Slim onderhandelen, dat doe je zo!
U hebt eerder al geleerd hoe u mental aikido toe kunt passen (zie Slim communiceren doet u zo!). Een stijl die uw communicatie met anderen erg kan bevorderen. Toch wil dit niet zeggen dat dit altijd de beste stijl is. U dient te weten wat u precies wilt bereiken en u kunt daar dan vervolgens uw tactiek en houding op aanpassen. In dit artikel leert u welke stijl bij welke situatie past en het daagt u uit het direct toe te passen in uw praktijk!
Het kan u niet ontgaan zijn wat Twitter is: het is één van de belangrijke zogenaamde Sociale Media, waarbij boodschappen van 140 lettertekens op een virtueel prikbord gehangen kunnen worden. Het formuleren van een boodschap met zeggingskracht in zo weinig ruimte dwingt tot nadenken…
Wat is de overeenkomst tussen het menselijk immuunsysteeem en organisaties? Volgens de onderzoeker Gilley is er een overeenkomst tussen het menselijke immuunsysteem en organisaties; beide hebben beide een hekel aan indringers. Bij het menselijk lichaam heeft een indringer de vorm van een virus, een bacterie of iets anders niet lichaam oneigens zoals een implantaat of donororgaan. Het lichaam zal haar uiterste best doen de indringen te elimineren of te verdrijven.
Hoe gebruikt u nog slimmer uw brein?
Er zijn een 4-tal wetten die elementair zijn voor uw (effectivi)tijd: slim focussen, slim realistisch plannen, synergetisch denken en slim doorzetten en volharden. Hoe zet u deze vier wetten effectief in en wint u hierdoor tijd?
Veel verkopers gaan liever naar de tandarts voor een wortelkanaalbehandeling dan dat ze aan koude acquisitie via de telefoon doen. Een veel gehoorde verklaring hiervoor is: belangst. Naar verluid doen verkopers het in hun broek van angst om achter de telefoon te kruipen en een wildvreemde te bellen. Is angst de enige verklaring voor het ontwijkgedrag van verkopers? Of spelen andere factoren wellicht een belangrijkere rol?
Stelt u zich de volgende situatie eens voor. U krijgt opdracht van uw directie om een presentatie voor te bereiden over een reorganisatie op uw afdeling. U werkt dagenlang met hart en ziel aan uw project. U presenteert het project vol trots aan uw directeur. Deze complimenteert u voor uw werk. En dan zegt hij: 'Sorry maar de reorganisaite gaat niet door'. Aardig kans dat u ondanks de complimenten teleurgesteld bent. Wat is de relatie van deze case tot klachtenbehandeling?
De moderne telecommunicatiebedrijven scoren vaak hoog in de klachten toptien van consumentenrubrieken. Ook op weblogs worden deze bedrijven stevig aangepakt door experts. De teneur van de meeste verhalen is 'deze bedrijven begrijpen helemaal niets van hun business!' Zullen wij eens een poging doen waarheid en fictie van elkaar te scheiden?
We worden niet gelukkiger van vakantie. Dat is de conclusie van psycholoog Jeroen Nawijn. Al vroeg dit jaar presenteerde hij zijn onderzoek naar de perceptie van vakantie. Nu hij er uiteindelijk op gaat promoveren, liet hij zich verleiden tot een opmerkelijk advies aan journalist Peter de Jaeger.
Het woord veranderen wordt gemakkelijk in de mond genomen maar de praktijk is weerbarstiger. Wie kent niet het voorbeeld van braaf uw fysiotherapie oefeningen doen? Maar zodra de pijn weg is, of het fysiotherapeut bezoek stopt, wordt er ook acuut gestopt met de oefeningen. En dat terwijl u heel goed weet dat u de oefeningen eigenlijk moet blijven doen om herhaling van de klachten te voorkomen.
Acquisitie is een stapsgewijs proces. Vergelijk het met het beklimmen van een trap. De handigste methode om een trap te beklimmen is te beginnen bij de eerste trede en uzelf stap voor stap omhoog werken. Een andere methode is een aanloop nemen en dan een geweldige sprong wagen. Als het lukt dan bent u natuurlijk spekkoper. Helaas is er ook een grote kans dat het volkomen verkeerd afloopt...
Geheime netwerken als Skull and Bones en de Bilderberg-conferentie zijn sinds jaar en dag voer voor complotdenkers. Wat zijn dit voor netwerken? En hoeveel macht hebben de leden daadwerkelijk?
Gisteren had ik in mijn training een deelnemer die zegt te floreren op werkdruk: ‘Ik presteer het best onder tijdsdruk’. Ik ken ze goed; het zijn mensen die, als de werkdruk er niet is, deze zelf creëren. En die, vooral nu in de vakantietijd, ziek worden als ze stil komen te staan.
U hebt ooit wel eens een Profile aangemaakt op LinkedIn, maar er eigenlijk nooit bij stilgestaan hoe dit aan te passen zodat potentiële klanten, werkgevers, partners, leveranciers of medewerkers u sneller kunnen vinden of als ze u gevonden hebben een goede indruk van u hebben? Lees dan de tips in dit artikel.
Oud minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur Elco Brinkman is sinds 1995 als voorzitter verbonden aan Bouwend Nederland. Tegelijkertijd is hij een van de meest invloedrijke mensen in Nederland. Dus over netwerken weet hij alles.