Wilt u een krachtige uitstraling? Kijk dan eens goed naar de lijnen in uw gezicht. Als u deze weet te versterken met uw kleding, heeft dit invloed op uw uitstraling. Lees hier meer over hoe u dit aanpakt.
Vandaag een pluim voor de vele en o zo verguisde managers die ons land draaiend houden. De vrouwen en mannen die kiezen voor het ongeplaveide pad, dat bezaaid is met obstakels, tegenwerpingen en tegenvallers. Je beste beslissingen worden pas later erkend, als ze al gezien worden, en de kans bestaat ook nog dat anderen met je succes zullen pronken. Dat zijn dan dezelfde die je de schuld geven van hun eigen falen.
Hebt u zich ook wel eens afgevraagd waarom zoveel koude acquisitiegesprekken al in de eerste minuut mislukken? Zonder het in de gaten te hebben veroorzaken verkopers zelf kortsluiting. Kenmerkend voor een koud acquisitiegesprek is dat het telefoontje onverwacht komt. En nog belangrijker: de prospect kent hem niet. De zaak is bepaald niet in balans. Elk verkeerd woord of ongelukkige zin levert een reactie op die vergelijkbaar is met het aanraken van schrikdraad.
Het is een bekend stokpaardje in de moderne zelfhulpliteratuur: 'Wees zelfverzekerd en heb vertrouwen in uzelf want twijfel is een van de grootste vijanden van succes!'
Mogen wij daaruit concluderen dat succesvolle mensen minder twijfels hebben dan anderen? Zijn het zelfverzekerde goden die zich door niets en niemand tegen laten houden?
Er zijn mensen die verkondigen dat het een doodzonde is om een e-mailing te versturen vanaf een 'no reply e-mailadres'. Het betekent simpel dat u de e-mail niet kunt beantwoorden. Er zijn mensen die zich fanatiek keren tegen dergelijke adressen. Ze zouden de klant schofferen en bewust de interactie uit de weg gaan. Wordt de soep écht zo heet gegeten als hij wordt opgediend?
Sociale media goeroes beweren dat mensen binnen sociale netwerken 'over van alles en nog wat met elkaar praten, er zou geen minuut voorbijgaan of men praat wel ergens over uw bedrijf!' Wanneer u de wat sceptisch ingestelde types dezelfde vraag stelt, krijgt u een tegengesteld antwoord: 'Men praat nauwelijks over u of uw bedrijf en die netwerken hangen als los zand aan elkaar. Vaak dienen de vele contacten als een soort window dressing. In werkelijkheid stelt het weinig voor!'
Ik weet niet hoe u het ervaart, maar ik kan het werkwoord ‘netwerken’ zo langzamerhand niet meer horen! Je kunt je gat niet keren of iemand heeft het er wel over. Sla een willekeurig ondernemersblad, tijdschrift of dagblad open en u treft wel ergens een artikel over ‘netwerken’ aan en dan praten we niet eens over de tijd die besteed wordt aan het ‘netwerken’ via de sociale media als Twitter, LinkedIn, Hyves, Facebook etcetera.
Als manager is een confrontatie met klagende medewerkers onvermijdelijk. Klagers heb je in alle soorten en maten. Klachten ook. Maar hoe ga je er mee om? Want je hebt er niet altijd het geduld of de tijd voor, of er zin in. Met deze zeven tips geef je de klager (en jezelf) een goed gevoel.
Wanneer u koud belt, hebt u het vermoedelijk vaker gehoord dan u lief is: 'Kunt u mij eerst wat meer informatie sturen?' Duidt het verzoek om meer informatie op serieuze interesse of is het een foefje van prospects waarmee ze de verkoper proberen te lozen? Dat hangt af van de situatie.
Hoe kunt u zich stijlvol kleden op het werk, terwijl het eigenlijk weer is om naar het strand te gaan? Ergert u zich wel eens aan het luchtige kledinggedrag van uw medewerkers in de zomer? In dit artikel tips voor dames en heren om stijlvol de zomer door te komen.
In mijn vorige blog 'Het ZZP-drama' kon u lezen dat nogal wat zelfstandige ondernemers het zwaar hebben. Veel van deze ondernemers kampen met een magere orderportefeuille. In een reactie op die blog suggereerde iemand dat er een samenzwering gaande is tussen bedrijfsleven en overheid. Is het werkelijk zo dat deze lieden samenspannen om de arme werknemer nog verder uit te knijpen?
Nederlanders behoren tot de meest ondernemende Europeanen. De laatste jaren is er een geweldige groei van het aantal zelfstandige ondernemers. De meesten gaan aan de slag als zelfstandige zonder personeel (ZZP). Is dat iets voor ons landje om trots op te zijn? Brengt het ons economische voorspoed? Of ontwikkelt zich hier een drama van ongekende proporties?
Wanneer u koud gaat bellen en medewerkers op een iets hoger niveau in de organisatie probeert te bereiken, dan krijgt u vrijwel zeker met 'poortwachters' te maken. Poortwachters zijn mensen die tussen u en degene die u wilt bereiken in staan. Ze kunnen meestal geen definitief 'ja' zeggen, maar een 'nee' betekent dat u niet verder komt. Hoe werkt u effectief samen met poortwachters?
Het FD kopte vorige week 'Niemand bij ING had rel verwacht om bonus'. Er waren afspraken gemaakt en daar hadden ze zich keurig aan gehouden. Denk je ook niet dat de portier had kunnen waarschuwen voor de rel? Maar hij is blijkbaar niemand.