Ondernemers en verkopers zijn net gewone mensen. Ze waarderen het wanneer anderen relaties met ze aangaan. Ze vinden het vanzelfsprekend. Want ze zijn toch waardevol? En ze hebben iets moois te bieden? Dus waarom zouden klanten geen zaken met ze blijven doen? Disloyaliteit voelt een beetje als verraad. Toch denk ik dat ze aan dit idee moeten wennen, want...?
In het vorige artikel zijn we ingegaan op het thema hoe u procesmatig een organisatie kunt inrichten op coachen zodat het een optimaal rendement behaald. Heel bruikbaar bij veranderingstrajecten of bij start van een specifiek opleidingstraject. U bent nu op weg naar de derde tip! Ik weet, u hebt behoefte naar meer, dus bij deze Tip 3: vraag door op 6 niveaus van denken!
In het vorige artikel zijn we ingegaan op het thema hoe u procesmatig een organisatie kunt inrichten op coachen zodat het een optimaal rendement behaald. Heel bruikbaar bij veranderingstrajecten of bij start van een specifiek opleidingstraject. Ik weet, u hebt weinig tijd, dus nog twee tips te gaan. Tip 2: Breng een duidelijke structuur aan!
In het vorige artikel zijn we ingegaan op het thema hoe u procesmatig een organisatie kunt inrichten op coachen zodat het een optimaal rendement behaald. Heel bruikbaar bij veranderingstrajecten of bij start van een specifiek opleidingstraject. Ik weet, u hebt weinig tijd, dus u ontvangt in deze en de volgende twee artikelen de drie elementaire tips die u als coach direct kunt toepassen! Tip 1: stel gedragsgerichte doelen!
Serving leadership gevraagd...schreeuwt de ene advertentie...we hebben behoefte aan coachend leiderschap hoor je bij de raad van bestuur...Mooi, de behoefte is er! In dit artikel leert u hoe u in veertien kleine stappen uw organisatie procesmatig op coaching kunt inrichten.
Dit artikel biedt u tien fundamentele technieken om uw leessnelheid te verhogen. U kunt uzelf deze technieken aanleren en een voorsprong nemen bij al uw snelleesavonturen.
De laatste tijd is er veel vraag naar trainingen in snellezen oftewel ‘visueel lezen’ zoals Wout Plevier dit noemt. Niet alleen bij mensen van bepaalde beroepsgroepen zoals juristen en managers uit het bedrijfsleven, maar langzamerhand bij allerlei andere mensen die uit hoofde van hun beroep heel wat informatie per week moeten verstouwen. Waarom leest u eigenlijk zo langzaam als een slak, met het begrip van een prehistorisch mens?
Ga voor je passie! Volg je hart! Doe wat je leuk vindt! Heeft jouw coach je dit al voorgehouden? Of anders een trainer in een programma voor persoonlijke ontwikkeling, een training voor coach of misschien volg je wel een cursus 'Werken vanuit je passie'. Dan kies je er toch voor om coach te worden: als zelfstandig ondernemer mensen helpen in hun persoonlijke ontwikkeling.
De invloed van kleding en stijl op het succesvol functioneren van medewerkers en managers is een sterk onderschat fenomeen. In de praktijk besteedt men in bedrijven veel aandacht aan kennis- en communicatietrainingen, terwijl de aandacht voor verzorgde kleding lijkt af te nemen. In bedrijven zie ik juist een trend naar een informele kledingstijl.
Verkopers, maar niet alleen deze brutussen, gaan soms gruwelijk de mist in wanneer ze hun klanten proberen te overtuigen zaken met ze te doen. Soms kun je het ze nauwelijks kwalijk nemen. Bedrijven sturen ze op pad met gelikte bedrijfs- of productpresentaties. En als die niet de schuldigen zijn, dan is het wel de liftspeech, u weet wel van die oersaaie 30 seconden boodschappen, die tenenkrommend vervelen.
Op het moment dat deze bijdrage verschijnt, heeft dit jaar nog 68 werkdagen. Zo weinig dagen en waarschijnlijk nog zóveel dat gerealiseerd moet worden van de doelstellingen van 2010. Wat doet u? Alle improductiviteit schrappen en maar vooral hard aan het werk?
Hoewel ik voorin de zaal zit, kan ik de professor met moeite verstaan. Achterin zitten 12 Japanse managers rond een tolk. De tolk vertaalt simultaan. Ik erger me. Als je in de VS komt om te leren, moet je natuurlijk wel de taal kunnen verstaan!
U kunt uw uiterste best doen om een klant tot u te winnen met overtuigingskracht en heldere argumentatie. Maar weten klanten eigenlijk zelf wel altijd wat ze willen? Zijn zij zich altijd bewust van hun behoeften, wensen en doelen? Uit divers onderzoek blijkt dat klanten hun keuzes voor 95% maken op onbewuste gronden en automatisch gedrag. Dan weet u tenminste gelijk waar u zich op moet richten.
Laat u zich wel eens door mensen om u heen beïnvloeden? Wie niet? Dat was een makkelijke vraag. Nu een iets lastigere vraag: laat u zich wel eens door omstandigheden beïnvloeden? Grote kans dat veel mensen nu anders reageren: soms, maar meestal niet hoor! Ik ben vrijwel onder alle omstandigheden gewoon mezelf. Het zou wel eens tegen kunnen vallen.