Het mooie nieuwe presentatieprogramma Prezi is snel in opkomst. Sommigen zien het als de magische tool voor presenteren. Ik ben daar iets te nuchter voor maar moet wel bekennen dat als u de basis van uw presentatie op orde hebt, u zeker iets extra's kan toevoegen met een goede Prezi. Veel gebruikers snappen nog te weinig hoe Prezi echt werkt en zien het meer als een veredelde powerpoint. In dit artikel leert u hoe u Prezi wel vakkundig gebruikt. Aan het einde krijgt u een link om via een video te leren hoe het programma zelf werkt. Succes!
Op een vrachtwagen met varkens is meestal een plaatje geschroefd dat zegt 'veevervoer'. Heb je ook wel dat varkentje gezien dat in een hangmatje hangt tussen 2 palmbomen, of een paar vrolijke, lachende en dansende varkentjes met vlaggetjes in hun poten. Het is net zoiets als die stoere cowboy die reclame maakte voor sigaretten.
Iedereen gebruikt tegenwoordig performance support. Wie rekent nog alles uit zijn hoofd? Wie organiseert zijn leven nog zonder elektronische agenda? Wie neemt er nog een kaart mee in de auto om een bestemming te bereiken? Performance support is al overal en altijd aanwezig. En door slimme technologie wordt mobile performance support de nieuwe trend. Inderdaad. Het gaat niet om mobile e-learning, maar om mobile performance support.
Overkomt het u ook altijd? U heeft haast en, of de duvel er mee speelt, staan steevast alle lichten op rood als u er aankomt of komt u in een file terecht die normaal gesproken op die dag niet bestaat. U kijkt op uw horloge en schrikt omdat u even de tijd was vergeten.
Onderhandelaars zijn er op uit om voor zichzelf de beste deal te sluiten. Succesvolle onderhandelaars zijn meester in het bespelen van hun onderhandelingspartners, maar houden ook rekening met de belangen van de ander.U vindt in deze blog vijf praktische onderhandelingstechnieken.
Onder de lezers van managersonline.nl inventariseerde ik de meest belangrijke Tijdrovers. Op nr. 2 staat "e-mail". We worden geacht 24/7 onze e-mail te lezen en daarop actie te ondernemen. Hou eens op!
FFW88 typ je snel. De online communicatie is snel en goedkoop. Niet vreemd dat zoveel jongeren appen. Ze zijn 24/7 online als er wifi is. Maar is dat zo anders met volwassenen? Die onder de noemer werken 24/7 mails checken om zo bij te blijven. Wie heeft er meer last van social- of infobesitas: volwassenen die mails checken of jongeren die appen? Wat is APP-NORMAL?
In de niet zo goede oude tijd leerde men verkopers dat ze altijd moesten afsluiten. Dus werden er hele boeken vol gekalkt met allerlei, soms zelfs bizarre, afsluittechnieken. Want zo ging het verhaal: hoe meer afsluitpogingen een verkoper onderneemt, des te groter is de kans dat een klant instemt met zijn voorstel. Onderzoek zou zelfs hebben bewezen dat verkopers minimaal 5 afsluitpogingen moesten ondernemen om een order binnen te halen. Berust dit op waarheid of is het pure fictie?
Er was ooit een tijd, waarin alles wat een persoon moest doen bestond uit naar school gaan, goede cijfers halen, het vinden van een veilig en zekere baan, een loyale werknemer zijn, met pensioen gaan, verhuizen naar een kleiner huis met een eigen golfbaan, en nog lang en gelukkig leven.
Onder de lezers van managersonline.nl inventariseerde ik de meest belangrijke Tijdrovers. Op nr. 3 staat "vragen van collega’s". Guido Thys zegt daarover "Those who say it cannot be done should not interrupt those who are actually doing it". Maar wat doe je eraan?
'Dit is geen goede titel voor een training, een workshop of een weblog. Voor de verkoop is het beter om alles wat je doet de titel 'leiderschap' mee te geven. Dat trekt aandacht', beweerde Richard Boyatzis, een Amerikaanse professor in Emotionele Intelligentie en Leiderschap, die we deze zomer ontmoetten.
HRD zit in de hoek waar de klappen vallen. Leren in organisaties heeft in de huidige crisis voor te veel (top)manager geen prioriteit met te vaak dalende budgetten als gevolg. Voor een belangrijk deel worden de problemen bij HRD veroorzaakt door het niet kunnen aantonen van meetbare toegevoegde waarde. HRD zal dus van deze situatie moeten leren. En welke organisatieonderdeel zou nu beter in staat moeten zijn om te leren dan HRD? Inderdaad: noblesse oblige.
In een poll onder lezers van managersonline bracht ik de belangrijkste tijdrovers in beeld. Wat maakt dat we minder productief zijn dan we zouden willen? Vandaag nummer 4 van de ranglijst, ons eigen uitstelgedrag. Wat kunnen we daaraan doen?
Goed omgaan met je tijd is voor ons allemaal belangrijk. Wie grip heeft op zijn planning, heeft ook meer grip op zichzelf. En dat betekent dat je productiever bent, minder stress ervaart en meer plezier uit je werk haalt. Maar hoe krijg je je planning onder controle?