Veel professionals worden moe van het volgen van trainingen. Vaak levert het onvoldoende op. En als het zinvol is, dan blijkt de toepassing in de praktijk lastig. Daarom is het beter ook te kijken naar wat wordt geleerd door te werken. Om dat vervolgens slim te verbinden met minder en anders trainen. Met 70:20:10 wordt leren naar de werkplek gebracht en dat biedt nieuwe kansen voor managers, deelnemers én opleiders.
Elke commerciële professional heeft er mee te maken. Klanten gooien met enige regelmaat roet in het eten. Ze gaan om wat voor reden dan ook dwarsliggen.
Is het een teken van interesse? Zijn het verhulde koopsignalen? Of moet u zich zorgen gaan maken over uw manier van verkopen?
De pessimist zei: 'slechter als nu kan het niet'.
'O jawel hoor', zei de optimist.
De extra druk door de crisis op bestuurders en managers halen niet alleen de beste eigenschappen in hen naar boven.
Als mensen onder druk staan, schakelen ze al snel over op hun overlevingsmechanisme. Dit betekent meestal een terugval op vertrouwd gedrag dat eerder succesvol was.
Een van de belangrijkste horden die wij in de verkoop moeten nemen is de vraag, bekeken vanuit de prospect:
Is dit een betrouwbaar bedrijf om zaken mee te doen?
Wanneer u met een prospect spreekt, maakt deze een afweging. Hij legt uw geloofwaardigheid op een weegschaal. Net zo als vermeende heksen die in de middeleeuwen op een waag werden gezet. Naar welke kant slaat de balans door?
Heeft u moeite met het maken van goede combinaties in uw kleding? Draagt u maar een klein deel van uw totale garderobe? Met deze tips krijgt u inzicht in wat de basis is van een uitgebalanceerde zakelijke garderobe. En welke kledingstukken er minimaal in de basis garderobe aanwezig moeten zijn voor dames en heren.
Is klantvriendelijkheid de heilige graal van de marketing en verkoop? Je zou denken van wel. Alle klanten willen toch behoorlijk behandeld worden?
Klanten star op regeltjes wijzen, onvriendelijke en soms zelfs botte behandeling en klanten voor van alles en nog wat laten bijbetalen scoort slecht. Niet waar?
Het brein is populair. De breinboeken vliegen de winkel uit en wil je een beetje mee met de tijd, dan manage je natuurlijk met de hulp van de breinwetenschap. Veel onbeantwoorde vragen en mysteries lijken nu plotseling helder als glas. Voor alles kan je terecht bij de neuroscience, of je nu betere beslissingen wilt nemen, succesvoller wilt zijn, creatiever of slanker wilt worden. Raadpleeg de overvloed aan Amerikaanse neuro-science-zelfhulpboeken en je kan ieder probleem aan.
De gemiddelde Nederlander heeft het tegenwoordig gemakkelijk. Voor elk probleem is er wel een trainer of coach beschikbaar.
Coaches staan in drommen te trappelen van ongeduld om de helpende hand te bieden. Het aanbod lijkt zo langzamerhand de vraag flink te overtreffen. Dus hebben die coaches het weer helemaal niet zo gemakkelijk. Velen worstelen met de vraag: hoe verdien ik mijn boterham? Aan het beleg komt men vaak al niet meer toe.
Uw ouders hebben het u vast met de paplepel ingegoten: 'kindertjes die vragen, worden overgeslagen!'
Van alle goed bedoelde ouderlijke adviezen, is dit waarschijnlijk het slechtste advies dat uw ouders u ooit hebben gegeven. Zeker wanneer u commercieel enige impact wilt maken. Hoe zit dat?
Hoe kunt u de samenwerking met en in uw team significant verbeteren. In dit artikel krijgt u vijf concrete tips om uw ego in uw pak te laten passen! Kortom, zet 5 stappen en optimaliseer direct de onderlinge samenwerking!
Stel u hebt met een verkoper gesproken en samen besloten dat hij alles keurig netjes in een offerte verpakt. Het grote moment is aangebroken. U ontvangt de offerte en dan slaat de schrik u om het hart. In de offerte praat de verkoper meer over zichzelf dan over u. Na korte tijd legt u met een diepe zucht de offerte op uw stapeltje nog te doen. De kans is groot dat u het vergeet. Zelf trapt u natuurlijk niet in deze val, toch?
Nederlandse huishoudens hadden vorig jaar 3,2 % minder te besteden dan het jaar ervoor. Dit bericht van het CBS stond in meerdere kranten. Interessant, maar wat zegt het? Er is natuurlijk geen gemiddeld gezin in Nederland dat er precies 3,2% op achteruit is gegaan. De toelichting vermeldt dat het een gevolg is van de stijgende werkloosheid. Een perfect uitgevoerde rekensom, waar je verder niets mee kan. Hoe zit het met de informatie die je als managers krijgt om mee te werken?
Iedereen wil zich wel van een ander onderscheiden, ook al streeft men daar misschien niet bewust naar. Fabrikanten weten dat allang, want anders zouden zij u geen keuze bieden uit zoveel verschillende modellen van producten en diensten.
De behoefte aan echte leiders is groot. Leiderschap vergt daadkracht, een positieve grondhouding, een duidelijke visie en open communicatie...en de mogelijkheid om medewerkers te empoweren de juiste stappen te zetten en er samen voor te gaan. Coachen is een middel om dit snel te bereiken. Leer hoe u een goede coachingsstructuur kunt invoeren en direct aan de slag kunt gaan!