zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Onderzoeksvraag: gebruiksnut tablet-PC's

Door: John Vrakking Vrakking    02-09-2011    16:16 uur

In hoeverre heeft uw tablet ook uw werk makkelijker gemaakt? Wat is het praktisch gebruiksnut?

 Lees verder...     1 reactie

Zeven verfrissende redenen om Nederland niet door de mangel te halen

Door: Bart Flos    01-09-2011    15:06 uur

Dat we in een fantastisch, welvarend, veilig, rijk en inspirerend land wonen hoor je niet zo vaak zeggen. Tijdens de lunch en bij de koffiemachine hoor je veel eerder klaagzangen die het tegendeel suggereren. Daarbij lijken steeds dezelfde gemeenplaatsen voorbij te komen die meestal stilzwijgend knikkend worden aanvaard. Hebben we het dan zo slecht in Nederland? Staan we met zijn allen op instorten? Ik denk het niet!

 Lees verder...     7 reacties

Zelfstandige zonder perspectief?

Door: Michel Hoetmer    29-08-2011    17:04 uur

Laatste grapte iemand tegen me: 'Michel enig idee wat ZZP-er betekent?' Ik 'Hm...? Jij zal vast wel iets grappigs bedacht hebben'. Hij kraaide uit: 'Zelfstandige zonder perspectief!' Zolang u zelf geen problemen hebt nieuwe klanten te zoeken en te vinden, dan kunt u er misschien wel om glimlachen. Maar voor een deel van de zzp-ers is het wrange realiteit. Hoe komt dat?

 Lees verder...     1 reactie

Vijf manieren om onbewust klagen te helpen voorkomen

Door: Bart Flos    29-08-2011    15:29 uur

Is klagen een kwestie van kiezen? Jazeker! Maar de onbewuste component maakt het wel eens lastig ons eigen gedrag te doorzien. Een kritische opmerking doet het veel beter in een positieve context en dat is even gemakkelijk gezegd als gedaan. Kijk maar...

 Lees verder...     2 reacties

Twitter: ontvolgen kan pijn doen

Door: Michel Hoetmer    25-08-2011    16:27 uur

In het begin is Twitter nog overzichtelijk. U weet precies wie u volgt en wie u terugvolgt. Maar met een toenemend aantal contacten is het steeds lastiger om het allemaal bij te houden. Uiteraard wilt u toch graag weten wie stopt met u te volgen. Daarvoor zijn handige hulpmiddelen, zoals bijvoorbeeld Qwitter. Qwitter vertelt u om de zoveel tijd precies wie gestopt is met u te volgen.

 Lees verder...     2 reacties

Empower uw werk- activeer spiegelneuronen!

Door: Wout Plevier    23-08-2011    14:38 uur

Uit onderzoek blijkt dat basiskennis van het brein kan helpen bij verklaren en inspelen op gedrag uit uw omgeving. U hebt het vast wel eens gehoord: laat voorbeeldgedrag aan uw medewerkers zien!  Logisch zult u zeggen! Maar ten eerste gebeurt het nog niet altijd en ten tweede waarom is dit nu eigenlijk zo? In dit artikel leert u hoe spiegelneuronen uw werk effectiever kunnen maken.

 Lees verder...     1 reactie

Vijf relativerende redenen om onrealistisch wensdenken te voorkomen

Door: Bart Flos    19-08-2011    17:04 uur

Er is iets opvallends gemeenschappelijks aan het nieuws van de afgelopen tijd. Er wordt veel geklaagd over het weer, de beurs, geluksbeleving, vakantie en de kwaliteit van producten en diensten. Het is net alsof we willen dat ze altijd mooi, stijgend, permanent, optimaal en fantastisch zijn. Wat klopt er niet aan dat plaatje?

 Lees verder...     4 reacties

Vasthouden aan uw mening: niet doen!

Door: Jos Burgers     15-08-2011    04:38 uur

Misschien denkt u er heel anders over hoor. Dat kan. Maar weet u aan wie ik me altijd mateloos irriteer als ik televisie kijk? Aan die man van ‘Blik op de weg’. U weet wel, die presentator met die brede schouders die altijd zo triomfantelijk kijkt.

 Lees verder...     4 reacties

Nieuwe klanten werven op basis van het wederkerigheidsprincipe?

Door: Michel Hoetmer    10-08-2011    16:42 uur

Het wederkerigheidsprincipe is een krachtige beïnvloedingstechniek. Het is de specie van menselijke relaties. Het werkt als volgt: 'ik bewijs je - onbaatzuchtig - een dienst, dan hoop ik dat jij me daarvoor vroeg of laat beloont met een wederdienst'. Ook in het zakelijke verkeer blijkt dit principe prima te werken. Zie onder andere het boek 'Invloed' van Robert Cialdini. Het werkt, maar wel onder zekere voorwaarden.

 Lees verder...     1 reactie

Zeven tips voor uw persoonlijke stijl update

Door: Desiree Grijpma-Hidding    08-08-2011    11:27 uur

Heeft u tijdens de vakantie de batterij weer opgeladen? Nieuwe inspiratie gevonden om nu eindelijk dat geweldige plan uit te werken? U bent er weer helemaal klaar voor om fris met nieuwe energie naar uw werk te gaan? Gebruik deze energie meteen voor een update van….uzelf.

 Lees verder...     Reageer

De #tweetfactor (Deel III - slot): wat is jouw reikwijdte op Twitter? (de #volgfactor)

Door: Bart Flos    08-08-2011    11:21 uur

D #tweetfactor houdt de Twitter-gemoederen flink bezig en dat zie ik graag. Mijn blog over de #tweetscore was nog niet uit of ik kreeg alweer nuttige aanwijzingen voor een mogelijke alternatieve benadering. Het couveusekindje uit mijn 1e blog blijkt een Siamese tweeling te zijn: er is namelijk ook nog een #volgfactor. Lees snel verder!

 Lees verder...     1 reactie

Zeven tips voor succesvol zakelijk bloggen

Door: Michel Hoetmer    07-08-2011    17:38 uur

Bloggen is een prachtige manier om uzelf als expert te positioneren bij uw doelgroep. Als het eventjes meezit hebt u na enige tijd een kudde trouwe volgers. Als het nog meer meezit gaan mensen vragen aan u stellen of zoeken contact en gunnen u hun business. De vraag is: hoe haalt u maximaal resultaat uit uw zakelijke blog? Dat doet u vooral door effectief in te spelen op de wensen en behoeften van uw doelgroep. In dit artikel vindt u zeven praktische blogtips.

 Lees verder...     Reageer

De #tweetfactor (Deel II): waar sta jij op de weg naar beroemdheid? (de #tweetscore)

Door: Bart Flos    06-08-2011    18:55 uur

Mijn weblog van 28 juli over de #tweetfactor heeft flink wat stof doen opwaaien. Blijkbaar vinden we het leuk onze bekendheid en beroemdheid (of misschien wel onze beruchtheid) te checken. Maar er werden ook terechte opmerkingen geplaatst over de relatieve aard van de eenvoudige berekening. Een toevoeging is m.i. op zijn plaats, introducerende: de #tweetscore en het #tweethokje.

 Lees verder...     2 reacties

Maniakaal volgen van regeltjes?

Door: Michel Hoetmer    05-08-2011    11:57 uur

Het is een bekend gezegde 'regels zijn regels'. Vooral in grotere organisaties heeft men de neiging om zichzelf vast te klampen aan regeltjes. 

Laat ik vooropstellen dat regels op zich prima zijn. Helaas bieden ze geen soelaas in alle situaties. Er zijn altijd grensgevallen en dan komt het aan op persoonlijk inzicht of wat de psycholoog Barry Schwartz zo prachtig omschrijft als 'praktische wijsheid'.

 Lees verder...     Reageer

< vorige 38 39 40 41 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10