zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Salesblog: Geef en u zult ontvangen

Door: Michel Hoetmer    15-11-2009    17:19 uur

Is het mogelijk door een stapje extra te zetten voor uw klanten  meer omzet te scoren? Helpt het echt wanneer u iets gratis weggeeft of onverwachte service verleent? Laten mensen zich zo gemakkelijk beïnvloeden? Hoe u direct meer omzet scoort met een overtuigingstechniek die zo oud is als de mensheid.

 Lees verder...     6 reacties

Salesblog: Geen passie? Stop er dan mee!

Door: Michel Hoetmer    08-11-2009    16:27 uur

Ik denk dat wij het snel met elkaar eens zijn als ik beweer dat verkopers in staat moeten zijn zelfstandig te opereren. Verkopers zijn een soort van kleine zelfstandigen verantwoordelijk voor hun eigen tokootje. Om je hoofd boven water te houden is het een eerste vereiste dat verkopers een geweldige passie voor hun beroep hebben: enthousiast, gemotiveerd en vreselijk leergierig. Dat zijn de woorden die me te binnen schieten. Maar…??

 Lees verder...     23 reacties

Salesblog: Niet kiezen, is verliezen

Door: Michel Hoetmer    04-11-2009    16:44 uur

Hebt u er ook wel eens last van? Ik bedoel: u wilt nieuwe klanten werven en het heeft er de schijn van dat iedereen een potentiële kandidaat is. Het lijkt vrijwel onmogelijk om duidelijke keuzes te maken. Dus besluit u om uw product of dienst zodanig in de markt te zetten dat het voor een zo groot mogelijke groep prospects aantrekkelijk is. Wat zijn daarvan de nadelen?

 Lees verder...     Reageer

Het ‘Prisoners Dilemma’ en de bonuscultuur

Door: Peter Siks    03-11-2009    13:15 uur

Het kijken naar de huidige bonuscultuur in de financiële wereld vanuit het perspectief van het ‘Prisoners Dilemma’ biedt interessante aanknopingspunten om het (huidige?) gedrag te verklaren. Is het beter om samen te werken of is het lucratiever om voor de snelle winst te gaan?

 Lees verder...     10 reacties

Pareto-netwerkmanagement

Door: Phil Kleingeld    02-11-2009    15:06 uur

Netwerken is een contactsport en laat ik dan gelijk de open deur maar intrappen door te stellen dat, als je contacten wilt blijven houden, je die contacten moet onderhouden en daarvoor heb je netwerkmanagement nodig. We kennen niet voor niets het gezegd:’Uit het oog, uit het hart.’

 Lees verder...     1 reactie

Overheidssteun: ja, maar hoe?

Door: Guido Thys Thys    30-10-2009    09:45 uur

Moeten overheden grote ondernemingen in moeilijkheden ondersteunen, of ondernemerschap promoten?

 Lees verder...     2 reacties

De huidige werving en selectie-praktijk is de dood in de pot

Door: Koos Overbeeke    29-10-2009    17:54 uur

Wie in deze tijd regelmatig teksten van vacatures en klussen voor ZZP-ers leest wordt geconfronteerd met een overvloed van niet doelmatige ervaringseisen. Het merendeel van organisaties, werving- en selectiebureaus en bemiddelaars doet hier aan mee.

 Lees verder...     9 reacties

Salesblog: liegen en bedriegen?

Door: Michel Hoetmer    27-10-2009    17:43 uur

Het vak van verkoper staat bij gemiddelde Nederlander - als wij de onderzoeken moeten geloven - niet erg hoog aangeschreven. Regelmatig worden verkopers beschuldigd van gladde praatjes, verkopen onder hoge druk en ze zouden leugens ook niet schuwen. Zo zou het er bij DSB ook aan toegegaan zijn: liegen mag, maar bedriegen niet. Wat is daar nou van waar?

 Lees verder...     2 reacties

Winnaar Kampioenschap Klanten Wegjagen 2009 (video)

Door: Guido Thys Thys    27-10-2009    09:15 uur

De winnaar 2009 wordt zeer waarschijnlijk Ian Morbin, "veiligheids"medewerker in de Londense Underground die een passagier de huid vol scheldt omdat hij met één voet over de gele lijn staat.

 Lees verder...     Reageer

Verlenging aanvragen voor het jaar van Darwin?

Door: Guido Thys Thys    26-10-2009    12:39 uur

Recessies zijn als een stevige storm: alles wat slecht gebouwd is, of door metaalmoeheid of houtrot is aangetast, valt om. De rest gaat gewoon door. 

 Lees verder...     1 reactie

Salesblog: De ethiek van de verkoop

Door: Michel Hoetmer    20-10-2009    16:37 uur

De discussie over de ethiek van de verkoop is weer in volle hevigheid losgebarsten. Sommige mensen spreken er schande van dat zakenmensen zich ten koste van de arme consument verrijken. Een oordeel uitspreken is natuurlijk heel gemakkelijk. Wellicht iets te gemakkelijk. Want iedereen heeft andere gevoelens bij de ethiek van de verkoop en zaken als waarde en nut. De zaak ligt veel complexer dan menigeen denkt.

 Lees verder...     9 reacties

Papierloos kantoor houden met een e-reader

Door: John Vrakking Vrakking    20-10-2009    15:45 uur

Het gaat met enig tromgeroffel, maar tot spectaculair lawaai heeft het nog niet geleid: de brede introductie door bol.com van het e-book en bijbehorende e-readers. Lees hier waarom het elektronische boek toch vandaag nog een plaatsje in uw tas verdient.

 Lees verder...     4 reacties

Salesblog: onderbelicht aspect van het DSB-debacle

Door: Michel Hoetmer    19-10-2009    16:09 uur

De DSB Bank is definitief failliet. Het grote zwartepietenspel is op de wagen. De beschuldigingen vliegen over en weer. En dat zal nog wel een tijdje doorgaan. Eén vraag blijft bij al dat mediageweld totaal onderbelicht: hoe heeft het kunnen gebeuren dat zoveel mensen die slechte producten kochten? Werden ze beduveld? Waren het de agressieve verkooppraktijken? Of is er nog iets anders aan de hand?

 Lees verder...     13 reacties

Acht tips voor communicatie tijdens verandering

Door: Peter Siks    19-10-2009    09:46 uur

De kans van slagen van een veranderproces hangt nauw samen met de communicatie erover. Goede communicatie vergroot het draagvlak en medewerking, vermindert de weerstand en de kans van slagen wordt zodoende significant verhoogd. De volgende acht tips behoeden u voor de grootste valkuilen.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 57 58 59 60 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10