Al jarenlang is de klassiekemuziekgoegemeente het slachtoffer van haar eigen knullige marketing. Het resultaat was onlangs te lezen in The New Yorker: de belangstelling neemt pijlsnel af. De onkunde heeft nu ook de rangen van de Radio 4 programmamakers bereikt.
Uit een recente twittergedachtenwisseling blijkt dat Customer Intimacy een gevaarlijke zombie is die over onze hoofden cirkelt en onze gedachten benevelt.
Vandaag had ik tijdens de lunch een boeiend gesprek met een beeldend kunstenares. Ineens zaten we te praten over Personal Branding en hoe een kunstenaar zich kan onderscheiden van anderen; een hele uitdaging.
Integriteit is een lastig begrip. Vraag tien willekeurige mensen naar een definitie en de antwoorden zullen – als mensen het al kunnen verwoorden – zeer verschillend zijn. En toch is het een veel gebezigde term. Wat is er aan de hand?
Ergert u zich ook wel eens aan grote bedrijven met hun onmogelijke callcenters? Sorry ik bedoel afwerkplekken voor lastige klanten. Het zijn van die plekken waar je nooit écht geholpen wordt en iedereen zich op regeltjes en onmogelijkheden beroept. Als klant ben je er mooi klaar mee. Neem nou DHL-express. Het woord express in hun naam kunnen ze beter schrappen. Of is het expres ‘nee’?
Toen ik als jonge student vrijwilligerswerk deed bij het straathoekwerk in Groningen kwam ik natuurlijk ook drugsverslaafden tegen. Deze ene junk stonk als de hel, had een grote wond aan zijn been, geen werk, geen geld en was echt iemand die mijn hulp verdiende. Ik ermee naar mijn begeleider. Meewarig keek deze oude rot in de verslavingszorg mij aan, schudde zijn hoofd en zei: 'Nee Aart, het is nog niet erg genoeg.'
LinkedIn is een superkrachtige tool die ons kan helpen snel resultaten te halen. Er zijn echter een aantal belangrijke karakteristieken die uw resultaten en imago negatief kunnen beïnvloeden als u niet weet hoe ze werken of er geen rekening mee houdt. In dit artikel krijgt u de top zeven.
Op een Amerikaans weblog maakt Forbes-journalist Daniel Indiviglio zich druk over het feit dat GlaxoSmithKline zijn hele malariaresearchdatabase aan een goed doel wegschenkt. Zijn argument: deze is opgebouwd door jarenlange research, betaald met geld van de aandeelhouders. Wanneer het management dit kapitaal weggeeft, is dit diefstal ten nadele van de aandeelhouders.
In mijn blog 'Alles wat je voor niets krijgt is waardeloos' gaf ik aan dat je nooit zomaar iets gratis moet weggeven. De kern van mijn betoog ligt in het woord 'zomaar'. Zonder idee of strategie is gratis diensten weggeven als parels voor de zwijnen werpen. Toch kunt u goede zaken doen door allerlei zaken gratis weg te geven. In deze blog vind u enkele ideeën.
De Amsterdamse Noord-Zuidlijn zou oorspronkelijk 1,4 miljard euro kosten en in 2011 klaar zijn; inmiddels is de begroting 3,1 miljard en is de lijn op zijn vroegst klaar in 2017. Waarom stoppen we zo’n project niet gewoon? Lees hier ‘the best kept secret’ van projectmanagement…
De 3de maandag van januari, de meest depressieve dag van het jaar, hebben we weer overleefd. Vanaf nu kan het alleen nog maar beter gaan. Goede voornemens doen we niet meer aan. Die komen toch niet uit. Maandag 18 januari was een collectieve baaldag en ik stel voor dat we er vandaag allemaal een topdag van gaan maken. Stel je voor!
Weerstand tijdens een training of workshop kan heel frustrerend zijn voor zowel de groep als de trainer. Het zorgt voor een negatieve sfeer, haalt het tempo naar beneden en maakt het bereiken van de leerdoelen lastig. Hoe is dit te voorkomen?
'U spreekt met Multilul Creative Advertising Media & Communication Consultancy Agency BV, met Marloes, heeft u een ogenblikje?' Dat ogenblikje gebruikt Marloes om het plantje op haar bureau water te geven. Beeld en tekst komen bij mij uit een ver verleden als vanzelf omhoog als ik naar BNR Nieuwsradio luister. Begrijp je wat ik bedoel?