In de wereld van de therapie wordt vaak gezegd dat 70% van het succes van de therapeut bepaald wordt door de relatie van de therapeut met de cliënt en 10% door het geloof van de therapeut in de eigen therapie (bijna ongeacht welke therapie). Dat zijn de resultaten uit onderzoek in de wereld van de therapie. Hoe zit het met coachen?
Uit onderzoek blijkt dat basiskennis van het brein kan helpen bij verklaren en inspelen op gedrag uit uw omgeving. U hebt het vast wel eens gehoord: laat voorbeeldgedrag aan uw medewerkers zien! Logisch zult u zeggen! Maar ten eerste gebeurt het nog niet altijd en ten tweede waarom is dit nu eigenlijk zo? In dit artikel leert u hoe spiegelneuronen uw werk effectiever kunnen maken.
Ondernemen is een van de leukste bezigheden die ik ken. Niet dat het echte eeuwigheidswaarde heeft, maar het houdt u van de straat af en met een beetje geluk maakt u anderen gelukkig of helpt u ze hun (werkzame) leven wat te veraangenamen.
Malcolm Galdwell schrijft in zijn boek 'The Talent Myth': 'in een modern bedrijf is het systeem zo sterk als de sterren van het bedrijf. Dat is dan ook de reden dat deze sterren zo'n hoge beloning krijgen. 50% van deze toppers denken dat hun succes te danken is aan talent. De andere 50% denkt dat ze zo goed zijn omdat ze zo hard werken. 'In werkelijkheid hebben beide groepen ongelijk.
Telefonische acquisitie wordt vaak geassocieerd met types die u 's avonds onder het eten lastig vallen met doorzichtige verkooppraatjes. Daar moet u als rechtgeaarde professional natuurlijk niets van hebben. Wij kunnen elkaar de handen schudden: ik ook niet. Dergelijke flauwe verhaaltjeszijn vervelend. Het fijne is dat u uzelf in de rol van adviseur ook naar harte lust kunt uitleven over de telefoon!
‘Een goed begin is het halve werk’. Mooi, maar méér dan dat is het ook niet. Wie veel opstart en niets afmaakt, leeft in een wereld met losse eindjes. Met aangesproken budgetten, maar geen tastbaar resultaat. Met veel hoog gespannen verwachtingen en geen voorgang. Druk, druk, druk, en niets uit uw vingers. Hoe gaat u om met gebrek aan discipline?
Waarom klagen wij toch zo veel in Nederland? Nederland behoort tot de rijkste landen ter wereld. Zelf woonde ik vroeger een tijdje in Egypte. Egyptenaren hebben voldoende redenen tot klagen. Er is veel armoe, corruptie en weinig democratie. En toch hoorde ik destijds weinig geklaag. Waarom zijn wij dan toch zulke zeurpieten? Bart Flos meent daarop het antwoord te hebben gevonden: ga anti-klagen! Of luister eventjes naar zijn anti -klaaglied.
Alle moderne technieken ten spijt is de conventionele telefoon nog steeds een dwingeland van heb ik jou daar. ‘Aandacht voor de klant’, ‘klantgericht’, ‘klant is koning’… Met die vaak krampachtige organisatiewaarden er omheen is de telefoon een Tijdrover waar we ‘u’ tegen zeggen.
Personal branding is het toverwoord van dit moment. Het is niets meer dan je imago beïnvloeden richting de buitenwereld. Uzelf beschouwen als merk en dat naar de buitenwereld presenteren. Uzelf onderscheiden, maar wel dichtbij uw persoonlijkheid blijven. Dat is de kunst. Hoe vormt u met uw stijl uw eigen personal brand?
Fans van sociale media slaan de ietwat nuchtere types zoals ik graag om de oren met overweldigende statistieken. In navolging van deze rasoptimisten ben ik ook eventjes aan het cijferen geslagen. De conclusie... (dat ziet u vanzelf wanneer u het artikel leest). Hint: wat zou het toch fijn zijn als de aarde minder snel om zijn as draait, want dan hebben wij meer uren in een dag!
Zorg dat je in balans bent! Flexibel moet je zijn. Hoe bereiken we een goed evenwicht? Managers gebruiken veel fysieke metaforen, terwijl velen amper hun tenen aan kunnen raken. Ben je wel in staat om deze vitale kwaliteiten over te dragen op je team, als je ze nauwelijks in je eigen lichaam kunt lokaliseren?
Het is een bekend gezegde 'meten is weten, is denken en is (beter) doen'. Tot voor kort was de wereld van de online marketeer nog redelijk overzichtelijk. Maar met de komst van sociale media is de boel zo langzamerhand niet meer te overzien. De effecten van sociale media zijn bijzonder lastig te meten. De zaak raakt versnipperd en lijkt meer en meer op een doolhof.
Het lijkt er op dat iedereen 'sociaal gaat'. Wie bijvoorbeeld niet vertegenwoordigt is op LinkedIn, Twitter of Facebook lijkt niet meer te bestaan voor de buitenwereld. Maar betekent dit wanneer u kiest voor sociale media de nieuwe klanten als gebraden hanen uw hongerige mond komen binnenvliegen?
Januari loopt op zijn einde. Had u als goed voornemen afvallen als doel gesteld? Is er iets terecht van gekomen? Of is het toch lastig vol te houden? Dan heb ik goed nieuws voor u....