De tijd haalt iedere business in. Dat geldt ook voor de traditioneel georganiseerde leerfunctie in organisaties. Was het in de vorige eeuw nog effectief om de focus te leggen op trainen. Tegenwoordig is dit niet meer voldoende. Niet meer het effectieve antwoord om vanuit de leerfunctie bij te dragen aan leren in organisaties ‘at the speed of performance’. Dat kan met 70:20:10.
Sinds 1990 zijn onze computers meer dan 4000 keer zo snel geworden en naderen onze methodieken aan perfectie. Toch mislukt nog steeds tweederde van alle projecten, groot en klein, altijd en overal. Wat is hier aan de hand?
Er is een aantal gebruikers van sociale media dat zichzelf 'expert' of zelfs 'goeroe' noemt. Op bijvoorbeeld de ruim 200 miljoen profielen op Linkedin komt het woord 'expert' in ruim 1% voor en de woorden 'guru' of 'goeroe' in 1‰. Nu zal het mij eerlijk gezegd een zorg zijn van welke titel of kwalificatie iemand zich wil bedienen, maar verwacht niet van mij dat ik daaraan een bepaalde geloofwaardigheid toeken. Telling is not selling!
Het is al heel lang geleden dat 3M met de succesvolle post-its op de markt kwam. Nog steeds heet 3M succesvol te zijn in innovaties, maar welke producten hebben ze dan nog meer opgeleverd? Veel innovaties blijken achteraf louter toeval. Structureel werken aan innovaties is een heel ander verhaal, maar de top vraagt nu om innovaties en klaagt dat managers te weinig leveren. Als je als manager de innovatiekracht van je team vergroot dan ben je de innovatie bink! Of niet?
Skimmend lezen is een leesmethode om totaaloverzicht te krijgen over het materiaal dat u wilt gaan lezen. U gebruikt het om tekst voor te verkennen, voordat u begint met lezen. Daarnaast gebruikt u het ook om terug te kijken in het materiaal, om samen te vatten wat u precies gelezen hebt. Dit is een belangrijk onderdeel van snellezen. Veel mensen gebruiken dit nog steeds niet en verliezen bakken met tijd. Het wordt tijd dat U het anders doet!
Ik start deze week met een talentontwikkelingsprogramma voor high-potentials. Een van de belangrijkste breinwetten is dat men het beste leerresultaat behaalt als het denkproces, het leergedrag, en de omgeving op één lijn samenwerken. Kortom: Iedereen zet zich 100% samen in om voor het beste resultaat te gaan. Hoe krijgt u dit voor elkaar? Leefregels en principes zijn het antwoord. Leer hoe u een droom of koers van idee tot realiteit maakt en uzelf en uw team(s) kunt empoweren!
Mensen worden steeds meer overladen met informatie. Ook multitaskt men zich door het werk heen. De 1-focus-methode en snellezen voor professionals zijn hiervoor de perfecte remedie. Als u succes wilt boeken bij snellezen dan is het belangrijk dat u de onderstaande 10 pijlers van het Master Read System aanhoudt. Ze zorgen ervoor dat u uw oude leesgewoonten loslaat en inwisselt voor nieuwe (betere) gewoonten.
De eerste 20 tot 30 seconden zijn bepalend voor het verloop van een telefonisch acquisitiegesprek.
Wanneer het u lukt om meteen de interesse van prospects te prikkelen heeft u een goede kans op een vruchtbaar gesprek. Maar hoe pakt u dat aan? U vindt in dit artikel drie praktische tips.
Hoe zet u zichzelf met vertrouwen neer?Hoe stijgt u werkelijk uit boven de middenmoot? Hoe onderscheidt u zichzelf professioneel? Hoe krijgt u de gunfactor? In het vorige artikel heeft u de valkuilen van Personal Branding geleerd. In dit artikel krijgt u zeven tips om uzelf krachtig te positioneren en boven de grote middenmoot uit te blinken. Pas ze direct toe! De drie leukste reacties ontvangen een VIP toegang tot ons online learning systeem Snellezen. Einddatum reacties aankomende vrijdag!
De laatste tijd hoor ik tijdens cursussen 'Presenteren met Prezi' steeds vaker de term personal branding vallen. Het is weer zo’n mooie overgewaaide trend uit Amerika. Of toch niet? Kan men in Europa echt iets leren van het positioneren van zichzelf als 'Brand'? De komende twee artikelen gaan over dit thema. In dit eerste artikel leert u wat personal branding is en wat u absoluut niet moet doen.
Wanneer u begint met telefonische acquisitie moet u er op rekenen dat een deel van de mensen die u belt meteen met een afwerende reactie komt.
Prospects draaien uw goedbedoelde pogingen gemakkelijk de nek om met 'Ik heb geen interesse!' of 'Wij zijn al voorzien!'
Populair is ook 'Wilt u me soms iets verkopen?' Bosjes verkopers reageren op dit laatste bezwaar met 'Nee hoor!' Is dat slim?
Hebt u er ook zo'n last van: namen vergeten? Dit keer een kort artikel, waarin u het 6-stappenplan leert om nooit meer een naam te vergeten. Maak indruk op uw omgeving! Geef uw zakelijke gesprekken voortaan het goede persoonlijke tintje! Netwerk voortaan met impact! Gebruik namen van deelnemers aan uw seminar/ presentatie voortaan actief! Het resultaat: men vergeet u ook nooit meer! :)
Onder de lezers van managersonline.nl inventariseerde ik de meest belangrijke Tijdrovers. Op nr. 1 staat "onderbrekingen of "dingen-tussendoor". Liefst 63 procent van de lezers gaf aan dat verstoring van hun werkproces de belangrijkste ergernis is. Lees wat je eraan kunt doen!