zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Netwerken a la Heijermans

Door: Phil Kleingeld    28-09-2009    15:37 uur

Afgelopen week was ik te gast op een seminar van een grote organisatie. Ik kende de directeur van de club maar had verder geen flauw benul wie ik daar tegen het lijf zou lopen. Vooraf werd er geen gastenlijst toegestuurd dus moest ik alles maar een beetje over me heen laten komen.

 Lees verder...     1 reactie

Passie in organisaties

Door: Peter Siks    24-09-2009    12:39 uur

Passie. Een woord dat bij iedereen wel iets oproept maar lastig precies te benoemen. Vaak worden termen als gevoel, drijfveren en energie gebruikt om het te omschrijven. Voor de ene mens is het zijn hond, voor de ander autorijden en voor de volgende is het muziek maken. Toch blijft het lastig om precies te zeggen wat passie is. Één van de vele definities van passie is de volgende: een heftige, onstuimige drang om aan een verlangen of begeerte te voldoen

 Lees verder...     2 reacties

Verbeteren van hardnekkig achterblijvende prestaties

Door: Koos Overbeeke    24-09-2009    09:07 uur

Kent u de overeenkomst tussen iemand die probeert zijn lichaamsgewicht te verminderen (‘af te vallen’) en een organisatie die probeert structureel prestaties te verbeteren? Hoe tegenstrijdig het ook klinkt; veel initiatieven voor prestatieverbetering in organisaties kennen als resultaat een bestendiging van de situatie zoals die oorspronkelijk naar voren trad. Hoe komt dat en wat kunnen we er aan doen?

 Lees verder...     2 reacties

Elevator Pitch is onzin

Door: Phil Kleingeld    22-09-2009    09:45 uur

Nieuwe tijden vragen nieuwe producten en diensten; zo ook op het gebied van trainingen en de plaatsen waar die worden georganiseerd.

 Lees verder...     10 reacties

Ik kan geen namen onthouden

Door: Phil Kleingeld    18-09-2009    17:48 uur

Cicero, de bekende politicus, filosoof en tijdgenoot van Julius Caesar, stond erom bekend dat hij zichzelf leerde om namen te onthouden van belangrijk Romeinen (BR) zodat hij ze onderweg vriendelijk kon begroeten. Hij nam ook de moeite uit te zoeken waar en hoe men woonde, wie hun vrienden en buren waren en of ze ergens nog landerijen en/of een buitenhuis hadden.

 Lees verder...     6 reacties

Bonussen en Speltheorie

Door: Anthony van der Zwan    17-09-2009    14:49 uur

Al lezend over John Forbes Nash jr.
(1994), de bedenker van de Speltheorie, viel mijn oog op de Inspiratiefeed ‘Bonussen werken AVERECHTS’. Wat is er nou leuker op een zaterdagmiddag dan je verdiepen in de Speltheorie, zul je je afvragen. Het toepassen van deze theorie op bijvoorbeeld de bonus-discussie! Kennis moet immers rollen.

 Lees verder...     1 reactie

Salesblog: het halo effect

Door: Michel Hoetmer    16-09-2009    16:58 uur

Ons brein is een prachtige en enorm krachtige 'machine'. Over het algemeen werkt het prima. Maar soms ontstaat er een merkwaardige vorm van kortsluiting. Wij ondervinden de effecten er van dagelijks. Zoals bij sollicitaties of in de verkoop. Aantrekkelijke personen hebben daardoor een grotere kans op succes. Het speelt ook bij het beoordelen van de prestaties van bedrijven. Ons brein speelt soms rare spelletjes met ons vermogen objectief te oordelen. 

 Lees verder...     Reageer

Zombiebusiness: zijn leiderschapstheorieën onzin?

Door: Guido Thys Thys    16-09-2009    09:44 uur

Op Amazon zijn er 480,881 boeken over leiderschap te koop. Vraag 30 managementguru's naar hun theorie en je krijgt 31 verschillende antwoorden.

 Lees verder...     3 reacties

Succesvol veranderen moet je doen: 4 uitgangspunten

Door: Peter Siks    15-09-2009    12:58 uur

Veranderen gebeurt niet door erover te praten, veranderen gebeurt door het te doen. Dit is geen pleidooi voor ‘blinde actie’ maar wel een pleidooi voor het uitvoeren van mooie plannen. Want:

Vision without action is a daydream, action without vision is a nightmare. 

En er zijn een aantal inzichten vanuit recent wetenschappelijk onderzoek die helpen succesvol te veranderen.

 Lees verder...     1 reactie

Speeddaten voor netwerkers

Door: Phil Kleingeld    15-09-2009    10:49 uur

Op uitnodiging van een netwerkorganisatie, ze zeggen de grootste van Nederland te zijn, werd ik letterlijk in de boot genomen voor een tochtje over de Maas. Gezellig met nog 90 andere genodigden netwerken; jottum!  Er was een spreker die kwam uitleggen hoe diep we met elkaar op de aandelenmarkt waren gezonken en wat er moest gebeuren om het verloren geld terug te verdienen.

 Lees verder...     1 reactie

Salesblog: Eventjes op je handen gaan zitten

Door: Michel Hoetmer    14-09-2009    16:45 uur

Ik heb jarenlang enthousiast geschaakt. Een van de regels in dit prachtige denkspel is: aanraken, is zetten. Eén van mijn eerste trainers gaf me het advies: "Michel ga op je handen zitten!" Het idee erachter is om blunders te voorkomen. Grapig genoeg is er ook een directe relatie tussen het schaakspel en reageren op websites.

 Lees verder...     Reageer

Salesblog: Hoe scoort uw website beter in zoekmachines?

Door: Michel Hoetmer    13-09-2009    16:43 uur

Circa 80% van de mensen komt op websites terecht via een zoekopdracht in een zoekmachine. Google is veruit de populairste zoekmachine van het web. Hoe zorgt u voor grotere bezoekersaantallen? Uiteraard door een hogere positie in de zoekmachines. In dit artikel vindt u enkele nuttige tips.

 Lees verder...     4 reacties

Netwerken is zwemmen met haaien

Door: Phil Kleingeld    11-09-2009    10:31 uur

Tijdens een ‘netwerkbijeenkomst’ kijkt iemand nadrukkelijk naar mijn badge, er verschijnt een glimlach om de mond en de openingszin wordt uitgesproken:’Nou, ik heb liever grootgeld.’ De man lacht hartelijk om de eigen spitsvondigheid en ik begin nu al medelijden met hem te krijgen omdat ik weet hoe dit gesprek gaat eindigen. ‘Zo, helemaal zelf verzonnen? Origineel zeg; die heb ik nog nooit gehoord.’

 Lees verder...     3 reacties

Salesblog: Staan uw tarieven onder druk?

Door: Michel Hoetmer    10-09-2009    11:00 uur

Gelukkig zijn er de eerste tekenen van economisch herstel. Maar voor veel professionele dienstverleners is de markt nog steeds bijzonder lastig. De kans is groot dat uw klanten beknibbelen op de kosten. Dus vragen ze u om extra korting. Hoe gaat u daarmee om?

 Lees verder...     1 reactie

< vorige 59 60 61 62 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10