zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Zesjescultuur bereikt Radio 4

Door: Guido Thys Thys    05-02-2010    10:31 uur

Al jarenlang is de klassiekemuziekgoegemeente het slachtoffer van haar eigen knullige marketing. Het resultaat was onlangs te lezen in The New Yorker: de belangstelling neemt pijlsnel af. De onkunde heeft nu ook de rangen van de Radio 4 programmamakers bereikt.

 Lees verder...     7 reacties

Customer Intimacy is een gevaarlijke mythe

Door: Guido Thys Thys    03-02-2010    12:13 uur

Uit een recente twittergedachtenwisseling blijkt dat Customer Intimacy een gevaarlijke zombie is die over onze hoofden cirkelt en onze gedachten benevelt.

 Lees verder...     14 reacties

Saaiheid loont!

Door: Phil Kleingeld    03-02-2010    10:22 uur

Vandaag had ik tijdens de lunch een boeiend gesprek met een beeldend kunstenares. Ineens zaten we te praten over Personal Branding en hoe een kunstenaar zich kan onderscheiden van anderen; een hele uitdaging. 

 Lees verder...     Reageer

Integriteit in organisaties begint bij mensen

Door: Peter Siks    01-02-2010    11:50 uur

Integriteit is een lastig begrip. Vraag tien willekeurige mensen naar een definitie en de antwoorden zullen – als mensen het al kunnen verwoorden – zeer verschillend zijn. En toch is het een veel gebezigde term. Wat is er aan de hand?

 Lees verder...     2 reacties

Salesblog: De regeltjesneukers van DHL

Door: Michel Hoetmer    28-01-2010    14:42 uur

Ergert u zich ook wel eens aan grote bedrijven met hun onmogelijke callcenters? Sorry ik bedoel afwerkplekken voor lastige klanten. Het zijn van die plekken waar je nooit écht geholpen wordt en iedereen zich op regeltjes en onmogelijkheden beroept. Als klant ben je er mooi klaar mee. Neem nou DHL-express. Het woord express in hun naam kunnen ze beter schrappen. Of is het expres ‘nee’?

 Lees verder...     11 reacties

Wat vinden we van de nieuwe iPad?

Door: Guido Thys Thys    28-01-2010    09:24 uur

Graag advies: moet ik er binnenkort eentje kopen of niet?

 Lees verder...     13 reacties

Help! Ik wil helpen

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     27-01-2010    20:11 uur

Toen ik als jonge student vrijwilligerswerk deed bij het straathoekwerk in Groningen kwam ik natuurlijk ook drugsverslaafden tegen. Deze ene junk stonk als de hel, had een grote wond aan zijn been, geen werk, geen geld en was echt iemand die mijn hulp verdiende. Ik ermee naar mijn begeleider. Meewarig keek deze oude rot in de verslavingszorg mij aan, schudde zijn hoofd en zei: 'Nee Aart, het is nog niet erg genoeg.'

 Lees verder...     Reageer

Zeven manieren om uw reputatie te schaden met LinkedIn

Door: Jan Vermeiren    27-01-2010    15:35 uur

LinkedIn is een superkrachtige tool die ons kan helpen snel resultaten te halen. Er zijn echter een aantal belangrijke karakteristieken die uw resultaten en imago negatief kunnen beïnvloeden als u niet weet hoe ze werken of er geen rekening mee houdt. In dit artikel krijgt u de top zeven.

 Lees verder...     6 reacties

Is een bedrijfsdonatie diefstal van geld van aandeelhouders?

Door: Guido Thys Thys    25-01-2010    12:26 uur

Op een Amerikaans weblog maakt Forbes-journalist Daniel Indiviglio zich druk over het feit dat GlaxoSmithKline zijn hele malariaresearchdatabase aan een goed doel wegschenkt. Zijn argument: deze is opgebouwd door jarenlange research, betaald met geld van de aandeelhouders. Wanneer het management dit kapitaal weggeeft, is dit diefstal ten nadele van de aandeelhouders.

 Lees verder...     2 reacties

Salesblog: Nieuwe klanten werven met gratis diensten

Door: Michel Hoetmer    24-01-2010    17:23 uur

In mijn blog 'Alles wat je voor niets krijgt is waardeloos' gaf ik aan dat je nooit zomaar iets gratis moet weggeven. De kern van mijn betoog ligt in het woord 'zomaar'. Zonder idee of strategie is gratis diensten weggeven als parels voor de zwijnen werpen. Toch kunt u goede zaken doen door allerlei zaken gratis weg te geven. In deze blog vind u enkele ideeën.

 Lees verder...     5 reacties

Het best bewaarde geheim rond Projectmanagement

Door: John Vrakking Vrakking    22-01-2010    11:33 uur

De Amsterdamse Noord-Zuidlijn zou oorspronkelijk 1,4 miljard euro kosten en in 2011 klaar zijn; inmiddels is de begroting 3,1 miljard en is de lijn op zijn vroegst klaar in 2017. Waarom stoppen we zo’n project niet gewoon? Lees hier ‘the best kept secret’ van projectmanagement…

 Lees verder...     3 reacties

TOPdag

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     20-01-2010    10:09 uur

De 3de maandag van januari, de meest depressieve dag van het jaar, hebben we weer overleefd. Vanaf nu kan het alleen nog maar beter gaan. Goede voornemens doen we niet meer aan. Die komen toch niet uit. Maandag 18 januari was een collectieve baaldag en ik stel voor dat we er vandaag allemaal een topdag van gaan maken. Stel je voor!

 Lees verder...     Reageer

Weerstand verminderen tijdens training

Door: Peter Siks    18-01-2010    18:11 uur

Weerstand tijdens een training of workshop kan heel frustrerend zijn voor zowel de groep als de trainer. Het zorgt voor een negatieve sfeer, haalt het tempo naar beneden en maakt het bereiken van de leerdoelen lastig. Hoe is dit te voorkomen?

 Lees verder...     8 reacties

MultiLuL

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     11-01-2010    10:35 uur

'U spreekt met Multilul Creative Advertising Media & Communication Consultancy Agency BV, met Marloes, heeft u een ogenblikje?' Dat ogenblikje gebruikt Marloes om het plantje op haar bureau water te geven. Beeld en tekst komen bij mij uit een ver verleden als vanzelf omhoog als ik naar BNR Nieuwsradio luister. Begrijp je wat ik bedoel?

 Lees verder...     3 reacties

< vorige 54 55 56 57 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10