Wat leven we in een mooi land. Nog steeds zijn voorzieningen goed. Alhoewel, er is nu toch echt iets aan de hand. Er komen nu echt veel mensen, goede mensen met kwaliteiten, in de problemen.
Misschien zie ik het te simpel, maar mijn visie: puur mismanagement aan de top: in de politiek, binnen banken, binnen pensioenverzekeringsbedrijven.
Mijn vraag aan u: hoe ontwikkelt u als manager, directielid, ondernemer meer keuzevrijheid in de huidige maatschappij?
Jaarlijks gaan opleiders naar de Learning Lane. Inspirerend en met veel ideeën om leren te verbeteren. Op zichzelf meer dan goed. Toch wringt er iets. Leren in organisaties staat onder druk en er ontstaat steeds meer de noodzaak om meetbare waarde te creëren. Laten we daarom vanaf volgend jaar met zijn allen naar de ‘performance lane’ gaan.
De kledingstijl die u kiest, moet passen bij u zelf, figuur en persoonlijkheid. Én bij uw omgeving. In veel bedrijven is er geen formele maar een informele kledingcultuur. Een formele kledingcultuur biedt duidelijkheid in wat te dragen. Een informele cultuur biedt meer ruimte, meer keuze en dus is de kans op stijlmissers ook groter.
Informatie neemt hopeloos toe? Mensen weten vaak van voor niet meer, hoe ze van achter alle e-mail, rapporten, social media op orde moeten krijgen. Laat staan dat ze bij zijn in hun vakliteratuur. Okay SNELLLEZEN dan maar? MAAR wat is nu de echte reden dat jij het moet doen? Simpel: krijg weer rust en overzicht en leer gefocust te werken. Ontdek wat het voor jou doet!
Hoe onthouden je toehoorders met 100% zekerheid je pitch? Hoe kun je met taal je publiek positief (manipuleren) beinvloeden? Wat heeft een krachtige fysiologie en plaats te maken met (mindfucking) verbeelding en verankering? Bij pitchen wil je dat je publiek iets gaat doen, (iets stopt te doen of iets nooit meer vergeet). Door gebruik van onderstaande tips leer je met meer impact en sympathie te pitchen, Voel je wat ik bedoel? Met dank aan IDTV voor het leuke idee om dat eens op te noteren:)!
Waarom belandt u (met sommige mensen) steeds in dezelfde vervelende situaties? Wat maakt dat u niet doet wat uw hart u eigenlijk ingeeft? Wat maakt dat u minder presteert dan u eigenlijk zou willen. Het volgende artikel bevat een korte uitleg en een praktische oefening hoe u de verschillende niveaus van denken, handelen kunt afstemmen op elkaar waardoor u sneller, gemakkelijker, efficienter communiceert en handelt en tot beter resultaat komt!
De deelnemers aan mijn training hadden net geleerd dat Time-Management vooral te maken heeft met je concentreren op je eigen kerntaken, de dingen waar je zogezegd voor bent aangenomen. Ze waren even stil; toen één van hen reageerde, wist ik dat het kwartje was gevallen. En ik wist ook dat ik hem nog niet overtuigd had. Vertwijfeld zei hij: ‘Ja, maar dat wordt toch ook wat: als iedereen alleen nog maar zijn eigen werk doet…!’
Waarom is het toch zo moeilijk om de juiste prioriteiten te stellen onder tijdsdruk? Wat veroorzaakt onze wazige blik als het gaat om de keuze tussen kwaliteit en leverbetrouwbaarheid? Want er is nooit tijd om iets echt goed te doen, maar er wordt wel tijd gemaakt om het achteraf over te doen. De waan van de dag maakt ons zijwindgevoelig.
Bezoek een gemiddelde zakelijke website, of kijk eventjes of Twitter. Dan vliegen de goed bedoelde adviezen u om de oren. Veel van die adviezen lijken als twee druppels water op elkaar. U moest aan de social media en of dat niet genoeg is, nu hoort u van alle kanten dat u moet bloggen. Want uw klanten zitten vol spanning te wachten op uw gedachtespinsels. Is dat écht zo?
Eerst was het alleen voor wetenschappers een 'must' om regelmatig publicaties het licht te doen zien om serieus binnen hun vakgebied te worden genomen. Dat leidde niet zelden tot uitwassen zoals we recentelijk weer hebben kunnen constateren.
Vaak zitten onze werkdagen zó vol, dat het ’s avonds lijkt alsof u nauwelijks iets gedaan hebt. Een goed gevoel overhouden aan zo’n werkdag is er dan niet bij. Dat wordt al een stuk beter als u in elk geval één flinke, echt belangrijke klus uit uw handen krijgt. Maar hoe doet u dat?
Vaak gaan er op kantoor dagen voorbij zonder dat we iets lijken te presteren. Waarbij we ’s avonds niet meer weten wat we ’s ochtends gedaan hebben. Werkdagen kunnen knap onbevredigend zijn. Herkent u dat?
Verkooptrajecten culmineren regelmatig in stevige onderhandelingsprocessen. In het ideale geval zijn beide partners uit op een win/win situatie.
Maar dat is lang niet altijd het geval. Vooral in deze magere tijden zijn klanten vaak uit op een maximaal resultaat. Hoe wapent u zich daartegen? Enkele praktische tips.
'Dat gaat nooit werken,' zei de directeur na het lezen van het voorstel.
'Wat gaat niet werken,' vroeg de manager, 'of gaat het erom dat iemand anders eens gelijk heeft.'
'Wat mij betreft heb je gelijk, maar het blijft een waardeloos idee,' aldus de directeur.