zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

70:20:10: werken = leren ‘at the speed of performance’!

Door:     13-02-2014    22:14 uur

De tijd haalt iedere business in. Dat geldt ook voor de traditioneel georganiseerde leerfunctie in organisaties. Was het in de vorige eeuw nog effectief om de focus te leggen op trainen. Tegenwoordig is dit niet meer voldoende. Niet meer het effectieve antwoord om vanuit de leerfunctie bij te dragen aan leren in organisaties ‘at the speed of performance’. Dat kan met 70:20:10.

 Lees verder...     Reageer

Negen prikkelende stellingen om projectprutsen te voorkomen

Door: Bart Flos    12-02-2014    13:34 uur

Sinds 1990 zijn onze computers meer dan 4000 keer zo snel geworden en naderen onze methodieken aan perfectie. Toch mislukt nog steeds tweederde van alle projecten, groot en klein, altijd en overal. Wat is hier aan de hand?

 Lees verder...     Reageer

Contentmanagement draait om geloofwaardigheid

Door: Phil Kleingeld    11-02-2014    12:40 uur

Er is een aantal gebruikers van sociale media dat zichzelf 'expert' of zelfs 'goeroe' noemt. Op bijvoorbeeld de ruim 200 miljoen profielen op Linkedin komt het woord 'expert' in ruim 1% voor en de woorden 'guru' of 'goeroe' in 1‰.  Nu zal het mij eerlijk gezegd een zorg zijn van welke titel of kwalificatie iemand zich wil bedienen, maar verwacht niet van mij dat ik daaraan een bepaalde geloofwaardigheid toeken. Telling is not selling!

 Lees verder...     Reageer

En dan nu de innovatie bink

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     04-02-2014    08:14 uur

Het is al heel lang geleden dat 3M met de succesvolle post-its op de markt kwam. Nog steeds heet 3M succesvol te zijn in innovaties, maar welke producten hebben ze dan nog meer opgeleverd? Veel innovaties blijken achteraf louter toeval. Structureel werken aan innovaties is een heel ander verhaal, maar de top vraagt nu om innovaties en klaagt dat managers te weinig leveren. Als je als manager de innovatiekracht van je team vergroot dan ben je de innovatie bink! Of niet?

 Lees verder...     Reageer

Skimmend lezen: levert u direct 20 procent tijdwinst

Door: Wout Plevier    03-02-2014    20:34 uur

Skimmend lezen is een leesmethode om totaaloverzicht te krijgen over het materiaal dat u wilt gaan lezen. U gebruikt het om tekst voor te verkennen, voordat u begint met lezen. Daarnaast gebruikt u het ook om terug te kijken in het materiaal, om samen te vatten wat u precies gelezen hebt. Dit is een belangrijk onderdeel van snellezen. Veel mensen gebruiken dit nog steeds niet en verliezen bakken met tijd. Het wordt tijd dat U het anders doet!

 Lees verder...     Reageer

Help! Ik ontwikkel mijn talent en ik word super succesvol!

Door: Wout Plevier    15-01-2014    13:36 uur

Ik start deze week met een talentontwikkelingsprogramma voor high-potentials. Een van de belangrijkste breinwetten is dat men het beste leerresultaat behaalt als het denkproces, het leergedrag, en de omgeving op één lijn samenwerken. Kortom: Iedereen zet zich 100% samen in om voor het beste resultaat te gaan. Hoe krijgt u dit voor elkaar? Leefregels en principes zijn het antwoord. Leer hoe u een droom of koers van idee tot realiteit maakt en uzelf en uw team(s) kunt empoweren!

 Lees verder...     8 reacties

De Fyra had een fijne trein kunnen zijn

Door: Bart Flos    15-01-2014    10:07 uur

Projecten mislukken omdat mensen zwak zijn. We geven onze methodes en computers de schuld als het misgaat, maar het is de mens die faalt.

 Lees verder...     4 reacties

45. 000 managers hebben het bewezen. . . Iedereen kan snellezen:)

Door: Wout Plevier    08-01-2014    20:09 uur

Mensen worden steeds meer overladen met informatie. Ook multitaskt men zich door het werk heen. De 1-focus-methode en snellezen voor professionals zijn hiervoor de perfecte remedie. Als u succes wilt boeken bij snellezen dan is het belangrijk dat u de onderstaande 10 pijlers van het Master Read System aanhoudt. Ze zorgen ervoor dat u uw oude leesgewoonten loslaat en inwisselt voor nieuwe (betere) gewoonten.

 Lees verder...     4 reacties

Hoe prikkelt u de interesse van prospects?

Door: Michel Hoetmer    08-01-2014    16:21 uur

De eerste 20 tot 30 seconden zijn bepalend voor het verloop van een telefonisch acquisitiegesprek.

Wanneer het u lukt om meteen de interesse van prospects te prikkelen heeft u een goede kans op een vruchtbaar gesprek. Maar hoe pakt u dat aan? U vindt in dit artikel drie praktische tips. 

 Lees verder...     Reageer

De beste zeven tips om uzelf Personal te ''Branden''

Door: Wout Plevier    09-12-2013    11:45 uur

Hoe zet u zichzelf met vertrouwen neer? Hoe stijgt u werkelijk uit boven de middenmoot? Hoe onderscheidt u zichzelf professioneel? Hoe krijgt u de gunfactor? In het vorige artikel heeft u de valkuilen van Personal Branding geleerd. In dit artikel krijgt u zeven tips om uzelf krachtig te positioneren en boven de grote middenmoot uit te blinken. Pas ze direct toe! De drie leukste reacties ontvangen een VIP toegang tot ons online learning systeem Snellezen. Einddatum reacties aankomende vrijdag!

 Lees verder...     8 reacties

Personal branding om uw Beste U zichtbaar te maken. . .

Door: Wout Plevier    06-12-2013    17:51 uur

De laatste tijd hoor ik tijdens cursussen 'Presenteren met Prezi' steeds vaker de term personal branding vallen. Het is weer zo’n mooie overgewaaide trend uit Amerika. Of toch niet? Kan men in Europa echt iets leren van het positioneren van zichzelf als 'Brand'? De komende twee artikelen gaan over dit thema. In dit eerste artikel leert u wat personal branding is en wat u absoluut niet moet doen.  

 Lees verder...     4 reacties

Dom leugentje

Door: Michel Hoetmer    01-12-2013    15:07 uur

Wanneer u begint met telefonische acquisitie moet u er op rekenen dat een deel van de mensen die u belt meteen met een afwerende reactie komt.
Prospects draaien uw goedbedoelde pogingen gemakkelijk de nek om met 'Ik heb geen interesse!' of 'Wij zijn al voorzien!'
Populair is ook 'Wilt u me soms iets verkopen?' Bosjes verkopers reageren op dit laatste bezwaar met 'Nee hoor!' Is dat slim?

 Lees verder...     1 reactie

Help ik vergeet altijd namen!

Door: Wout Plevier    19-11-2013    17:49 uur

Hebt u er ook zo'n last van: namen vergeten? Dit keer een kort artikel, waarin u het 6-stappenplan leert om nooit meer een naam te vergeten. Maak indruk op uw omgeving! Geef uw zakelijke gesprekken voortaan het goede persoonlijke tintje! Netwerk voortaan met impact! Gebruik namen van deelnemers aan uw seminar/ presentatie voortaan actief! Het resultaat: men vergeet u ook nooit meer! :)

 Lees verder...     72 reacties

Tijdrover # 1: onderbrekingen

Door: John Vrakking Vrakking    19-11-2013    11:48 uur

Onder de lezers van managersonline.nl inventariseerde ik de meest belangrijke Tijdrovers. Op nr. 1 staat "onderbrekingen of "dingen-tussendoor". Liefst 63 procent van de lezers gaf aan dat verstoring van hun werkproces de belangrijkste ergernis is. Lees wat je eraan kunt doen!

 Lees verder...     Reageer

< vorige 23 24 25 26 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10