zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Alan Weiss over klantenservice

Door: Guido Thys Thys    16-10-2009    09:43 uur

Dat Klanten Wegjagen een activiteit is die omwille van haar populariteit door de Unesco tot Cultureel Erfgoed van de Mensheid uitgeroepen zou moeten worden, blijkt nog maar eens uit de volgende post uit het weblog van Alan Weiss, een van Amerika's meest originele marketingdenkers:

 Lees verder...     Reageer

Kranten zijn zombieproducten

Door: Guido Thys Thys    15-10-2009    14:40 uur

Journalisten verdringen elkaar in de media om te vertellen hoe kwalitatief hun berichtgeving wel was in vergelijking tot wat andere media anno 2009 brengen.
Ten eerste is die superieure kwaliteit een grove generalisatie en dus een onwaarheid. Ten tweede is een kwaliteitsoordeel waardeloos als je zelf de criteria mag bepalen. En ten derde zijn die kwaliteitscriteria ondertussen volstrekt verouderd…

 Lees verder...     Reageer

AFM: DSB-provisies heel normaal en: waarom DSB kapot moet

Door: Fred Akkerma    15-10-2009    02:56 uur

Toezichthouder AFM heeft het nu bevestigd: provisies van 80 procent op koopsompolissen waren jarenlang doodgewoon. Niet alleen DSB, maar ook heel 'brave' banken (inclusief -zelfs- de Rabobank) maakten zich er 'schuldig' aan. Ik schrijf 'schuldig' tussen aanhalingstekens omdat banken volgens mij niet zoveel misdaan hebben.

 Lees verder...     34 reacties

Gratis bestaat niet of het is niets.

Door: Phil Kleingeld    13-10-2009    12:12 uur

Valt het u ook op dat steeds vaker seminars, workshops en congressen gratis worden aangeboden? Bij analyse blijkt dat deze gratis gebeurtenissen doorgaans worden aangeboden door mensen die teveel tijd hebben en onvoldoende overtuigd zijn van de waarde van hun product of dienst.

 Lees verder...     8 reacties

Twee gewetensvragen voor ondernemers

Door: Guido Thys Thys    13-10-2009    10:11 uur

1. Stel ik vast dat klantbehoeften sinds het begin van de recessie veranderd zijn? (andere producten/diensten? andere kanalen? andere service? andere prijs? etc.)

2. Bieden wij nog steeds dezelfde producten diensten aan op dezelfde manier en proberen we daar nog steeds dezelfde prijs voor te krijgen?

 Lees verder...     1 reactie

Nieuw SCHANDAAL ontdekt; DSB-affaire verbleekt (video)

Door: Fred Akkerma    13-10-2009    03:18 uur

Wat DSB Bank (bijna) de kop heeft gekost is het feit dat Pieter Lakeman spaarders opriep om hun geld weg te halen bij de Wognumse bank. Hij probeerde hiermee een paar duizend klanten te redden die producten hebben gekocht waar maar liefst 80 procent marge op zat voor de bank. Pure diefstal dus. Een aantal bedrijven maakt het echter nog bonter.

 Lees verder...     19 reacties

Is transparantie het antwoord op verblinding?

Door: Guido Thys Thys    12-10-2009    15:01 uur

"We hebben het niet zien aankomen" is een zinnetje dat de oplettende lezer terugvindt in ALLE beschrijvingen van bedrijven waar het fout gaat: Wessanen, DSB, Van der Moolen en ga zo maar door. Zelfs de kredietcrisis hadden de experts niet zien aankomen. Het roept de gewetensvraag op waar de dunne scheidingslijn ligt tussen realisme en het onvoorwaardelijke geloof in het eigen kunnen dat van leiders verwacht wordt.

 Lees verder...     2 reacties

Salesblog: waarom afsluittechnieken niet werken (video)

Door: Michel Hoetmer    11-10-2009    16:08 uur

Hebt u wel eens een verkoopboekje gelezen? Dan bent u vast de volgende 'wijsheid' tegengekomen: "je moet minimaal 5 afsluitpogingen doen om de order binnen te halen. Helaas ondernemen de meeste verkopers te weinig afsluitpogingen en daarom verliezen ze orders." 
Dit is echter de grootste onzin. Zie deze instructieve video van Victor Antonio...

 Lees verder...     3 reacties

Salesblog: vertrouw nooit een verkoper (video)

Door: Michel Hoetmer    07-10-2009    16:39 uur

Wantrouwen is van alle tijden. Idem dito met grappen erover maken. Vandaag een eerste experiment met video. De heren van Monty Python kunnen als geen ander duidelijk maken dat je verkopers absoluut nooit moet vertrouwen.

 Lees verder...     Reageer

Salesblog: waarom vertrouw je me niet?

Door: Michel Hoetmer    06-10-2009    15:24 uur

Schokkend nieuws, de kranten koppen "Nederlanders vertrouwen elkaar niet"! Maar liefst zes op de tien Nederlanders schijnen elkaar niet te vertrouwen. Ook met onze relaties is het blijkbaar niet helemaal pluis, want 16% wantrouwt zijn of haar partner en maar liefst 30% wantrouwt vrienden en familie. Van je vrienden moet je het dus kennelijk ook niet hebben in ons koude kikkerlandje.

 Lees verder...     2 reacties

Zelfverzekerd veranderen

Door: Peter Siks    04-10-2009    18:56 uur

Mensen die willen veranderen weten dat het resultaat niet vanzelf zal komen. Ze weten dat voor een succesvolle verandering focus, energie, aandacht, commitment én vertrouwen in een goede afloop vereist zijn. Pas als deze bouwstenen aanwezig zijn ontstaat het vertrouwen in zichzelf om de verandering ook daadwerkelijk te realiseren. Voor organisaties is dit exact hetzelfde.

 Lees verder...     1 reactie

Oproep tot faillissement DSB is immoreel

Door: Fred Akkerma    02-10-2009    02:59 uur

Pieter Lakeman, die naar eigen zeggen 1200 'gedupeerde klanten' van DSB Bank vertegenwoordigt, wil dat u uw spaargeld bij DSB weghaalt, zodat de bank failliet gaat en zijn klanten er beter van worden (video). Dat is ronduit immoreel gedrag. En dom ook nog. Want bij een faillissement verliest iedereen, inclusief Lakeman.

 Lees verder...     25 reacties

Netdenken; het nieuwe netwerken

Door: Phil Kleingeld    01-10-2009    11:48 uur

Vandaag vroeg een bevriende relatie mij om haar en enkele collega’s wegwijs te maken op LinkedIn. Nu ben ik geen expert zoals onze zuiderbuur Jan Vermeiren, maar ik kom er een eind mee en in het land der blinden is éénoog koning moet je maar denken, dus stemde ik toe. Oh ja, er was niet echt een budget voor mijn diensten. Waarom verbaasde me dat niet?

 Lees verder...     16 reacties

Salesblog: Waarom ik allergisch ben voor het woord netwerken

Door: Michel Hoetmer    01-10-2009    09:53 uur

Als u net zo bent als ik, krijgt u bij het horen of lezen van het woord ‘netwerken’ spontaan last van een misselijkmakend gevoel. Er zijn weinig woorden in onze taal die zo misbruikt zijn als het N-woord. De vraag dringt zich op waarom vrijwel dagelijks mensen zich actief storten op het N-werken.

 Lees verder...     2 reacties

< vorige 58 59 60 61 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10