zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Waarom slurpen Chinezen tijdens het eten?

Door: Michel Hoetmer    12-10-2011    09:05 uur

Het is rond het middaguur. Ik heb al een tijdje op mijn hotelkamer hier in Singapore zitten werken en mijn maag voelde wat leeg aan. Toch had ik geen zin in een grote maaltijd. Dus besloot ik de Foodcourt van de nabij gelegen Mall te bezoeken. Het is een Foodcourt naar Amerikaans model. Maar met een totaal ander aanbod. Waarom weet ik niet, maar ik besloot voor de noedelsoep te gaan. Het bleek een ongewis avontuur.

 Lees verder...     2 reacties

Anti-klaagfeestje

Door: Bart Flos    11-10-2011    15:13 uur

Op 9 september schreef ik in mijn blog "Klaagkampioenen" over Bep en Harrie: notoire zware klagers in de trein. Anti-klagers staan voortdurend voor de keuze: ga ik het zeuren en zaniken positief pareren of nu-e-ven-niet? Bij dit klaagstel besloot ik alleen te observeren en niet te prikkelen. Voor de nieuwsgierigen onder ons: wat gebeurt er als je wél ingrijpt? Ander voorbeeld, zelfde principe: lees snel verder!

 Lees verder...     1 reactie

Nieuwe klanten werven via internet?

Door: Michel Hoetmer    06-10-2011    13:14 uur

Steeds meer klanten oriënteren zich eerst online alvorens ze contact opnemen met potentiële leveranciers. Dit heeft grote consequenties voor uw kansen om nieuwe klanten te werven.

Wanneer u bijvoorbeeld niet goed vindbaar bent, of het bevalt de bezoeker niet wat hij ziet, bent u de pineut. Gelukkig kunt u heel veel ondernemen om mensen via internet te verleiden zaken met u te doen.

 Lees verder...     2 reacties

Wanneer zet je een coach in?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     05-10-2011    12:10 uur

'Harrie heeft een coach. Ik heb al zoveel geprobeerd maar hij is niet vooruit te branden. Ik snap niet wat er met hem aan de hand is, en ik wil hem niet kwijt.' Dan kan het nooit erg zijn. Zijn bijdrage wordt te zeer gewaardeerd. Wat is er aan de hand en waar ligt dat aan?

 Lees verder...     3 reacties

De schijf van vijf voor klagers en anti-klagers

Door: Bart Flos    03-10-2011    17:01 uur

Als het gaat om ons eigen klaaggedrag lijkt er geen onderwerp te zijn waarover we niets te miepen hebben. Toch zijn er, als je heel goed kijkt, feitelijk maar vijf categorieen waarin we zo graag ons ongenoegen uiten. Vijf? De schijf van vijf bedoel je? Inderdaad! Kijk maar:

 Lees verder...     8 reacties

Je mag niet jokken

Door: Michel Hoetmer    29-09-2011    16:42 uur

Ouders houden kinderen voor dat ze niet mogen jokken. Grappig genoeg zijn ouders niet direct een lichtend voorbeeld van eerlijkheid. Zegt u eens zelf: ze spelden hun kinderen graag allerlei fabeltjes op de mouw, zoals over Sinterklaas, de Kerstman en de Paashaas. Ze liegen helemaal dat het gedrukt staat wanneer ze beweren 'dat een leugenaar altijd wordt ontmaskerd omdat zijn neus gaat groeien.'

 Lees verder...     Reageer

Social media op z’n retour? Met Branding tegen de stroom in

Door: Desiree Grijpma-Hidding    26-09-2011    10:11 uur

In de afgelopen jaren zijn helaas vele bedrijven over de kop gegaan en velen houden nog steeds met moeite hun hoofd boven water. Terwijl het einde van de crisis nog niet in zicht lijkt te zijn en een dubbele dip nog steeds mogelijk is. Hoe overleef je als bedrijf ?

 Lees verder...     25 reacties

De impact van zelfvertrouwen op uw succes!

Door: Wout Plevier    26-09-2011    09:43 uur

We leven in een maatschappij die steeds sneller en meer eisen stelt aan mensen. Om succes te boeken dient u toegevoegde waarde te leveren voor een ander. Overzicht, een duidelijke koers, positieve resultaten en innerlijk vertrouwen helpen daarbij.  In dit artikel leert u een korte techniek om meer succes te boeken door vertrouwen uit te stralen en waarde toe te voegen. De techniek leert u negatieve gedragspatronen te herkennen. 8 tips zetten u effectief op de juiste koers. U voelt zich goed als u ze gebruikt!

 Lees verder...     Reageer

De invloed van kortingen op uw omzet

Door: Michel Hoetmer    20-09-2011    17:02 uur

Voor professionele dienstverleners is het soms lastig om de prijs van hun dienstverlening te bepalen. Met name eenpitters denken met enige regelmaat: 'och mijn kosten zijn laag, dus kan ik ook wel onder het niveau van mijn concurrenten duiken!' Ze veronderstellen dat hiermee hun kansen op een succesvolle deal toenemen. Berust deze gedachte op waarheid of is het pure fictie?

 Lees verder...     Reageer

93% van de veranderingen mislukt. . . niet bij u!

Door: Wout Plevier    19-09-2011    12:59 uur

Als organisatie-adviseur kom ik geregeld binnen bij bedrijven die een bepaalde verandering doorgevoerd willen zien. Men wil dat de organisatie klantgerichter wordt of meer salesgericht gaat opereren, dat medewerkers ondernemers worden...Mooie visies, knappe strategien, een helder doel en toch mislukt 93% van dit soort veranderingen. Leer wat de meest gemaakte fouten zijn en hoe u dit stapsgewijs kunt oplossen.

 Lees verder...     4 reacties

Acquisitie voor professionele dienstverleners

Door: Michel Hoetmer    18-09-2011    17:03 uur

Dienstenverkoop is in een aantal opzichten een stuk lastiger dan de verkoop van producten. Producten zijn tastbaar. De potentiële klant kan zich een duidelijk beeld vormen van het product. 
Bij diensten ligt dat anders. Veelal is de dienst nog niet eens geproduceerd voordat de dienst in de aanbieding gaat. Het onderscheid met concurrerende diensten is lastig. Hoe zorgt u er voor dat potentiële klanten warmlopen voor uw dienstverlening?

 Lees verder...     8 reacties

Klaagkampioenen

Door: Bart Flos    09-09-2011    15:13 uur

Wat is erger: iemand die voortdurend loopt te mopperen over alles en iedereen of diegene die daar nooit eens wat van zegt? Intuitief hebben we de neiging om te zeggen: die eerste! Die vertóónt tenslotte het gedrag. Nou, daarover verschillen we dan van mening want kijk maar eens waar het op uit kan draaien. Ik stel aan u voor: Bep en Harrie, klaagkampioenen.

 Lees verder...     10 reacties

Wat is de impact van sociale media?

Door: Michel Hoetmer    07-09-2011    14:43 uur

Wanneer u ooit naar een sociale mediatraining bent geweest, dan zal het volgende u vast bekend voorkomen: Nestlé ging gruwelijk in de fout met Greenpeace en United Airlines sprong nogal slordig om met de gitaar van Dave Caroll. Voor deze bedrijven was het bijzonder slechte PR. Dan gaat het waarschuwende vingertje van de expert omhoog: ‘Pas op! Voordat u het weet wordt u aan de schandpaal genageld!’

 Lees verder...     3 reacties

Hoe gaat u goed gekleed het najaar in?

Door: Desiree Grijpma-Hidding    04-09-2011    16:06 uur

De modewereld dicteert welke nieuwe herfstmode er in de winkels hangt. Moet u nu juist de mode volgen of juist links laten hangen? Krijgt u klasse en stijl door het volgen van de laatste mode, of heeft mode geen invloed op een mooie stijl?

 Lees verder...     Reageer

< vorige 37 38 39 40 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10