zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Handig leren gaat anders dan je denkt

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     11-12-2012    13:21 uur

Als je je marktwaarde op peil wilt houden zal je moeten blijven leren. Dan is het belangrijk dat je een beetje makkelijk kan leren. Wie heeft jou geleerd hoe je moet leren? Ik ben er achter gekomen dat goede manieren van leren, evidence based, tegennatuurlijk zijn. Logisch dat we ze niet toepassen. Hoe stop je nieuwe kennis in je brein, hoe leer je een nieuwe vaardigheid, met zo min mogelijk tijd en energie, en dat het ook niet zo weer weglekt?

 Lees verder...     Reageer

Lopen we nu voor? Of lopen we nu achter?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     26-11-2012    15:47 uur

Technologisch lijkt zo’n beetje alles mogelijk. We kunnen vanuit ons huis kunst over de hele wereld bekijken, naar de maan, met een parachute op de rand van de dampkring springen en enge ziekten genezen en voorkomen. Ik vraag me soms wel af wat het ons oplevert en wat de prijs is. Wat betekent al die technologische vooruitgang bijvoorbeeld voor jouw bedrijf, voor jouw werk als manager?

 Lees verder...     1 reactie

Versnel het nieuwe werken met slimmer werken! Met business case & fact sheet

Door:     14-11-2012    07:54 uur

De tijden zijn definitief veranderd. Het nieuwe werken (HNW) maakt deel uit van ons professioneel bestaan. Net zoals meer eigentijdse vormen van kennisproductie –en deling via social media. Met slimmer werken wordt leren geïntegreerd in werken. Dat is eigentijds en ook de basis voor een business case. Relevant voor iedereen die (slimmer) werkt…

 Lees verder...     10 reacties

De wet van Snuf

Door: Jos Burgers     11-11-2012    23:16 uur

Kent u de Wet van Snuf? Niet? Dan leg ik u die graag even uit. Snuf is onze hond, het beest waar mijn vrouw Julia en ik gek op zijn. Of u nu wel of geen hondenkenner bent, ik wil u graag een vraag voorleggen en wel de volgende. Wie van de twee denkt u, Julia of Snuf, is echt áltijd vrolijk als ik thuiskom? Juist ja, Snuf! Goed geraden!

 Lees verder...     3 reacties

Baby makes her blue jeans talk

Door: Desiree Grijpma-Hidding    03-11-2012    12:47 uur

Het meest gedragen kledingstuk is de spijkerbroek. Bezongen in vele popsongs, zoals bijvoorbeeld in die van Dr. Hook. Bijna iedereen heeft er wel één in de kast hangen. Maar welke spijkerbroek past bij uw figuur? En bij welke situatie?

 Lees verder...     Reageer

Multitasken zonder vouten?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     29-10-2012    09:43 uur

Van onze web-kinderen wordt beweerd dat ze goed kunnen multitasken, omdat ze opgroeien in een wereld waarin dat vanzelfsprekend is. Je ziet het ze ook doen: televisie kijken, facebooken, internetten en tegelijkertijd huiswerk maken. Hoe zit het met volwassenen? Kunnen wij dat ook nog leren? En onze medewerkers?

 Lees verder...     1 reactie

Hoe laat u klanten naar u toekomen?

Door: Michel Hoetmer    24-10-2012    16:55 uur

Uit ervaring weet ik dat verkopers niet tuk zijn op koude acquisitie via de telefoon. Maar omdat het een onderdeel van hun vak is, doen velen het knarsetandend. Professionele dienstverleners hebben over het algemeen een nog grotere hekel aan dat 'opdringerige gedoe'. Zij zijn het liefst met hun vak bezig. Dus zou het ideaal zijn wanneer potentiële klanten naar u toekomen. Is zoiets mogelijk?

 Lees verder...     Reageer

Onthoud alles snel en effectief in drie stappen.

Door: Wout Plevier    24-10-2012    16:02 uur

Uw brein is in staat een grote hoeveelheid informatie te onthouden…tenminste als u de elementaire wetten van het brein volgt. Om u bij te staan in deze drukke tijden, volgen hier de drie simpele stappen waardoor u weer kunt accelereren. Al 108 deelnemers hebben toegang gekregen tot downloaden van de Leesprofessor voor smartphones en tablets: https://itunes.apple.com/us/app/de-leesprofessor/id577386246?mt=8.  Doen!

 Lees verder...     111 reacties

Ook Rabobank kan haar echte DNA niet verbergen

Door: Guido Thys Thys    22-10-2012    16:27 uur

Blijft bij de Rabobank de coöperatieve, klantgerichte gedachte overheersen, of wordt ze een bank zoals alle andere. Sinds vorige week weten we het antwoord.

 Lees verder...     11 reacties

Waarom vragen klanten om korting?

Door: Michel Hoetmer    17-10-2012    16:52 uur

U hebt er vast regelmatig mee te maken: klanten die om korting of een betere deal zeuren. Het zal u dan ook niet verbazen dat ik in mijn trainingspraktijk regelmatig de vraag krijg: 'Hoe ga ik om met klanten die moeilijk doen over mijn prijzen?' of 'Hoe voorkom ik dat klanten over mijn prijzen mekkeren?'
Met alle respect dat is toch niet de kern van de zaak. Veel belangrijker is om te weten waarom klanten moeilijk doen.

 Lees verder...     2 reacties

Het hele verhaal

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     15-10-2012    17:44 uur

In de afgelopen periode hoorden we partijleiders elkaar regelmatig het verwijt maken dat ze maar een deel van het verhaal vertelden, met de suggestie het hele verhaal te vertellen. Dat klinkt logisch, want pas als je het hele verhaal kent, heb je een goed beeld. Dat is niet anders in bedrijven. Maar wanneer weet je dat je het hele verhaal hebt?

 Lees verder...     Reageer

Maak een mooie entree in de perfecte jas.

Door: Desiree Grijpma-Hidding    15-10-2012    16:23 uur

Draagt u uw zomerjas nog? Of heeft u deze al ingeruild voor de winterjas? Als u op pad gaat is de jas het eerste kledingstuk wat men van u ziet. Goed om hier meer aandacht aan te besteden. Lees snel verder voor tips voor het kiezen van een nieuwe winterjas.

 Lees verder...     Reageer

Wat is beter: een financiële beloning of een compliment?

Door: Michel Hoetmer    15-10-2012    10:42 uur

Ze zeggen wel eens geld maakt niet gelukkig. Inderdaad: er is meer. Mensen hunkeren ook naar aandacht en waardering.

Volgens diverse experts en auteurs moet ik in plaats van 'ook' zeggen dat het mensen 'vooral' om aandacht en waardering is te doen. Zelf ben ik daar niet helemaal van overtuigd. Gelukkig kunt u gemakkelijk, uiteraard geheel voor eigen rekening en risico, de proef op de som nemen met een simpele praktijktest.

 Lees verder...     3 reacties

Stuur de burgemeester van Haren NIET naar een training!

Door:     11-10-2012    11:43 uur

Alle burgemeesters naar een training ‘handhaving openbare orde’! Dat stelt van Bernt Schneiders, de voorzitter van het Nederlands Genootschap van Burgemeesters in Elsevier: http://dlvr.it/2G1lHNDe reactie van Schneiders is weliswaar begrijpelijk, maar tegelijkertijd ook minder rationeel. Want los je met een training dit soort problemen op? Neen, en het kan natuurlijk ook anders!

 Lees verder...     Reageer

< vorige 29 30 31 32 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10