zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Waarom Het Nieuwe Werken ook niet bij u zou passen

Door: John Vrakking Vrakking    04-08-2011    12:16 uur

Als spreker over Het Nieuwe Werken (HNW) zie ik vooral managers worstelen met de gevolgen van rücksichtsloze implementatie van het concept. Want waar ze bang voor waren is dan breeduit waarheid gebleken: als manager zie je alles wat je niet wilde weten en wat je wel wilt weten blijft buiten je gezichtsveld. En er is geen weg terug: ze hebben er maar mee te dealen.

 Lees verder...     Reageer

De #tweetfactor (Deel I): hoe beroemd ben jij op Twitter?

Door: Bart Flos    28-07-2011    11:53 uur

Heb je altijd al willen weten hoe bekend, beroemd of berucht je bent op internet? Hoe je je onderscheidt van anderen en hoe zich dat verhoudt tot de "echte" beroemdheden? Twitter biedt ons een eenvoudige manier om dat te toetsen: de #twitterfactor. Nu kan iedereen bekijken hoe de verhoudingen liggen, zowel zakelijk als privé. Lees snel verder!

 Lees verder...     7 reacties

Concurrenten kies je zelf uit

Door: Jos Burgers     28-07-2011    06:06 uur

De Aldi is een geweldige formule. Voor wie ervan houdt. Zelf ben ik er niet zo’n liefhebber van. Sterker, ik ben er zelf nog nooit geweest. Maar ik hoor regelmatig van mensen dat het zo’n geweldige formule is.

 Lees verder...     3 reacties

Van welk sociaal netwerk maakt u gebruik?

Door: Michel Hoetmer    24-07-2011    13:26 uur

Het is allemaal een beetje verwarrend. Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende sociale netwerken, denk aan: Twitter, LinkedIn, Facebook, Hyves en dan nu weer Google+. Deze opsomming is verre van compleet, want je hebt ook nog Youtube, Slideshare en de fotosite Flickr. Ik vermoed dat velen daardoor met vragen worstelen, zoals: bij welk netwerk sluit ik me aan? Wat doe ik er vervolgens mee? En met wie verbind ik mezelf?

 Lees verder...     2 reacties

Wat is het belang van positieve en negatieve emoties?

Door: Michel Hoetmer    20-07-2011    16:37 uur

In het artikel 'De zeven eigenschappen van veerkrachtige mensen' passeren een aantal belangrijke menselijke eigenschappen de revue. Wanneer u hoog scoort op deze eigenschappen, dan is de kans groot dat u een veerkrachtige persoonlijkheid hebt. U bent in staat om zich effectief over teleurstellingen heen te zetten en verder te gaan. Uiteraard riep dit artikel ook vragen op. Rob Visser vraagt zich in een reactie af wanneer positiviteit zijn kracht verliest. Hoeveel moet je er van hebben?

 Lees verder...     4 reacties

De zeven zonden van sociale media

Door: Michel Hoetmer    15-07-2011    17:10 uur

Volgens een rapport van Forrester Research hebben e-mail marketing en zoekmachine marketing de grootste invloed op het online koopgedrag van consumenten. De rol van sociale media is nog steeds beperkt. Sociale media spelen wel een belangrijke rol bij het creëren van bewustzijn. Tenminste, wanneer u niet een van de volgende zeven zonden begaat....

 Lees verder...     3 reacties

Vijf verrassende redenen om eens een keer NIET op vakantie te gaan

Door: Bart Flos    15-07-2011    13:03 uur

'Dat was bizar! Het gesprek viel helemaal stil en ze keken me ineens met een lege blik aan!' - 'Oh ja, joh? Wat zei je dan?' - "Dat ik dit jaar met vakantie nergens heen ga en lekker thuis blijf'. Zodra de zomervakantie begint te lonken wedijvert de ene exotische bestemming met de andere. Het kan niet ver, apart of vreemd genoeg zijn. Oh ja? Moet dat? Mogen we niet eens een keertje overslaan? Jazeker, dat mag! Hier zijn vijf verrassende redenen om dat te overwegen.

 Lees verder...     5 reacties

Zeven tips waardoor u beter scoort in Google

Door: Michel Hoetmer    12-07-2011    17:13 uur

Het is geen nieuws wanneer ik u vertel dat websites een belangrijke rol spelen bij het werven van nieuwe klanten. Traditionele marketingtechnieken maken gebruik van 'interruptiemarketing'. Dat wil zeggen op de een of andere manier stoort u de prospect tijdens zijn bezigheden. Internetmarketing werkt precies andersom. Tenminste, wanneer potentiële klanten uw website kunnen vinden.

 Lees verder...     Reageer

Vijf prikkelende gewetensvragen om zakelijk zeuren te voorkomen

Door: Bart Flos    07-07-2011    11:50 uur

Het hele verschijnsel klagen komt met een aantal interessante paradoxen. De belangrijkste daarvan is dat we van onszelf helemáál niet vinden dat we klagen. Ándere mensen klagen. Maar klagen doen we allemaal. Het is de manier waaróp we zeuren en zaniken die telt. Klagen is een keuze, anti-klagen is een kunst. Die keuze ligt bij onszelf. Kijk maar eens wat je kunt doen om zakelijk zeuren bij jezelf te voorkomen.

 Lees verder...     1 reactie

Vijf redenen waarom u nog op papier aantekeningen zou maken

Door: John Vrakking Vrakking    05-07-2011    12:23 uur

Alle mooie digitale speeltjes ten spijt is het nog niet gelukt om papier helemaal uit de dagelijkse kantoorpraktijk te krijgen. Sterker nog, het lijkt wel of er bijvoorbeeld voor het notitieblok meer aandacht is dan ooit.

 Lees verder...     4 reacties

Met eigen ogen zien hoe anderen jou ervaren in je dagelijkse werk

Door: Bart Flos    04-07-2011    12:57 uur

Heb je enig idee hoe je overkomt op anderen? Hoe ze jou zien in je dagelijkse werk? Durf je dat wel eens te vragen? Of ben je bang voor wat ze zouden kunnen zeggen? Of erger nog: denk je een perfect beeld van jezelf te hebben en is die vraag in jouw ogen overbodig? Misschien helpt het als je met je eigen ogen zou zien hoe anderen jou ervaren.

 Lees verder...     2 reacties

Mopperen langs de zijlijn

Door: Michel Hoetmer    03-07-2011    13:27 uur

Mensen vragen me regelmatig: ‘Michel wat vind je van deze opzet voor mijn koude acquisitiegesprek, onze website of deze verkoopbrief?’ Het valt me telkens weer op hoe gemakkelijk het is om hun bedenksels te verbeteren. Het kost me geen enkele moeite om de fouten te ontdekken. Ben ik nu zo slim en zij zo dom? Of is er iets anders aan de hand?

 Lees verder...     Reageer

Nieuwe klanten werven met white papers?

Door: Michel Hoetmer    27-06-2011    16:20 uur

De white paper is de laatste jaren razend populair onder marketeers. Het is een prachtig middel om nieuwe klanten te werven. Toch roept de term bij veel mensen vragen op. Wat is het precies? Waarom werkt een white paper zo goed? En kunt u er ook nieuwe klanten mee werven? In dit artikel vindt u antwoorden op deze vragen.

 Lees verder...     Reageer

Vijf manieren om je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel te geven.

Door: Bart Flos    23-06-2011    19:44 uur

Zitten je collega's de hele dag aan je hoofd te zeuren? Loopt iedereen de hele tijd te zaniken? Dat komt misschien wel omdat je het zo druk hebt. Wat doen we eigenlijk zelf om de werksfeer te verbeteren? Afsnauwen en wegwuiven? Zonde.  Want we hebben veel meer positieve invloed dan we denken. Bekijk deze vijf simpele maar oprechte tips en geef je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel.

 Lees verder...     1 reactie

< vorige 39 40 41 42 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10