niet contact, communicatie en betrokkenheid.
De vervreemding neemt steeds toe!

 Lees verder...     1 reactie

Optimisme loont

Door: Guido Thys Thys    28-08-2009    10:23 uur

Uit succesvolle acties bij BestBuy en JCPenney in de Verenigde Staten blijkt dat er een direct verband bestaat tussen optimisme bij de medewerker, betrokkenheid en omzet.

 Lees verder...     Reageer

Waarom blijft klanttevredenheid ons zo lang achtervolgen?

Door: Guido Thys Thys    26-08-2009    10:23 uur

Waarom houden we zo halsstarrig vast aan klanttevredenheidsmetingen?

 Lees verder...     9 reacties

Salesblog: Zo trek je de aandacht!

Door: Michel Hoetmer    25-08-2009    16:43 uur

Hebt u ook het nieuwsbericht "Eenmanszaken slecht bereikbaar" op deze website gelezen? Het betreft een onderzoek uitgevoerd door het Amstelveense bedrijf BTC Solutions. Het bedrijf deed een steekproef onder eenmanszaken en daaruit blijkt dat 45% van de onderzochte bedrijven de telefoon niet opnam. Voor de verdere, enigszins onthutsende, details verwijs ik u naar het bericht op deze site. Dat is niet de kern van deze blog. Wat dan wel?

 Lees verder...     Reageer

10 fatale fouten van slechte leiders

Door: Guido Thys Thys    25-08-2009    12:39 uur

Tien fatale fouten zijn de oorzaak van dat menig leidinggevende ontspoort. Dit stellen Jack Zenger en Joseph Folkman, consultants en auteurs van `The Inspiring Leader: Unlocking the Secrets of How Extraordinary Leaders Motivate`.

 Lees verder...     Reageer

Salesblog: einde aan irritante telefoontjes?

Door: Michel Hoetmer    21-08-2009    10:24 uur

Bent u zoals ik? Dan ontvangt u wekelijks enkele telefoontjes van bedrijven of instellingen die u iets willen aansmeren. Over het algemeen zijn deze telefoontjes een irritante onderbreking van mijn bezigheden. Sommige bedrijven maken het wel heel erg bont. Daaraan komt binnenkort (hopelijk) een einde.

 Lees verder...     3 reacties

Veranderen? Ga toch spelen…!

Door: Peter Siks    20-08-2009    12:53 uur

Management Games zijn een krachtig instrument in verandertrajecten. Geen saaie, theoretische verhandelingen die training genoemd worden. Nee, juist het doen in spelvorm is zeer effectief om verandering in gang te zetten. Bij een goede Management Game wordt - in een niet confronterende  omgeving - samenwerking gestimuleerd, het creatief vermogen uitgedaagd en enthousiasme aangewakkerd.

 Lees verder...     1 reactie

Salesblog: Nieuwe klanten werven met internet (2)

Door: Michel Hoetmer    19-08-2009    15:20 uur

In het eerste deel van deze serie kon u lezen dat 90% van de bedrijven (groot en klein) niet goed weet waar ze op internet mee bezig zijn. 
De eerste vraag om succesvol op het internet te opereren is: wat willen wij eigenlijk met onze website? Het antwoord op deze vraag is o.a. belangrijk voor de opzet van uw website.

 Lees verder...     Reageer

De Business Case; wie beslist…?

Door: Peter Siks    13-08-2009    11:47 uur

De Business Case voor het project is gemaakt. Alle lichten lijken op groen te staan want de 6 essentiële vragen die bij de Business Case horen zijn beantwoord (zie illustratie). Maar hoe wordt beslist of het project ook daadwerkelijk doorgang gaat vinden?

 Lees verder...     2 reacties

< vorige 60 61 62 63 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10