zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Loyale klanten? Vergeet het maar!

Door: Michel Hoetmer    30-09-2010    17:25 uur

Ondernemers en verkopers zijn net gewone mensen. Ze waarderen het wanneer anderen relaties met ze aangaan. Ze vinden het vanzelfsprekend. Want ze zijn toch waardevol? En ze hebben iets moois te bieden? Dus waarom zouden klanten geen zaken met ze blijven doen? Disloyaliteit voelt een beetje als verraad. Toch denk ik dat ze aan dit idee moeten wennen, want...?

 Lees verder...     3 reacties

Een korte cursus coachen. . . . Tip 3: zes niveaus van vraagstelling

Door: Wout Plevier    29-09-2010    17:00 uur

In het vorige artikel zijn we ingegaan op het thema hoe u procesmatig een organisatie kunt inrichten op coachen zodat het een optimaal rendement behaald. Heel bruikbaar bij veranderingstrajecten of bij start van een specifiek opleidingstraject. U bent nu op weg naar de derde tip! Ik weet, u hebt behoefte naar meer, dus bij deze Tip 3: vraag door op 6 niveaus van denken!

 Lees verder...     6 reacties

Een korte cursus coachen. . . . Tip 2: structuur helpt!

Door: Wout Plevier    29-09-2010    16:30 uur

In het vorige artikel zijn we ingegaan op het thema hoe u procesmatig een organisatie kunt inrichten op coachen zodat het een optimaal rendement behaald. Heel bruikbaar bij veranderingstrajecten of bij start van een specifiek opleidingstraject. Ik weet, u hebt weinig tijd, dus nog twee tips te gaan. Tip 2: Breng een duidelijke structuur aan!

 Lees verder...     Reageer

Een korte cursus coachen. . . Tip 1: stel gedragsgerichte doelen

Door: Wout Plevier    29-09-2010    15:56 uur

In het vorige artikel zijn we ingegaan op het thema hoe u procesmatig een organisatie kunt inrichten op coachen zodat het een optimaal rendement behaald. Heel bruikbaar bij veranderingstrajecten of bij start van een specifiek opleidingstraject. Ik weet, u hebt weinig tijd, dus u ontvangt in deze en de volgende twee artikelen de drie elementaire tips die u als coach direct kunt toepassen! Tip 1: stel gedragsgerichte doelen!

 Lees verder...     Reageer

Coachend Leiderschap invoeren doe je zo!

Door: Wout Plevier    28-09-2010    11:58 uur

Serving leadership gevraagd...schreeuwt de ene advertentie...we hebben behoefte aan coachend leiderschap hoor je bij de raad van bestuur...Mooi, de behoefte is er! In dit artikel leert u hoe u in veertien kleine stappen uw organisatie procesmatig op coaching kunt inrichten. 

 Lees verder...     6 reacties

De tien tips die u omvormen tot snellezer!

Door: Wout Plevier    27-09-2010    20:44 uur

Dit artikel biedt u tien fundamentele technieken om uw leessnelheid te verhogen. U kunt uzelf deze technieken aanleren en een voorsprong nemen bij al uw snelleesavonturen.

 Lees verder...     1 reactie

We lezen als slakken. . . leer sprinten als een cheetah!

Door: Wout Plevier    27-09-2010    20:40 uur

De laatste tijd is er veel vraag naar trainingen in snellezen oftewel ‘visueel lezen’ zoals Wout Plevier dit noemt. Niet alleen bij mensen van bepaalde beroepsgroepen zoals juristen en managers uit het bedrijfsleven, maar langzamerhand bij allerlei andere mensen die uit hoofde van hun beroep heel wat informatie per week moeten verstouwen. Waarom leest u eigenlijk zo langzaam als een slak, met het begrip van een prehistorisch mens?

 Lees verder...     Reageer

Ook graag coach worden? Get real!

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     27-09-2010    14:04 uur

Ga voor je passie! Volg je hart! Doe wat je leuk vindt! Heeft jouw coach je dit al voorgehouden? Of anders een trainer in een programma voor persoonlijke ontwikkeling, een training voor coach of misschien volg je wel een cursus 'Werken vanuit je passie'. Dan kies je er toch voor om coach te worden: als zelfstandig ondernemer mensen helpen in hun persoonlijke ontwikkeling.

 Lees verder...     6 reacties

Vergroot uw succes met een verzorgde en passende kledingstijl

Door: Desiree Grijpma-Hidding    27-09-2010    09:18 uur

De invloed van kleding en stijl op het succesvol functioneren van medewerkers en managers is een sterk onderschat fenomeen. In de praktijk besteedt men in bedrijven veel aandacht aan kennis- en communicatietrainingen, terwijl de aandacht voor verzorgde kleding lijkt af te nemen. In bedrijven zie ik juist een trend naar een informele kledingstijl.

 Lees verder...     Reageer

De grootste overtuigingsblooper

Door: Michel Hoetmer    21-09-2010    16:31 uur

Verkopers, maar niet alleen deze brutussen, gaan soms gruwelijk de mist in wanneer ze hun klanten proberen te overtuigen zaken met ze te doen. Soms kun je het ze nauwelijks kwalijk nemen. Bedrijven sturen ze op pad met gelikte bedrijfs- of productpresentaties. En als die niet de schuldigen zijn, dan is het wel de liftspeech, u weet wel van die oersaaie 30 seconden boodschappen, die tenenkrommend vervelen.

 Lees verder...     1 reactie

Vijf tips om nog twee kwartalen goed te maken

Door: John Vrakking Vrakking    20-09-2010    20:57 uur

Op het moment dat deze bijdrage verschijnt, heeft dit jaar nog 68 werkdagen. Zo weinig dagen en waarschijnlijk nog zóveel dat gerealiseerd moet worden van de doelstellingen van 2010. Wat doet u? Alle improductiviteit schrappen en maar vooral hard aan het werk?

 Lees verder...     Reageer

Thank you Hiro-san

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     20-09-2010    11:43 uur

Hoewel ik voorin de zaal zit, kan ik de professor met moeite verstaan. Achterin zitten 12 Japanse managers rond een tolk. De tolk vertaalt simultaan. Ik erger me. Als je in de VS komt om te leren, moet je natuurlijk wel de taal kunnen verstaan!

 Lees verder...     Reageer

Bespeel de automatismen van de klant

Door: Frank van Marwijk    19-09-2010    16:47 uur

U kunt uw uiterste best doen om een klant tot u te winnen met overtuigingskracht en heldere argumentatie. Maar weten klanten eigenlijk zelf wel altijd wat ze willen? Zijn zij zich altijd bewust van hun behoeften, wensen en doelen? Uit divers onderzoek blijkt dat klanten hun keuzes voor 95% maken op onbewuste gronden en automatisch gedrag. Dan weet u tenminste gelijk waar u zich op moet richten.

 Lees verder...     Reageer

Verborgen invloed

Door: Michel Hoetmer    16-09-2010    15:59 uur

Laat u zich wel eens door mensen om u heen beïnvloeden? Wie niet? Dat was een makkelijke vraag. Nu een iets lastigere vraag: laat u zich wel eens door omstandigheden beïnvloeden? Grote kans dat veel mensen nu anders reageren: soms, maar meestal niet hoor! Ik ben vrijwel onder alle omstandigheden gewoon mezelf. Het zou wel eens tegen kunnen vallen.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 47 48 49 50 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10