zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

De beste lijn voor een krachtige uitstraling

Door: Desiree Grijpma-Hidding    24-05-2011    12:34 uur

Wilt u een krachtige uitstraling? Kijk dan eens goed naar de lijnen in uw gezicht. Als u deze weet te versterken met uw kleding, heeft dit invloed op uw uitstraling. Lees hier meer over hoe u dit aanpakt.

 Lees verder...     2 reacties

Managers: de redders van onze natie

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     24-05-2011    10:20 uur

Vandaag een pluim voor de vele en o zo verguisde managers die ons land draaiend houden. De vrouwen en mannen die kiezen voor het ongeplaveide pad, dat bezaaid is met obstakels, tegenwerpingen en tegenvallers. Je beste beslissingen worden pas later erkend, als ze al gezien worden, en de kans bestaat ook nog dat anderen met je succes zullen pronken. Dat zijn dan dezelfde die je de schuld geven van hun eigen falen.

 Lees verder...     4 reacties

Schrikdraadwoorden bij koude acquisitie

Door: Michel Hoetmer    23-05-2011    17:15 uur

Hebt u zich ook wel eens afgevraagd waarom zoveel koude acquisitiegesprekken al in de eerste minuut mislukken? Zonder het in de gaten te hebben veroorzaken verkopers zelf kortsluiting. Kenmerkend voor een koud acquisitiegesprek is dat het telefoontje onverwacht komt. En nog belangrijker: de prospect kent hem niet. De zaak is bepaald niet in balans. Elk verkeerd woord of ongelukkige zin levert een reactie op die vergelijkbaar is met het aanraken van schrikdraad.

 Lees verder...     Reageer

Is twijfel de vijand van succes?

Door: Michel Hoetmer    19-05-2011    16:45 uur

Het is een bekend stokpaardje in de moderne  zelfhulpliteratuur: 'Wees zelfverzekerd en heb vertrouwen in uzelf want twijfel is een van de grootste vijanden van succes!' 
Mogen wij daaruit concluderen dat succesvolle mensen minder twijfels hebben dan anderen? Zijn het zelfverzekerde goden die zich door niets en niemand tegen laten houden?

 Lees verder...     1 reactie

Zijn noreply e-mailadressen echt een doodzonde?

Door: Michel Hoetmer    13-05-2011    17:11 uur

Er zijn  mensen die verkondigen dat het een doodzonde is om een e-mailing te versturen vanaf een 'no reply e-mailadres'. Het betekent simpel dat u de e-mail niet kunt beantwoorden. Er zijn mensen die zich fanatiek keren tegen dergelijke adressen. Ze zouden de klant schofferen en bewust de interactie uit de weg gaan. Wordt de soep écht zo heet gegeten als hij wordt opgediend?

 Lees verder...     7 reacties

Welke invloed hebben sociale media?

Door: Michel Hoetmer    11-05-2011    16:21 uur

Sociale media goeroes beweren dat mensen binnen sociale netwerken 'over van alles en nog wat met elkaar praten, er zou geen minuut voorbijgaan of men praat wel ergens over uw bedrijf!' Wanneer u de wat sceptisch ingestelde types dezelfde vraag stelt, krijgt u een tegengesteld antwoord: 'Men praat nauwelijks over u of uw bedrijf en die netwerken hangen als los zand aan elkaar. Vaak dienen de vele contacten als een soort window dressing. In werkelijkheid stelt het weinig voor!'

 Lees verder...     8 reacties

U kunt ook teveel netwerken!

Door: Phil Kleingeld    06-05-2011    17:11 uur

Ik weet niet hoe u het ervaart, maar ik kan het werkwoord ‘netwerken’ zo langzamerhand niet meer horen! Je kunt je gat niet keren of iemand heeft het er wel over. Sla een willekeurig ondernemersblad, tijdschrift of dagblad open en u treft wel ergens een artikel over ‘netwerken’ aan en dan praten we niet eens over de tijd die besteed wordt aan het ‘netwerken’ via de sociale media als Twitter, LinkedIn, Hyves, Facebook etcetera.

 Lees verder...     8 reacties

Zeven tips voor het omgaan met klagende medewerkers

Door: Bart Flos    04-05-2011    10:02 uur

Als manager is een confrontatie met klagende medewerkers onvermijdelijk. Klagers heb je in alle soorten en maten. Klachten ook. Maar hoe ga je er mee om? Want je hebt er niet altijd het geduld of de tijd voor, of er zin in. Met deze zeven tips geef je de klager (en jezelf) een goed gevoel.
 Lees verder...     4 reacties

Acquisitie: de prospect wil eerst meer informatie hebben

Door: Michel Hoetmer    02-05-2011    17:04 uur

Wanneer u koud belt, hebt u het vermoedelijk vaker gehoord dan u lief is: 'Kunt u mij eerst wat meer informatie sturen?' Duidt het verzoek om meer informatie op serieuze interesse of is het een foefje van prospects waarmee ze de verkoper proberen te lozen? Dat hangt af van de situatie. 

 Lees verder...     2 reacties

Tien tips voor een stijlvolle zomer op het werk

Door: Desiree Grijpma-Hidding    01-05-2011    13:47 uur

Hoe kunt u zich stijlvol kleden op het werk, terwijl het eigenlijk weer is om naar het strand te gaan? Ergert u zich wel eens aan het luchtige kledinggedrag van uw medewerkers in de zomer? In dit artikel tips voor dames en heren om stijlvol de zomer door te komen.

 Lees verder...     3 reacties

Een samenzwering?

Door: Michel Hoetmer    27-04-2011    17:09 uur

In mijn vorige blog 'Het ZZP-drama' kon u lezen dat nogal wat zelfstandige ondernemers het zwaar hebben. Veel van deze ondernemers kampen met een magere orderportefeuille. In een reactie op die blog suggereerde iemand dat er een samenzwering gaande is tussen bedrijfsleven en overheid. Is het werkelijk zo dat deze lieden samenspannen om de arme werknemer nog verder uit te knijpen?

 Lees verder...     3 reacties

Het ZZP-drama

Door: Michel Hoetmer    22-04-2011    12:04 uur

Nederlanders behoren tot de meest ondernemende Europeanen. De laatste jaren is er een geweldige groei van het aantal zelfstandige ondernemers. De meesten gaan aan de slag als zelfstandige zonder personeel (ZZP). Is dat iets voor ons landje om trots op te zijn? Brengt het ons economische voorspoed? Of ontwikkelt zich hier een drama van ongekende proporties?

 Lees verder...     19 reacties

Samenwerken met poortwachters?

Door: Michel Hoetmer    08-04-2011    15:28 uur

Wanneer u koud gaat bellen en medewerkers op een iets hoger niveau in de organisatie probeert te bereiken, dan krijgt u vrijwel zeker met 'poortwachters' te maken. Poortwachters zijn mensen die tussen u en degene die u wilt bereiken in staan. Ze kunnen meestal geen definitief 'ja' zeggen, maar een 'nee' betekent dat u niet verder komt. Hoe werkt u effectief samen met poortwachters?

 Lees verder...     3 reacties

Juist meer en hogere bonussen

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     06-04-2011    11:33 uur

Het FD kopte vorige week 'Niemand bij ING had rel verwacht om bonus'. Er waren afspraken gemaakt en daar hadden ze zich keurig aan gehouden. Denk je ook niet dat de portier had kunnen waarschuwen voor de rel? Maar hij is blijkbaar niemand.

 Lees verder...     8 reacties

< vorige 41 42 43 44 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10