zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Gek van trainingen in organisaties☺? Doe de 70:20:10!

Door:     10-06-2013    08:12 uur

Veel professionals worden moe van het volgen van trainingen. Vaak levert het onvoldoende op. En als het zinvol is, dan blijkt de toepassing in de praktijk lastig. Daarom is het beter ook te kijken naar wat wordt geleerd door te werken. Om dat vervolgens slim te verbinden met minder en anders trainen.  Met 70:20:10 wordt leren naar de werkplek gebracht en dat biedt nieuwe kansen voor managers, deelnemers én opleiders. 

 Lees verder...     4 reacties

Waarom gooien klanten de kont tegen de krib?

Door: Michel Hoetmer    04-06-2013    14:45 uur

Elke commerciële professional heeft er mee te maken. Klanten gooien met enige regelmaat roet in het eten. Ze gaan om wat voor reden dan ook dwarsliggen.

Is het een teken van interesse? Zijn het verhulde koopsignalen? Of moet u zich zorgen gaan maken over uw manier van verkopen?

 Lees verder...     4 reacties

Kramp EQ en MQ

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     28-05-2013    22:53 uur

De pessimist zei: 'slechter als nu kan het niet'.
'O jawel hoor', zei de optimist.

De extra druk door de crisis op bestuurders en managers halen niet alleen de beste eigenschappen in hen naar boven.
Als mensen onder druk staan, schakelen ze al snel over op hun overlevingsmechanisme. Dit betekent meestal een terugval op vertrouwd gedrag dat eerder succesvol was.

 Lees verder...     3 reacties

Verkopen draait om geloofwaardigheid

Door: Michel Hoetmer    28-05-2013    11:05 uur

Een van de belangrijkste horden die wij in de verkoop moeten nemen is de vraag, bekeken vanuit de prospect:

Is dit een betrouwbaar bedrijf om zaken mee te doen?

Wanneer u met een prospect spreekt, maakt deze een afweging. Hij legt uw geloofwaardigheid op een weegschaal. Net zo als vermeende heksen die in de middeleeuwen op een waag werden gezet. Naar welke kant slaat de balans door? 

 Lees verder...     Reageer

Waaruit bestaat de perfecte zakelijke garderobe?

Door: Desiree Grijpma-Hidding    24-05-2013    13:41 uur

Heeft u moeite met het maken van goede combinaties in uw kleding? Draagt u maar een klein deel van uw totale garderobe? Met deze tips krijgt u inzicht in wat de basis is van een uitgebalanceerde zakelijke garderobe. En welke kledingstukken er minimaal in de basis garderobe aanwezig moeten zijn voor dames en heren.

 Lees verder...     8 reacties

Niet klantvriendelijk en toch erg succesvol

Door: Michel Hoetmer    21-05-2013    15:19 uur

Is klantvriendelijkheid de heilige graal van de marketing en verkoop? Je zou denken van wel. Alle klanten willen toch behoorlijk behandeld worden?

Klanten star op regeltjes wijzen, onvriendelijke en soms zelfs botte behandeling en klanten voor van alles en nog wat laten bijbetalen scoort slecht. Niet waar?

 Lees verder...     2 reacties

Neurobabbel

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     07-05-2013    09:56 uur

Het brein is populair. De breinboeken vliegen de winkel uit en wil je een beetje mee met de tijd, dan manage je natuurlijk met de hulp van de breinwetenschap. Veel onbeantwoorde vragen en mysteries lijken nu plotseling helder als glas. Voor alles kan je terecht bij de neuroscience, of je nu betere beslissingen wilt nemen, succesvoller wilt zijn, creatiever of slanker wilt worden. Raadpleeg de overvloed aan Amerikaanse neuro-science-zelfhulpboeken en je kan ieder probleem aan.

 Lees verder...     3 reacties

Commerciële harakiri plegen

Door: Michel Hoetmer    24-04-2013    16:08 uur

De gemiddelde Nederlander heeft het tegenwoordig gemakkelijk. Voor elk probleem is er wel een trainer of coach beschikbaar.
Coaches staan in drommen te trappelen van ongeduld om de helpende hand te bieden. Het aanbod lijkt zo langzamerhand de vraag flink te overtreffen. Dus hebben die coaches het weer helemaal niet zo gemakkelijk. Velen worstelen met de vraag: hoe verdien ik mijn boterham? Aan het beleg komt men vaak al niet meer toe.

 Lees verder...     9 reacties

Als u niet vraagt, wordt u overgeslagen

Door: Michel Hoetmer    19-04-2013    11:38 uur

Uw ouders hebben het u vast met de paplepel ingegoten: 'kindertjes die vragen, worden overgeslagen!' Van alle goed bedoelde ouderlijke adviezen, is dit waarschijnlijk het slechtste advies dat uw ouders u ooit hebben gegeven. Zeker wanneer u commercieel enige impact wilt maken. Hoe zit dat?

 Lees verder...     Reageer

Vijf tips om samenwerking direct een quantum leap te geven!

Door: Wout Plevier    18-04-2013    21:33 uur

Hoe kunt u de samenwerking met en in uw team significant verbeteren. In dit artikel krijgt u vijf concrete tips om uw ego in uw pak te laten passen! Kortom, zet 5 stappen en optimaliseer direct de onderlinge samenwerking!

 Lees verder...     3 reacties

Klantgerichte offertes schrijven

Door: Michel Hoetmer    17-04-2013    16:03 uur

Stel u hebt met een verkoper gesproken en samen besloten dat hij alles keurig netjes in een offerte verpakt. Het grote moment is aangebroken. U ontvangt de offerte en dan slaat de schrik u om het hart. In de offerte praat de verkoper meer over zichzelf dan over u. Na korte tijd legt u met een diepe zucht de offerte op uw stapeltje nog te doen. De kans is groot dat u het vergeet. Zelf trapt u natuurlijk niet in deze val, toch?

 Lees verder...     Reageer

CITO rekentoets voor managers?

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     15-04-2013    18:32 uur

Nederlandse huishoudens hadden vorig jaar 3,2 % minder te besteden dan het jaar ervoor. Dit bericht van het CBS stond in meerdere kranten. Interessant, maar wat zegt het? Er is natuurlijk geen gemiddeld gezin in Nederland dat er precies 3,2% op achteruit is gegaan. De toelichting vermeldt dat het een gevolg is van de stijgende werkloosheid. Een perfect uitgevoerde rekensom, waar je verder niets mee kan. Hoe zit het met de informatie die je als managers krijgt om mee te werken?

 Lees verder...     3 reacties

Branding via Linkedin; zien we ons zoals we zijn?

Door: Phil Kleingeld    15-04-2013    14:56 uur

Iedereen wil zich wel van een ander onderscheiden, ook al streeft men daar misschien niet bewust naar. Fabrikanten weten dat allang, want anders zouden zij u geen keuze bieden uit zoveel verschillende modellen van producten en diensten. 

 Lees verder...     2 reacties

14 stapjes om uw organisatie de goede richting op te zetten!

Door: Wout Plevier    09-04-2013    09:16 uur

De behoefte aan echte leiders is groot. Leiderschap vergt daadkracht, een positieve grondhouding, een duidelijke visie en open communicatie...en de mogelijkheid om medewerkers te empoweren de juiste stappen te zetten en er samen voor te gaan. Coachen is een middel om dit snel te bereiken. Leer hoe u een goede coachingsstructuur kunt invoeren en direct aan de slag kunt gaan!

 Lees verder...     1 reactie

< vorige 26 27 28 29 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10