zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Uw klanten: een prachtige bron voor leads

Door: Michel Hoetmer    04-01-2012    16:46 uur

Wat zou het toch prettig zijn wanneer mensen vrijwillig reclame voor u maken. Mond-tot-mondreclame is een geweldige promotie voor uw dienstverlening. Het is echter niet verstandig er op te gaan zitten wachten. Mensen zijn meestal niet zo spontaan met hun loftuitingen. Het is logisch. Ze zijn druk en bovendien hebben ze, wanneer u goed werk levert, gekregen waarop ze recht menen te hebben. Dus waarom zouden ze?

 Lees verder...     3 reacties

Teveel van het goede is geweldig!

Door:     04-01-2012    07:46 uur

Geluk is van alle tijden en van alle mensen. In welke situatie of in welk land mensen ook in de weer zijn. Direct of indirect speelt geluk een belangrijke rol in het leven. Geluk kan met recht een universeel verschijnsel worden genoemd.

 Lees verder...     Reageer

Kledingtips voor de nieuwjaarsreceptie

Door: Desiree Grijpma-Hidding    03-01-2012    10:28 uur

De eerste twee weken van januari staan in het teken van de nieuwjaarsrecepties . Op het werk, bij netwerkverenigingen, clubs en gemeenten. Een vervelende verplichting of een kans op het managen van uw relaties? Mijn advies:  maak er iets moois van en zorg dat u professioneel overkomt. Dat begint met de juiste kleding. Ik geef u graag kledingtips voor nieuwjaarsrecepties.

 Lees verder...     2 reacties

Zes verrassende presentatietips

Door: Pieter Frijters    01-01-2012    23:36 uur

Er zijn tienduizenden ondernemers en managers die het liefst iedere speech uit de weg gaan. Heel begrijpelijk, omdat iedereen kijkt en luistert en niemand wil afgaan. Je kunt je publiek moeilijk vragen om het nog een keer over te doen. Maar hoe krijg je de smaak te pakken en geeft presenteren je uiteindelijk een kick?

 Lees verder...     2 reacties

Hoe schrijf ik haalbare Goede Voornemens

Door: John Vrakking Vrakking    30-12-2011    07:56 uur

Als Goede Voornemens sneuvelen, is dat meestal omdat we te snel resultaat willen zien. Natuurlijk: iets is pas veranderd wanneer we de verandering waarnemen. Maar daar zit ook de valkuil: onze menselijke natuur is tégen verandering, dus moeten we het wel laten mislukken!
 

 Lees verder...     Reageer

Een belscript gebruiken? Ik ben niet gek!

Door: Michel Hoetmer    28-12-2011    16:24 uur

Verkopers hebben een grondige afkeer van scripts. Ze reageren als door een wesp gestoken:

'Ja, ik ben niet gek. Ik ga geen verhaaltje van papier oplezen, het is een gegarandeerde manier om klanten af te stoten. Mij niet gezien!'

Ze hebben volkomen gelijk. Je mag nooit een verhaaltje van papier voorlezen. De andere kant van de lijn hoort het meteen. Maar daarmee houdt hun gelijk op.

 Lees verder...     Reageer

Leiderschapsontwikkeling: naar volmaakt leiderschap?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     21-12-2011    08:50 uur

Het verhaal gaat dat Indianen kleden weven, waar ze expres een weeffout in maken. Met die weeffout tonen ze hun nederigheid tegenover de goden. Je gaat de competitie met de goden niet aan. Goden zijn perfect, mensen zijn dat per definitie niet. Hoe perfect moet een leider zijn?

 Lees verder...     2 reacties

Zeven praktische tips voor netwerken

Door: Michel Hoetmer    15-12-2011    15:11 uur

Het is weer de tijd voor borrels en recepties. Deze evenementen bieden vaak prima kansen om te netwerken. Actief netwerken is een uitstekende manier om nieuwe klanten te werven. Tenminste wanneer u een aantal belangrijke netwerktips opvolgt. In dit artikel vindt u zeven praktische tips waardoor u succesvol netwerkt.

 Lees verder...     Reageer

Medewerker van de maand

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     13-12-2011    09:21 uur

Een degelijk Nederlands bedrijf is overgenomen door een Amerikaan. De aansturing gaat zo snel mogelijk met de Amerikaanse spreadsheets en iedereen maakt eerder dan gewenst kennis met de Amerikaanse HR-instrumenten. Een fenomeen dat daarbij hoort is de 'medewerker van het maand' en natuurlijk ook 'van het jaar'. In een gesprek met de Amerikaanse HR-manager vroeg zij mij welke beloningen gebruikelijk zijn in Nederland voor deze uitverkoren medewerkers.

 Lees verder...     3 reacties

Wat is er zo eng aan koud bellen?

Door: Michel Hoetmer    07-12-2011    17:11 uur

Gruwelt u bij het idee koud te moeten bellen? Dan kunt u velen de hand schudden. Ze doen er alles aan om het moment van de telefoon oppakken uit te stellen. De lijst met redenen is lang en gevarieerd. Denkt u bijvoorbeeld aan: meer voorbereiden, eerst nog wat klusjes afhandelen, sociale media sites afstruinen of toch maar naar die netwerkbijeenkomst gaan. Het eind van het liedje is dat er geen nieuwe klanten bij komen.

 Lees verder...     2 reacties

Zo creëert u Zombies in uw bedrijf

Door: Michel Hoetmer    04-12-2011    17:37 uur

In zijn nieuwste boek 'Zombiebusiness' introduceert bedrijfsverloskundige Guido Thys een nieuw concept: de zombie. Nou ja, zombies zijn van alle tijden. Maar Guido geeft het beestje een treffende naam. 
Zombies zijn de levende doden in uw bedrijf. Hij betrekt het begrip niet zozeer op mensen als wel op procedures, structuren, systemen en cultuurtjes (om er maar een paar te noemen). Een interessante vraag is: hoe ontstaan ze?

 Lees verder...     2 reacties

Goed nieuws verkoopt slecht

Door: Michel Hoetmer    28-11-2011    17:08 uur

Het nieuws wordt overheerst door een lawine aan slecht nieuws. Dus suggeren optimisten dat media meer positief nieuws moeten brengen. Pieter Frijters stelt op deze site zelfs een milde vorm van censuur voor. Hoe hij dat precies voor zich ziet, vertelt hij er niet bij. Dergelijke gedachten roepen bij mij spookbeelden op vanachter het oude ijzeren gordijn. Wij kunnen de gedachtespinsels van Frijters met een gerust hart bijzetten op het kerkhof van onzinnige ideeën.

 Lees verder...     2 reacties

Er kan altijd nog 5% vanaf!!

Door: Jos Burgers     25-11-2011    15:12 uur

Voorkomen is beter dan genezen. Dat aloude gezegde gaat natuurlijk ook op als je figuurlijk ziek wordt van de shitprijzen die de markt dicteert. Prijsdruk voor zijn is beter dan later diezelfde prijsdruk te moeten weerstaan.

 Lees verder...     Reageer

Wat doet u als uw zaak een zorg is?

Door: John Vrakking Vrakking    25-11-2011    09:36 uur

Ondernemen is keuzes maken. ‘Vijftig procent gokkans!’, grapt een oud gezegde. Maar van het nemen van die gok - of het uitstellen daarvan – kunt u als ondernemer knap last hebben.

 Lees verder...     1 reactie

< vorige 35 36 37 38 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10