Als spreker over Het Nieuwe Werken (HNW) zie ik vooral managers worstelen met de gevolgen van rücksichtsloze implementatie van het concept. Want waar ze bang voor waren is dan breeduit waarheid gebleken: als manager zie je alles wat je niet wilde weten en wat je wel wilt weten blijft buiten je gezichtsveld. En er is geen weg terug: ze hebben er maar mee te dealen.
Heb je altijd al willen weten hoe bekend, beroemd of berucht je bent op internet? Hoe je je onderscheidt van anderen en hoe zich dat verhoudt tot de "echte" beroemdheden? Twitter biedt ons een eenvoudige manier om dat te toetsen: de #twitterfactor. Nu kan iedereen bekijken hoe de verhoudingen liggen, zowel zakelijk als privé. Lees snel verder!
De Aldi is een geweldige formule. Voor wie ervan houdt. Zelf ben ik er niet zo’n liefhebber van. Sterker, ik ben er zelf nog nooit geweest. Maar ik hoor regelmatig van mensen dat het zo’n geweldige formule is.
Het is allemaal een beetje verwarrend. Er zijn tegenwoordig zoveel verschillende sociale netwerken, denk aan: Twitter, LinkedIn, Facebook, Hyves en dan nu weer Google+. Deze opsomming is verre van compleet, want je hebt ook nog Youtube, Slideshare en de fotosite Flickr. Ik vermoed dat velen daardoor met vragen worstelen, zoals: bij welk netwerk sluit ik me aan? Wat doe ik er vervolgens mee? En met wie verbind ik mezelf?
In het artikel 'De zeven eigenschappen van veerkrachtige mensen' passeren een aantal belangrijke menselijke eigenschappen de revue. Wanneer u hoog scoort op deze eigenschappen, dan is de kans groot dat u een veerkrachtige persoonlijkheid hebt. U bent in staat om zich effectief over teleurstellingen heen te zetten en verder te gaan. Uiteraard riep dit artikel ook vragen op. Rob Visser vraagt zich in een reactie af wanneer positiviteit zijn kracht verliest. Hoeveel moet je er van hebben?
Volgens een rapport van Forrester Research hebben e-mail marketing en zoekmachine marketing de grootste invloed op het online koopgedrag van consumenten. De rol van sociale media is nog steeds beperkt. Sociale media spelen wel een belangrijke rol bij het creëren van bewustzijn. Tenminste, wanneer u niet een van de volgende zeven zonden begaat....
'Dat was bizar! Het gesprek viel helemaal stil en ze keken me ineens met een lege blik aan!' - 'Oh ja, joh? Wat zei je dan?' - "Dat ik dit jaar met vakantie nergens heen ga en lekker thuis blijf'. Zodra de zomervakantie begint te lonken wedijvert de ene exotische bestemming met de andere. Het kan niet ver, apart of vreemd genoeg zijn. Oh ja? Moet dat? Mogen we niet eens een keertje overslaan? Jazeker, dat mag! Hier zijn vijf verrassende redenen om dat te overwegen.
Het is geen nieuws wanneer ik u vertel dat websites een belangrijke rol spelen bij het werven van nieuwe klanten. Traditionele marketingtechnieken maken gebruik van 'interruptiemarketing'. Dat wil zeggen op de een of andere manier stoort u de prospect tijdens zijn bezigheden. Internetmarketing werkt precies andersom. Tenminste, wanneer potentiële klanten uw website kunnen vinden.
Het hele verschijnsel klagen komt met een aantal interessante paradoxen. De belangrijkste daarvan is dat we van onszelf helemáál niet vinden dat we klagen. Ándere mensen klagen. Maar klagen doen we allemaal. Het is de manier waaróp we zeuren en zaniken die telt. Klagen is een keuze, anti-klagen is een kunst. Die keuze ligt bij onszelf. Kijk maar eens wat je kunt doen om zakelijk zeuren bij jezelf te voorkomen.
Alle mooie digitale speeltjes ten spijt is het nog niet gelukt om papier helemaal uit de dagelijkse kantoorpraktijk te krijgen. Sterker nog, het lijkt wel of er bijvoorbeeld voor het notitieblok meer aandacht is dan ooit.
Heb je enig idee hoe je overkomt op anderen? Hoe ze jou zien in je dagelijkse werk? Durf je dat wel eens te vragen? Of ben je bang voor wat ze zouden kunnen zeggen? Of erger nog: denk je een perfect beeld van jezelf te hebben en is die vraag in jouw ogen overbodig? Misschien helpt het als je met je eigen ogen zou zien hoe anderen jou ervaren.
Mensen vragen me regelmatig: ‘Michel wat vind je van deze opzet voor mijn koude acquisitiegesprek, onze website of deze verkoopbrief?’ Het valt me telkens weer op hoe gemakkelijk het is om hun bedenksels te verbeteren. Het kost me geen enkele moeite om de fouten te ontdekken. Ben ik nu zo slim en zij zo dom? Of is er iets anders aan de hand?
De white paper is de laatste jaren razend populair onder marketeers. Het is een prachtig middel om nieuwe klanten te werven. Toch roept de term bij veel mensen vragen op. Wat is het precies? Waarom werkt een white paper zo goed? En kunt u er ook nieuwe klanten mee werven? In dit artikel vindt u antwoorden op deze vragen.
Zitten je collega's de hele dag aan je hoofd te zeuren? Loopt iedereen de hele tijd te zaniken? Dat komt misschien wel omdat je het zo druk hebt. Wat doen we eigenlijk zelf om de werksfeer te verbeteren? Afsnauwen en wegwuiven? Zonde. Want we hebben veel meer positieve invloed dan we denken. Bekijk deze vijf simpele maar oprechte tips en geef je zeurende collega (en jezelf!) een goed gevoel.