zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Laten we IT er niet over hebben

Door: Anthony van der Zwan    29-03-2013    11:39 uur

Als IT’er wordt je nog weleens vreemd aangekeken als je het liever niet (eerst) hebt over IT.  En zeker niet in de sfeer van goed, beter of best.

 Lees verder...     Reageer

Vertrouwen in conflicten

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     26-03-2013    12:35 uur

We komen nu regelmatig teams tegen waar de spanningen zijn opgelopen. Crisis, bezuinigingen en zwaardere competitie zijn een belangrijke oorzaak van conflicten. Als samenwerking belangrijk is, hebben conflicten een grote invloed op de productie, daardoor lopen de spanningen nog verder op en zie dat dan als manager nog maar eens bij te sturen.

 Lees verder...     Reageer

De ontbrekende IT-strategie

Door: Anthony van der Zwan    15-03-2013    08:00 uur

Op mijn blog ‘donker of lichte wolken’, over de kansen die ‘IT in de cloud’ biedt voor ondernemers (en bedreiging voor de traditionele IT’er) heb ik een serie reacties gekregen. Vaak gingen die over zaken als "IT in de cloud is toch veel onveiliger", "of mijn IT-afdeling reageert veel sneller". Veelal voorspelbare reacties die helaas gebaseerd zijn op argumenten die uiteindelijk geen steek houden

 Lees verder...     8 reacties

Tijd voor het teamuitje of teambuilding?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     12-03-2013    09:10 uur

'We moeten iets doen aan teambuilding.' Meestal is er dan sprake van een probleem, of er ligt een bedrag klaar om te besteden. Teambuilding is altijd goed, kan je nooit tegen zijn, want teambuilding is een investering in het team. Mensen gaan elkaar beter leren kennen, ze gaan beter samenwerken en het team gaat beter draaien. Waag het niet tegen te spreken, dan bewijs je meteen dat je geen teamplayer bent, en dan sta je er niet best voor.

 Lees verder...     11 reacties

Wat is het juiste moment om uw prijs te noemen?

Door: Michel Hoetmer    07-03-2013    11:09 uur

Het is dagelijkse kost voor bedrijven en professionals: potentiële klanten die informeren naar hun producten of diensten. De vraag 'wat kost dat?' is eerder regel dan uitzondering. Wanneer u uw prijs noemt zegt de prospect steevast 'van harte bedankt, ik zal erover nadenken'. Einde gesprek. Daarna hoort u nooit meer iets van deze prospect. Wat is er aan de hand?

 Lees verder...     2 reacties

Training en opleiding: zonde van het geld?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     05-03-2013    10:57 uur

'De helft van mijn budget voor training is zonde van het geld geweest. De pest is dat ik niet weet welke helft'. Dat is wat een manager me vertelde. Ik kan je vertellen dat het nog erger is, meer dan de helft van de trainingen levert onvoldoende op, maar wie durft dat toe te geven? De behoefte aan training is enorm. Maar als je geen resultaten kunt laten zien, dan is het een mooie post om in crisistijd in te snijden.

 Lees verder...     6 reacties

SLIM FM: hoe tuned u in op uw klant?

Door: Wout Plevier    05-03-2013    09:54 uur

Communiceren, het klinkt zo simpel. Zelfs al doet u niets, dan communiceert u toch! U hebt allemaal wel eens een communicatietraining gehad. Waarom is echt goed communiceren dan toch zo moeilijk voor velen? U kunt enorm veel tijd besparen door een aantal slimme dingen te doen, die uzelf en de ander activeren het beste uit een gesprek te halen. Het wordt tijd om SLIM in te tunen op uw interne en externe klanten. Sterker nog, doet u dit niet dan haalt u deze periode echt minder resultaat. De survival of the fittest wordt namelijk niet meer bepaald door de slimste of sterkste persoon/ organisatie maar door diegene die zich het beste flexibel kan aanpassen. Daarvoor is een luisterend oor naar uw klanten van eminent belang! 

Ik daag u uit dit een week vol te houden. Deel dan de effecten met ons. Deel uw waardevol comment en ontvang ebook SLIM! klaar. We zijn benieuwd!

 Lees verder...     Reageer

Top 5 fouten in tevredenheidsonderzoek

Door: John Vrakking Vrakking    01-03-2013    16:18 uur

Zo nu en dan komen ze voorbij: de al dan niet digitale vragenlijsten van bedrijven die jou als klant beschouwen. En misschien houd je ze zelf ook wel: klanttevredenheidsonderzoeken. Het lijkt zo simpel, dat je het zelf kunt. Maar veel meer dan een berg werk bij de opsteller en ergernis bij de invuller levert het dan meestal niet op. Vijf oorzaken (en hun oplossing) die de meeste onderzoeken volkomen waardeloos maken.

 Lees verder...     1 reactie

Belezenheid vergroot uw carrierekansen!

Door: Wout Plevier    01-03-2013    09:34 uur

Veel managers moeten heel veel lezen maar komen er of niet aan toe of moeten het leeswerk onder druk wegwerken. "Win tijd door Snellezen" is een methodiek die u betere focus geeft, u sneller leer lezen, uw analyses leert verbeteren, uw begrip laat toenemen en uw weer controle geeft over uw leeswerk en tijd. Ontdek hier alvast 6 tips die u kunnen helpen.

 Lees verder...     1 reactie

Vijf meesterlijke manieren om je assistente te ondersteunen

Door: Bart Flos    22-02-2013    13:54 uur

Zonder assistentes zijn onze dokters, leiders en managers nergens. Niemand werkt waarlijk alleen. Je hoeft je maar vóór te stellen dat alle ondersteuning spontaan een weekje wegvalt en je raakt in paniek. Dat mag best wel eens wat vaker erkend worden. Toegegeven, zonder leiders en managers geen assistentes, maar er is geen enkele reden om te stellen dat een dergelijke wederzijds afhankelijke werkrelatie scheef zou moeten staan. Wat denk jij?

 Lees verder...     1 reactie

Stop met vrijblijvende verkoopgesprekken

Door: Michel Hoetmer    21-02-2013    16:07 uur

Sjaak hing al een tijdje aan de telefoon met de heer Veenstra, een veelbelovende prospect. Eindelijk hapte Veenstra toe 'nou vooruit, komt u maar langs. Het is toch wel vrijblijvend hè?' Sjaak kon zijn vreugde nauwelijks bedwingen en zei op blije toon 'maar natuurlijk meneer Veenstra, volkomen vrijblijvend!'
De afspraak was snel gemaakt en een week later zat Sjaak in het kantoor van Veenstra.

 Lees verder...     1 reactie

Sportieve planning

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     19-02-2013    10:28 uur

Projecten zijn in veel organisaties de manier om grootse plannen aan te pakken. Een belangrijk onderdeel van een project is de planning. Hoe realistisch zijn de meeste planningen? In de USSR waren ze pas goed in plannen.

 Lees verder...     2 reacties

Donkere of zonnige wolken?

Door: Anthony van der Zwan    17-02-2013    13:44 uur

Menig Nederlander kijkt op dit moment angstvallig naar de donkere wolken die zich, zelfs boven onze, ooit zo zonnige, landje lijken te vormen. Terecht want alles wat ooit zo vertrouwd en veilig voelde, lijkt te zijn verdwenen. En misschien is dat ook wel zo.

 Lees verder...     1 reactie

Anti-pesten op het werk: eerste hulp bij jennen en judassen

Door: Bart Flos    16-02-2013    09:37 uur

Pesten op het werk is niet anders dan pesten op school. De daders doen hetzelfde, de slachtoffers lijden niet minder. Traditioneel wordt de focus gelegd op deze twee groepen. Maar wat doen we met die grote groep buitenstaanders? Die staan er omheen en kijken er naar. Misschien moeten we hier leren van ‘KiVa’, de antipest-methode uit Finland. Want wat werkt op het schoolplein zou zomaar eens succesvol kunnen zijn op de werkplek.

 Lees verder...     3 reacties

< vorige 27 28 29 30 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10