zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Ik heb al een managementboek

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     02-12-2009    20:59 uur

Sinterklaas. Tijd voor cadeautjes. 'Geef een boek' roept Wim T. Schippers steeds op de radio. Voor managers zijn er de managementboeken. Maar dan wel een boek waar je wat aan hebt. Welk boek staat bij jou bovenaan je verlanglijstje? Of welk boek ben je van plan om dit jaar met gulle hand onder collega's te verspreiden?

 Lees verder...     Reageer

Veranderen en Kaizen

Door: Peter Siks    02-12-2009    11:31 uur

De term Kaizen (Japans voor verbetering) staat voor een filosofie of benadering die focust op continue (kleine) verbetering van (productie) processen. Geen baanbrekende, alles overhoop gooiende vernieuwing. Nee, het bestaande met kleine stapjes verbeteren. Het resultaat? Minder weerstand, meer draagvlak, minder kosten en meer resultaat.

 Lees verder...     1 reactie

Waarom LinkedIn zo krachtig is

Door: Jan Vermeiren    01-12-2009    16:42 uur

Meer dan 52 miljoen mensen wereldwijd hebben een profiel op LinkedIn waarvan 1,4 miljoen Nederlanders. Volgens LinkedIn zelf is Nederland niet enkel relatief gezien het best vertegenwoordigde land (zelfs boven de VS!), maar ook het meest actief (qua inloggen en acties). Uit mijn eigen presentaties en uit de opleidingen die we met Networking Coach organiseren blijkt echter dat meer dan 80 procent zich afvraagt wat ze nu eigenlijk met LinkedIn kunnen.

 Lees verder...     5 reacties

Zes tips om uw offertes beter te laten scoren

Door: Phil Kleingeld    01-12-2009    11:42 uur

Offertes zijn één van de stiefkindjes van zakelijk Nederland. Jaarlijks worden er miljoenen offertes uitgebracht en als er naar het omzetpercentage in opdrachten wordt gekeken, komt de 80:20-regel van Vilfredo Pareto in beeld. 80% van de offertes verdwijnen in het ronde archief of op de bureaus van uw concurrenten! Tijd om daar eens verandering in aan te brengen.

 Lees verder...     Reageer

Salesblog: Wat is belangrijker: lichaamstaal of inhoud? (video)

Door: Michel Hoetmer    30-11-2009    15:11 uur

Hebt u ooit een communicatietraining gevolgd of een boekje over communicatie gelezen? Dan bent u vast op de hoogte van de overweldigende kracht van lichaamstaal. Maar liefst 93% van uw boodschap zou worden overgebracht door lichaamstaal en de manier waarop u iets zegt. Doet inhoud er werkelijk zo weining toe? De experts houden u voor de mal. Zie de video (3:30 min).

 Lees verder...     1 reactie

Uitstellen is vluchtgedrag

Door: John Vrakking Vrakking    27-11-2009    15:31 uur

Het management van de BV Nederland stelt volgens onderzoek* besluitvaardigheid op prijs. Het durven staan voor een beslissing, liever te vroeg genomen dan te laat, zou het goed doen op uw staat van dienst. Zie: uitstellers vallen door de mand; vluchtgedrag wordt herkend!
Hoe herkent u het bij anderen of bij uzelf en wat doet u eraan?

 Lees verder...     1 reactie

Netwerken is teamwerk

Door: Phil Kleingeld    25-11-2009    17:14 uur

Er vindt een duidelijk waarneembare verschuiving plaats in de werking van de arbeidsmarkt. Waar de babyboom generatie nog wel 40 jaar bij dezelfde werkgever wist vol te maken, gaf de volgende generatie de voorkeur aan jobhoppen; vier/vijf jaar bij een bedrijf werken om dan weer bij een ander aan de slag.

 Lees verder...     4 reacties

Overvloed in crisistijd

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     25-11-2009    15:27 uur

Als mensen kort parkeren in de buurt van winkels, dan is er steeds weer plaats voor nieuwe klanten. Ingewikkelde betalingssystemen moeten zorgen dat auto's zo snel mogelijk weer uit de buurt verdwijnen. Wel eens gehoord van een parkeerplek waar je verplicht met groot licht moet parkeren?

 Lees verder...     11 reacties

Salesblog: Is talent aangeboren of aangeleerd?

Door: Michel Hoetmer    24-11-2009    16:49 uur

De vraag 'is talent aangeboren of aangeleerd' leidt regelmatig tot heftige discussies. Ook op Managersonline.nl was het onderwerp van een pittig debat. Zie hier en hier. Vorige week blies de neuropsycholoog Erik Matser bij Pauw & Witteman (woensdag 18 november) de discussie nieuw leven in. De wetenschapper vertelde over de boeiende onderzoeken die hij deed bij topsporters en topmuzikanten. Hij vond één belangrijk verschil tussen de toppers en gewone stervelingen…

 Lees verder...     19 reacties

Binnenkort twee soorten nieuws?

Door: Guido Thys Thys    23-11-2009    10:17 uur

Bing wil uitgevers betalen om nieuwsberichten in zoekresultaten op te nemen. Op voorwaarde dan wel dat ze hun content bij Google weghalen. "The forces that be" versus de wikiwereld: nieuwe fase...

 Lees verder...     Reageer

Salesblog: De 'ja, ja, ja-techniek'

Door: Michel Hoetmer    22-11-2009    13:42 uur

Hoe kijkt u aan tegen mensen die met alle winden meedraaien en zichzelf regelmatig tegenspreken? 

U hebt waarschijnlijk een hekel aan dergelijke draaikonten. Mensen willen consequent zijn. Daarom is de 'ja, ja, ja-techniek' zo'n een effectieve  overtuigingstechniek voor verkopers.

 Lees verder...     1 reactie

Het ‘Prisoners Dilemma’ en de bonuscultuur (deel II)

Door: Peter Siks    18-11-2009    15:46 uur

In het eerste stuk over dit onderwerp is vanuit het perspectief van het Prisoners Dilemma gekeken naar de huidige bonuscultuur in de financiële wereld. Een belangrijk punt bleek het eigenbelang versus het gemeenschappelijk belang te zijn. Te vaak wordt gekozen voor het eigenbelang met negatieve gevolgen voor het grotere geheel. Maar zijn er ook oplossingen? Wat zijn mogelijke interventies om het Prisoners Dilemma te doorbreken?

 Lees verder...     1 reactie

Salesblog: Helemaal gek van Twitter

Door: Michel Hoetmer    18-11-2009    12:55 uur

Probeert u de aandacht op uw bedrijf te vestigen via Twitter? Wilt u werken aan uw personal brand? Bezit u voor dit doel een eigen Twitter site? Sommige mensen Twitteren zich helemaal een slag in de rondte. Het is om gek van te worden. In deze weblog vindt u 5 belangrijke spelregels voor zakelijke Twitteraars.

 Lees verder...     3 reacties

Verzet tegen web 2. 0 is zinloos!

Door: Phil Kleingeld    17-11-2009    15:49 uur

Op LinkedIn kwam ik onlangs een enquête tegen waar gevraagd werd naar het gebruik van digitale netwerken (social networks). Tot mijn verbazing gaf de voorlopige uitslag aan, dat ruim 30% van de respondenten deze ‘nieuwlichterij’ helemaal niets vond en er niet aan deel wilde nemen.

 Lees verder...     2 reacties

< vorige 56 57 58 59 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10