Veel websites lijken op muurbloempjes. De meeste sites zien er tegenwoordig verzorgd uit. Ze vertellen iets over het bedrijf en de producten of diensten die men aanbiedt. Maar veel verder gaat het vaak niet. Het lijkt een beetje op vissen in een vijver zonder aas te gebruiken. De bezoekersaantallen zijn soms bedroevend. Het levert weinig tot niets op. Hoe kunt u daarin verandering brengen?
Het is een herkenbaar probleem waar elke ondernemer, groot of klein, mee te maken heeft: hoe zet ik mijn product of dienst succesvol in de markt? Heel veel producten en diensten lijken in de ogen van klanten als twee druppels water op elkaar. De klant ziet het verschil eenvoudig niet. Kon u dan maar het spreekwoordelijke gat in de markt vinden. Is er een gouden formule?
Heb je een coach, dan moet je een doel hebben, en niet zomaar een doel. Bijna zonder uitzondering wordt je geconfronteerd met 'de man op de maan' van Kennedy in 1964 of met Martin Luther King en zijn droom. Als dat de voorbeelden zijn kan je natuurlijk niet achter blijven. Dan moet je ook wat verzinnen, iets waarmee je iedereen omver blaast. Think Big!!
In dit artikel leert u hoe u zich tijdens uw leven vrij kunt maken van voor u beperkende ego's en hoe u uw persoonlijke authenticiteit meer leidend kan laten zijn. Hierdoor boekt u op lange termijn meer succes, wordt u een betere leider en loopt u met meer geluk en energie door het leven!
Het is een bekend gezegde: belofte maakt schuld. Dat geldt des te sterker in de relatie tussen bedrijven en klanten omdat de klant voor de gedane beloften betaalt. Een deel van de heisa rond de klachtenbehandeling in Nederland is terug te voeren op bedrijven die vage beloften aan hun klanten doen. Een onduidelijk verwachtingspatroon is vragen om moeilijkheden.
Realiseer je je dat je als manager iedere dag op een podium staat? Alle omstanders zijn je publiek. Ze observeren je gedrag, welke krant je leest, het broodje dat je eet, de gesprekken die je voert en trekken hun conclusies. Het loont om een goede indruk achter te laten. Een goede indruk geeft invloed, macht en status. Er zijn managers die zich gedragen als bühnebeesten. Zij zijn zich bewust van het podium, het publiek en zetten hun act vet neer.
Is het u ook wel eens opgevallen dat bij enquêtes het aantal stemmen 'geen mening' over het algemeen relatief gering is? Het lijkt er op dat mensen vrijwel altijd een mening hebben. Vreemd eigenlijk. Er zijn talloze onderwerpen waar wij nooit bij stilstaan, totdat...? Iemand over dat onderwerp naar onze mening vraagt. Dan lijkt ons brein verdacht veel op een goochelaar die een konijn uit zijn hoge hoed tovert. Dit konijn hoed/mechanisme heeft grote gevolgen voor uw overtuigingskracht.
Behandel de klant zoals uzelf behandelt wilt worden: het is een bekende uitspraak. Ze lijkt ook volkomen logisch. Neem het volgende voorbeeld. Meneer Jansen is een vriendelijke en voorkomende verkoper in een computerwinkel. Hij heeft veel productkennis en neemt rustig de tijd om alle details van zijn producten en diensten uit te leggen. Het is precies wat hij ook wil dat anderen doen als hij de rol van klant vervult. Geweldig idee, toch?!
De regeringsverklaring is duidelijk: bezuinigen, bezuinigen, bezuinigen. Dat betekent dat ze moeten leren loslaten. Uitgaven en activiteiten komen in een andere context te staan en vragen om andere afwegingen. Strategische keuzen in slechte tijden zijn moeilijk.
Na het donderende mediageweld van de afgelopen week krijg je de indruk dat wij in tranendal leven. Het Nederlandse zakenleven zou een maffiose botte bende zijn die er alleen maar op uit is om een ferme greep in uw portemonnee te doen. Klantvriendelijkheid lijkt ver te zoeken. In een recent onderzoek krijgt het Nederlandse bedrijfsleven een armzalig zes minnetje. Is het écht zo slecht gesteld met de klantvriendelijkheid in Nederland? Ik geloof er helemaal niets van.
Het kan u niet ontgaan zijn: cabaretier Youp van 't Hek heeft de strijd aangebonden tegen het Nederlandse grootbedrijf. Die monopolistische maffiabende moet nu eindelijk eens naar hem en zijn verontwaardigde kudde volgers luisteren. Vooral T-Mobile die zijn zoontje in de kou heeft laten staan, moet het zwaar ontgelden. Is deze heftige reactie gerechtvaardigd? En waar blijft de nuance in het debat?
Er zijn verschillende gratis tools die u kunnen helpen tijd te besparen wannneer u werkt met LinkedIn. In dit artikel vindt u de drie belangrijkste tools uit het boek Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken.
In hoeverre speelt uiterlijk mee in de kans op een succesvolle carrière? Hebben mooie mensen echt meer kans op succes en een hoger salaris? Lees verder over de beïnvloeding van uw eigen succes.