Stelt u zich de volgende situatie eens voor. U wandelt in een vreemde stad en zwerft op goed geluk rond zonder duidelijk doel voor ogen. U komt op een plein terecht. Daar ziet u iemand die op een zeepkistje staat en luidkeels een boodschap verkondigt. Hij is de enige die dit doet. Zou u misschien even opkijken en nieuwsgierig luisteren naar wat hij zegt? Net zoals de mensen die om hem heen staan?
Raadsleden, politici, "beleidsvormers en -werkers" krijgen enorm veel informatie te verwerken. Dit kost veel tijd. Snellezen en geheugentraining zijn hiervoor praktische oplossingen. Leer de 5 basis tips en ga nooit meer langzaam door een beleidsstuk!
Het is de natte droom van de vooruitstrevende marketeer: één op één met zijn klanten communiceren. Tot op heden bleek dat ideaal lastig te verwezenlijken. Volgens sommigen is dat nu toch echt binnen handbereik. Je hoeft daarvoor slechts alle communicatiekanalen met elkaar te integreren en voila het wonder zal geschieden. Ik zeg: droom lekker verder!
Ben je gelukkig? Klaag je veel of is het juist die ander? Ben jij een workaholic of valt het nog wel mee? Hoe staat het met het prutsgehalte van jouw werkomgeving? Intuïtief denken we heel goed te weten hoe het ervoor staat met gedrag, werk en leven. Vaak klopt het maar soms bedriegt de schijn. Meten is weten zou ik willen zeggen, dus wat let je?
Op Managersonline.nl vindt u inmiddels sinds een paar maand de rubriek Whitepapers, uitgebreide documenten waarmee u op managementgebied uw voordeel kunt doen. Deze worden gratis aangeboden door professionele dienstverleners waarmee wij samenwerken. Nu is er ook het B2B e-zine van Managersonline.nl.
Er zijn drie absolute zekerheden in het leven, twee eeuwige tegenpolen en één hardnekkige constante. Daar kun je je tegen verzetten maar dat is zinloos: ze stuiteren voortdurend in je gezicht, zowel zakelijk als privé. Beter is te erkennen dat ze allemaal onvermijdelijk zijn. Dat geeft rust, een sterk proactief gevoel en het relativeert fantástisch.
Van mijn vriend en coauteur Frank Kwakman ontving ik enkele jaren geleden het boek The five secrets you must discover before you die. Dit boek van John Izzo is later in Nederland uitgebracht onder de afgezwakte titel De vijf geheimen van een goed leven. Een heel bijzonder boek, zo werd mij al snel duidelijk.
In dit korte artikel leert u hoe je jezelf een "virtuele kick under your ass" kan geven om eens ergens 100% voor te gaan. Geinspireerde mensen werken gemiddeld elf keer zo productief. Dat is belangrijk gezien het feit dat Nederland, volgens een internationaal onderzoek, van alle landen de minst productieve uren maakt. Ontdek hoe dit verband houdt met inspiratie en uw productiviteit!
Bij de ontwikkeling van 70:20:10 trajecten is een bewuste keuze nodig om werken met leren te verbinden. Dat gaat verder dan het bekende toevoegen van leren aan het werk. Door ook op andere manieren werken en leren te combineren is ondersteuning van 70 en 20 effectiever.
De wereld gaat snel. Leer welke 15 metaliteitstrends er op dit moment de wereld beheersen en anticipeer hierop met 5 simpele acties! Ze bepalen op dit moment in alle opzichten uw leven, de koers van uw organisatie en de wijze waarop u daarop in dient te spelen!
Heeft de overheid het monopoly op prutsprojecten? Met de hogesnelheidslijn en het Fyra Fiasco zou je haast denken van wel. De realisatie van dit soort megaprojecten is rampzalig en het kost ieder jaar weer miljarden waarvoor de belastingbetaler mag opdraaien. En dan mislukt ook nog eens tweederde van álle projecten, groot en klein, altijd en overal. Zijn we gedoemd? Welnee, er is juist hoop!
Ik hoorde de spreker in de fout gaan, toen iemand uit de zaal een vraag stelde. Zijn reactie – ‘Dan heeft u het niet goed begrepen’ – was niet echt handig. Ik zag de vragensteller dan ook enigszins verstarren.
Zowel in mijn tijd als hogeschooldocent als in mijn latere rol als spreker heb ik altijd geprobeerd om op vragen standaard te reageren met: ‘Dan heb ik het waarschijnlijk niet goed uitgelegd.’
Fluitend reed ik vanuit Brussel terug naar huis. Die middag had ik een presentatie gegeven voor managers van een multinational. Ik had onder meer een vurig pleidooi gehouden voor het geven van vertrouwen als basis voor succesvol zakendoen. Dit alles onder het motto ‘Wat je geeft, krijg je terug’. De Wet van Snuf dus.
De divisiedirecteur bedankte me na afloop niet alleen met bloemen.