zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Het geheim van de kameleon

Door: Desiree Grijpma-Hidding    19-06-2011    17:07 uur

Het is verbazingwekkend hoeveel parallellen we kunnen trekken tussen het gedrag in het dierenrijk en dat van de mens.  Vanuit de evolutie theorie is er veel onderzoek gedaan naar gedrag. Maar juist op het gebied van het gebruik van uiterlijk en kleur zijn er ook  overeenkomsten te vinden. Hoe maken de dieren gebruik van kleur en uiterlijk en hoe kunnen we deze kennis als mens benutten?

 Lees verder...     2 reacties

Imiteren is goed voor u!

Door: Phil Kleingeld    17-06-2011    12:43 uur

In de natuurkunde stoten gelijknamige polen elkaar af maar in het intermenselijke contact is het tegenovergestelde het geval; gelijknamige polen trekken elkaar aan. Kijkt u maar eens om u heen om de bevestiging van deze stelling te krijgen.

 Lees verder...     Reageer

Verdienmodellen zijn vaak echo's uit het verleden

Door: Guido Thys Thys    14-06-2011    11:29 uur

Vandaag in de kranten: Endemol heeft de grootste moeite om zijn betalingsverlichtingen na te komen. Oorzaak: het bedrijf moet jaarlijks een blockbuster ŕ la Big Brother ophoesten.

 Lees verder...     Reageer

Slechte ideeën

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     08-06-2011    11:07 uur

Door een flinke val bij het lossen van een vrachtwagen komt de chauffeur in het ziekenhuis terecht, en het is niet duidelijk of hij nog volledig zal herstellen. De Arbodienst stelt een onderzoek in, en de directie kondigt nieuwe maatregelen aan. Extra procedures, nieuwe wetten, meer controle, andere hulpmiddelen. Maar wordt het daar echt veiliger van?

 Lees verder...     2 reacties

De tien do’s en dont’s van twitter’s tweets en tweeps

Door: Bart Flos    06-06-2011    17:28 uur

Er is veel te doen over het gebruik en het effect van sociale media. Twitter bijvoorbeeld. Waar ergeren we ons aan? Wat vinden we er goed aan? Wetenschappelijk onderzoek bevestigt dat er voor zowel "echte" als "virtuele" vrienden vergelijkbare sociale omgangswetten gelden. Hoe ga jij met ze om? Kortom: wat zijn de do’s en dont’s van het hedendaags twitteren? Laten we er eens een tiental bekijken.

 Lees verder...     4 reacties

Wat is de limiet voor het aantal sociale contacten?

Door: Michel Hoetmer    03-06-2011    16:32 uur

Hebt u zich wel eens afgevraagd hoeveel betekenisvolle sociale contacten u werkelijk kunt opbouwen via sociale netwerksites zoals Twitter of LinkedIn? 

Kijkt u af en toe met een beetje jaloerse blik naar mensen die +500 volgers hebben? Dan heb ik goed nieuws voor u!

 Lees verder...     1 reactie

O wat ben ik toch belangrijk!

Door: Michel Hoetmer    01-06-2011    16:46 uur

Het is algemeen bekend: wij leven in een 'ik-cultuur'. Wij zijn druk met ons zelf. Is het niet onze midlife crisis dan zijn wij wel bezig met een zoektocht naar onze 'ware ik'. Via sociale media vertellen wij aan de hele wereld wat wij doen. Zelfs de meest onbenullige dingen menen wij te moeten delen met het publieke domein. Laat de trompetten schallen, kijk eens hoe geweldig ik ben! Zoiets heeft onmiskenbaar invloed op ons gedrag als klant...

 Lees verder...     12 reacties

Klantonvriendelijkheid via de automatische piloot

Door: Phil Kleingeld    01-06-2011    14:56 uur

Het zal niemand ontgaan zijn dat de hoeveelheid reclameboodschappen, waarmee wij dagelijks gebombardeerd worden, gigantisch is gestegen. Zo’n 3o jaar geleden zorgden computers en daarna internettoepassingen voor een vervijftigvoudiging van de reclameboodschappen!

 Lees verder...     Reageer

Zeven heipalen voor zelfverzekerd ondernemen

Door: Bart Flos    31-05-2011    12:35 uur

Of je nou vroeg of laat voor jezelf begint, het is een avontuur! Aan de ene kant lonkt het vrije ondernemerschap met talloze mogelijkheden tot zelfontplooiing en misschien wel 'het grote geld'. Aan de andere kant vereist het een onwrikbaar geloof in jezelf, want je zult moeten leren weerstand te bieden aan hebzucht en, belangrijker nog, de onzekerheid te omhelzen. Want welke zelfstandig ondernemer durft zomaar een paar jaar vooruit te kijken?

 Lees verder...     Reageer

Wanneer gaan we nu eens ophouden met die klantenservice-onzin?

Door: Guido Thys Thys    31-05-2011    11:42 uur

Een meerderheid van American Expressklanten in de Verenigde Staten blijken tot 13% meer te willen betalen voor excellente service.... Ondertussen stromen de televisieprogramma's en klaagsites maar vol met protesten tegen slechte dienstverlening door verkopers, monteurs en contact center agents. Terwijl het oer- en oersimpel is om deze hele chaos de wereld uit te helpen....

 Lees verder...     Reageer

Vluchten in ontkenning is anti-ondernemerschap

Door: Guido Thys Thys    30-05-2011    09:06 uur

Tijdens BookExpo America, de grootste professionele boekenbeurs van het land, gingen heel wat stemmen op die twijfelden aan de bewering van Amazon dat ze meer elektronische dan gedrukte boeken verkopen.

 Lees verder...     Reageer

Ergernis opwekken bij twittervolgers

Door: Michel Hoetmer    29-05-2011    17:29 uur

Twitter is een leuk medium. U kunt er via korte boodschappen nuttige informatie uitwisselen met uw volgers. Het is prima mogelijk om uzelf als een professional in de kijker te spelen. Er kleven ook nadelen aan Twitter: het beperkte aantal tekens. Een andere makke is dat mensen de neiging hebben zonder al te veel nadenken van alles en nog wat wereldkundig maken.

 Lees verder...     3 reacties

Zeven tips voor het creëren van loyaliteit

Door: Bart Flos    25-05-2011    13:29 uur

Wat was dat ook alweer, loyaliteit? Is dat iets 'van vroeger' en zijn we het daarom vergeten? Hoeven we niet meer loyaal te zijn aan onze medewerkers omdat ze 'ervoor betaald krijgen'? In de hedendaagse 24-uurseconomie lijken trouw en vertrouwen door druk-druk-druk naar de uiterste randen van de bedrijfsvoering verdrongen te zijn. Wederzijdse loyaliteit is echter een groot goed en kan met veel kleins worden gestimuleerd. 
 Lees verder...     1 reactie

Vijf handvatten om tijdsdruk te lijf te gaan

Door: John Vrakking Vrakking    24-05-2011    23:10 uur

Heeft u ook het gevoel dat er teveel werk is voor te weinig tijd? Hoe gaat u daarmee om? Vijf handvatten.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 40 41 42 43 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10