In een tijd van recessie vliegen de ontslagen je om de oren. De dreiging van een minder economisch klimaat doet bedrijven besluiten niet meer te investeren in opleiding, mensen te knippen die "ogenschijnlijk" overbodig zijn, meer te reageren op inkrimpen dan op innoveren en juist investeren. Korte termijn visie of slim beleid? Maar ja, dan word je ontslagen. En nu? Dit artikel helpt je een stukje op weg!
Wie kent ze niet? Die huis aan huis folders met spetterende aanbiedingen. De gemiddelde burger smult er van. Wij laten ons allemaal wel eens verleiden door een prijsstunt. Een voordeeltje is altijd welkom, niet waar? De prijs is zelden of nooit het enige argument om voor een merk te kiezen. Maar in een markt waarin producten en diensten sterk op elkaar lijken kan het net dat laatste zetje zijn dat klanten nodig hebben.
Powerpoint is leuk voor mensen die niet zeker zijn van hun presentatie of die spreekangst hebben. Je kunt de aandacht van jezelf namelijk verplaatsen naar Powerpoint of Prezi. Maar heeft het meerwaarde? En voor wie heeft het meerwaarde? Een presidentskandidaat zal beslist nooit powerpoint gebruiken en daar is een goede reden voor.
Een artikel over het onnut van ToDo-lijstjes deed hier onlangs veel stof opwaaien. Liefst veertig, soms emotionele reacties kreeg de auteur over zich heen. Dit artikel laat zien waarom die laatste gelijk heeft. Maar ook waarom de waarheid bij zijn lezers ligt. Want als mensen van elkaar verschillen, waarom zou er dan maar één ultieme Timemanagement-techniek zijn? Lees hier wat de beste is.
Magische Presentaties houden...droomt u daar ook van? Of roept een presentatie stress bij u op...piekeren, niet meer goed kunnen slapen, angstscenario's visualiseren. Onze fylosofie is dat iedereen krachtig kan leren presenteren.U leert nu 7 korte tips waardoor u direct meer invloed krijgt op uw toehoorder, zekerder voor een groep staat en meer plezier ervaart voor- tijdens en na een presentatie.
Mensen en dus ook teams maken organisaties. In de huidige tijd ligt de nadruk steeds meer op de waarde van leren voor de organisatie. Met (online) communities of practice (CoP) kan meetbare waarde worden gerealiseerd. Zie ook de eerdere blog over Wenger en CoP: http://bit.ly/AkQOgp
LinkedIn maakt het heel eenvoudig om uw eigen "etalage" te creëren. Op uw bedrijfsprofiel (Company Profile) kan u voor elk product en dienst een afzonderlijke pagina (Product Page) aanmaken.
Hier een paar inzichten in wat LinkedIn te bieden heeft en wat te doen met de subpagina voor producten en diensten (Products and Services Sub Page).
Vroeger zag de wereld er overzichtelijk uit. Dat is veranderd. Vroeger is niet meer. Managers en professionals in organisaties worden voortdurend uitgedaagd om slimmer te werken in (online) communities. Dat kan met het beproefde concept van Etienne Wenger: Communities of Practice (CoP). Versterkt door en met social media.
Als je meegedaan hebt aan een sporttraining of probeert af te vallen, dan weet je wat een plateau is. In het begin gaat alles volgens plan, je houdt je strak aan het programma, maar dan ineens stopt het. Je doet precies wat je moet doen, maar het heeft geen effect meer.
De economie zit in een flinke dip. Mensen en bedrijven houden de hand op de knip. Klanten hebben tijdens een recessie weinig vertrouwen. De stroom aan negatieve berichten maakt ze kopschuw. Harder duwen is zinloos. Het roept weerstand op. Prijzen verlagen is evenmin verstandig. Mensen associëren lage prijzen met mindere kwaliteit. Het vertrouwen daalt daardoor nog verder. Waar het vooral op aankomt is bouwen aan het vertrouwen van uw klant of prospect.
Mensen klagen tegenwoordig veel over de recessie. Er vallen ontslagen. Bedrijven reorganiseren. De geldkraan voor marketing wordt dichtgedraaid. En toch dient de salesforce op volle toeren te blijven draaien. In een drietal artikelen ga ik je in basis wegwijs maken hoe je de recessie kunt gebruiken om langdurig en je waarde en je inkomen als bedrijf kunt laten stijgen.
Eén van de fundamentele principes van de kracht van online en offline netwerken is dat de kracht van het netwerk zich in de tweede graad bevindt. Dit principe speelt ook een belangrijke rol in een organisatorische strategie. Hoe groter de organisatie, hoe minder het management rechtstreeks contact heeft met zijn klanten, leveranciers, partners, potentieel nieuwe medewerkers, enzovoort.
Het is de evergreen van de moderne zelfhulpliteratuur: 'Programmeer uw onderbewuste en er gebeuren wonderen!' Men vergelijkt het menselijke brein met een computer of een machine waar je dingen in stopt en het resultaat zonder veel inspanning vervolgens uitkomt. Het is een bijzonder aantrekkelijke boodschap. Vooral het feit dat men er weinig moeite voor hoeft te doen klinkt als muziek in de oren van velen. Helpt het om uw brein te programmeren als een computer?
Niet alle mensen houden van structuur. Sommigen krijgen van een agenda de kriebels en van een planningsoverleg krijgen ze pukkeltjes. Dat zijn de vlinderaars: elk bloemetje is mooi, elke taak is leuk. Zij vinden zichzelf flexibel en hebben dus een hekel aan alles dat flexibiliteit inperkt.