Het is zo'n beetje het grootste commerciële dogma van deze tijd: klanten zijn veeleisender dan ooit en je moet als bedrijf een dialoog met klanten aangaan.
Het aantal boekjes over klantgerichtheid en andere methoden om de klant te plezieren is haast ontelbaar. Sommigen propagereren zelfs dat u klanten moet knuffelen. Maar wat is er waar van deze rozengeur en manenschijn rethoriek?
Hebt u zich wel eens afgevraagd wat er met uw Tweets gebeurt nadat u ze heeft gepubliceerd? Worden ze gelezen? Reageren mensen? Levert het stof op tot discussie? En speelt u uzelf er mee in de kijker? De beloning voor uw inspanningen zou wel eens kunnen tegenvallen, blijkt uit een interessant onderzoek van Sysomos.
Het is een vraag die regelmatig in me opkomt wanneer zich nieuwe volgers voor Twitter melden. Noem me meneer 'kieskeurig', maar ik volg niet iedereen automatisch terug. Dat heeft enerzijds te maken met mijn tamelijk beperkte hersencapaciteit en dito opnamevermogen en anderzijds bij wat die ander te bieden heeft. Kortom: het moet allemaal een beetje zinvol zijn en te behappen voor mijn arme brein.
"Als er niets aan de hand is en alles lekker kabbelt, geloven leiders dat het vooral hun leiderschap is dat het schip in beweging houdt. Zodra er stormachtig weer verschijnt en de zee begint te golven, blijkt dit een illusie. Het schip beweegt zich onafhankelijk van de leider en de leider wordt een zwakke pion", aldus de voorspelling van Leo Tolstoy in 1900.
Ja, u hoort het goed. Zorg nu eerst eens voor uzelf en let dan pas op de ander. Met zorgen bedoel ik in dit geval verzorgen. Met een verzorgd uiterlijk laat u zien dat u moeite doet voor de ander. Dit getuigt van respect naar collega’s, maar ook in uw privé leven naar uw partner of vrienden.
Een leven zonder kleur is ondenkbaar. Stelt u eens een wereld voor in zwart-wit. Alles zou op elkaar lijken. Kleuren prikkelen de zintuigen. Waarom kleden veel mensen in het Nederlandse bedrijfsleven zich dan zo kleurloos en onopvallend? Als u weet welke kleuren u goed staan en welke boodschappen u daarmee uitzendt, heeft u een krachtig communicatiemiddel in handen.
Mensen sluiten zich massaal aan bij sociale netwerken en linken zich in rap tempo met de rest van de wereld. U mag niet achterblijven anders schijnt u hopeloos achter de feiten aan te lopen. Op dit moment is zo’n beetje iedereen verbonden met iedereen. Maar gebeurt er nog wat?
Mensen werken hard om zo effectief mogelijk te zijn. Hoe gaat u binnen uw werk zo efficient mogelijk met uw tijd om. In dit korte artikel 20 tips die u direct kunt gebruiken om veel tijd te winnen. Kies uw top 3 die u direct helpen in boeken van tijdwinst.
Prioriteiten stellen is één van de belangrijke timemanagement-tools in de trits Doelen stellen/Prioriteren/Plannen. Die laatste en een gezonde hoeveelheid zelfkennis moeten u in staat stellen om het beste uit uw tijd te halen. Alleen: Wat is het beste? En: hoe ruim meet u zichzelf tijd toe?
Grote onzekerheden op alle fronten zetten bedrijven aan om na te denken over hun toekomst. Heisessies voor strategische keuzen: de kansen en bedreigingen op een rij, heroverwegingen van investeringsbeslissingen en bezuinigen. De plannen voor 2011 gaan gemaakt worden, en dat is voor de meeste managers geen feest. Het papieren circus gaat beginnen: hoeveel ga jij omzetten en besparen in 2011? Hoeveel winst ga jij maken in de eerste twee kwartalen?
Veel dames en heren vinden het lastig om goede combinaties met kleding te maken. Ik zie vaak tenenkrommende voorbeelden voorbijkomen. Zonde. Wanneer u een sterke combinatie met uw kledingstukken weet te vormen, zult u in stijl boven de rest uitstijgen. En op positieve wijze uw imago beïnvloeden. Lees verder over de beste combinatietips voor dames en heren.
LinkedIn is een heel krachtige tool om succesvol te zijn. In dit artikel focussen we op hoe de zichtbaarheid, reputatie en online branding van u zelf en van uw organisatie te verhogen door gebruik te maken van LinkedIn.
Natuurlijk bent u na de vorige drie tips al goed op weg om een volleerd coach te worden. Toch komt het voor dat het denkproces van een coachee even weer opgestart dient te worden. Hier een elementaire tip om hen er weer snel uit te trekken.