zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Bedrijfsoverdracht: probeer geen zwarte doos te verkopen

Door: John Vrakking Vrakking    04-10-2012    20:10 uur

Als nuchtere ondernemer weet je dat er een moment komt dat je zelf uit je zaak stapt. Maar uit de praktijk weet ik dat het zelden iets is waar ondernemers planmatig naar toe bouwen. Uiteraard heb je de financiën op orde, maar is de rest ook zo transparant?

 Lees verder...     2 reacties

Het moet positief zijn, anders is het helemaal fout

Door: Michel Hoetmer    02-10-2012    17:06 uur

Noem me gerust een zeurpiet of chagrijn, maar ik kan me ontzettend opwinden over al die gelukscoaches en goeroes die beweren dat wanneer u positief bent alle geluk u zal toelachen.

De conclusie dringt zich op: wanneer voor u de zaken niet helemaal naar wens gaan, dan is het uw schuld, want u denkt te negatief. Er is dus iets mis met uzelf en dat moet hoognodig gerepareerd worden.

Of steekt de wereld toch net iets anders inelkaar?

 Lees verder...     1 reactie

Buiten de doos

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     25-09-2012    11:48 uur

Onze oriëntatie op de Verenigde Staten is groot, kijk maar naar ons taalgebruik. Sommige mensen worden boos om een paar Engelse woorden in je tekst. In de streek waar ik woon is een 'compact disk' voor taalpuristen nog steeds een 'spiegelplaatje'. Ook de mentaliteit komt deze kant uit, en dat ga je merken aan uitdrukkingen die we over gaan nemen.

 Lees verder...     3 reacties

Zo verspelen bedrijven makkelijke omzet

Door: Michel Hoetmer    23-09-2012    11:30 uur

Stelt u zichzelf de volgende situatie eens voor. Een potentiële klant neemt contact op om zaken met u te doen. Hij is serieus, daarover is geen twijfel mogelijk. De klant vraagt zelfs niet eens naar de prijs. Het is dus zeker dat u een order scoort. Of toch niet? Of het lukt, hangt er vanaf hoe gemakkelijk het is om zaken met u te doen.

 Lees verder...     1 reactie

Waarom CEO’s een aantrekkelijk LinkedIn Profiel dienen te hebben

Door: Jan Vermeiren    19-09-2012    17:07 uur

Laat ons meteen het antwoord geven: voor marketing, PR en (employer) branding redenen!

Als CEO’s, woordvoerders, general managers en andere bestuursleden tegenwoordig in de (web) pers vermeld worden, wordt in het interview of citaat vaak een link naar hun LinkedIn profiel gebruikt.

Als mensen op de link in het online artikel klikken en zij zien een onvolledig en saai profiel, dan zouden zij kunnen afleiden dat de organisatie die zij vertegenwoordigen ook saai en onaantrekkelijk is.

 Lees verder...     Reageer

Leren van bedrijven die geen fouten maken

Door: John Vrakking Vrakking    11-09-2012    18:55 uur

Regelmatig kom ik bij bedrijven waar geen fouten worden gemaakt. U leest het goed: die bestaan! Daar doen ze er alles aan om te voorkomen dat iemand ziet dat er bijna wat mis ging… Ik geef u tien tips om ook ‘foutloos’ te gaan werken.

 Lees verder...     Reageer

Er is hoop

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     10-09-2012    09:01 uur

In interviews met Alexander Rinnooy Kan, één van de meest invloedrijke personen in Nederland, presenteert hij zichzelf als een optimist. Ik ben erg gecharmeerd van de toelichting die hij daar altijd bij geeft, nl. dat hij het een morele plicht vindt van bestuurders met een grote verantwoordelijkheid om optimistisch te zijn. Zou dat niet voor alle leiders gelden?

 Lees verder...     Reageer

Het kudde-effect

Door: Michel Hoetmer    06-09-2012    16:37 uur

Ze zeggen wel eens ‘als er één schaap over de dam is volgen er meer’. De gedachte hierachter is dat als één persoon iets nieuws heeft geprobeerd anderen het ook gaan doen.

Zoals met alle volkswijsheden zit er een kern van waarheid in. De praktijk is natuurlijk weer net een tikje anders. Vooral: weerbarstig.

Hoe maakt u maximaal gebruik van het kudde-effect?

 Lees verder...     Reageer

Van naamsbekendheid kunt u niet eten

Door: Michel Hoetmer    30-08-2012    17:01 uur

Ik hoor het ondernemers regelmatig zeggen: ik werk vooral aan onze naamsbekendheid. Het is belangrijk want onbekend maakt onbemind. Met alle respect: het is de grootste onzin. Werken aan naamsbekendheid kost bakken geld en levert geen directe verkoop op. De grootste fout die MKB-bedrijven en ZZP-ers kunnen maken is het gedrag van de grote jongens te kopiëren.

 Lees verder...     2 reacties

Een aantrekkelijk LinkedIn Profiel – Update (2)

Door: Jan Vermeiren    27-08-2012    17:03 uur

Het is ondertussen meer dan twee jaar geleden dat u 13 tips kreeg om een aantrekkelijk LinkedIn Profiel te creëren. De artikels Dertien tips voor een aantrekkelijk LinkedIn Profiel (1) en Dertien tips voor een aantrekkelijk LinkedIn Profiel (2) bevatten nog steeds veel relevante informatie, maar LinkedIn staat niet stil dus is het tijd voor een update. Het eerste artikel ging over updates i.v.m. wat ik het "standaard" profiel noem. Dit tweede artikel over updates m.b.t. de applicaties die u kan gebruiken.

 Lees verder...     Reageer

Loslaten? Loslaten? Niets loslaten, aanpakken of meteen vertrekken!

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     27-08-2012    13:35 uur

'We gaan met minder managers werken, en dat kan ook, want onze medewerkers worden resultaatverantwoordelijk en ze gaan veel meer werken in zelfsturende teams. Onze managers moeten dus loslaten, en alles zoveel mogelijk door de medewerkers zelf op laten knappen'. Herken je deze tekst?

 Lees verder...     2 reacties

De belangrijkste regel in zakelijke relaties

Door: Michel Hoetmer    24-08-2012    10:44 uur

Er is al heel wat gezegd en geschreven over relaties van bedrijven met hun klanten. U zou uw klanten moeten liefhebben, ze knuffelen en precies doen wat ze van u vragen. Dan komt alles goed.

De praktijk blijkt helaas een stuk lastiger. Hoe hard u ook knuffelt, klanten zijn minder loyaal dan u had gehoopt. Stellen ze uw inspanningen dan niet op prijs?

 Lees verder...     Reageer

E-mail als concurrentiemiddel

Door: Phil Kleingeld    13-08-2012    12:10 uur

Het was me al een poosje opgevallen dat er een verschuiving aan het plaatsvinden is in de communicatievoorkeur van ondernemers en medewerkers.  Met stip kiezen ondernemers en hun medewerkers voor e-mailcommunicatie en als minst geliefde vorm van communicatie kwam het schrijven van brieven uit de bus.

 Lees verder...     Reageer

Gewoon lekker liegen

Door: Michel Hoetmer    07-08-2012    16:47 uur

Wanneer u bent zoals ik dan hebben uw ouders u met de paplepel ingegoten dat u niet mag liegen. Waarschijnlijk knikte u destijds braaf 'ja'. Maar helaas, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en dus bent u vast wel eens op een leugentje betrapt. Uw hoofd liep rood aan van schaamte.

Liegen mag niet. Toch zijn er leugens die u helemaal niet erg vindt. Sterker u juicht ze toe en ze helpen u in het leven vooruit.

 Lees verder...     2 reacties

< vorige 30 31 32 33 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10