zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Verbeter mijn focus…Doe het NU. . .

Door: Wout Plevier    15-09-2014    17:37 uur

Disfocus is de belangrijkste oorzaak dat u minder werk verzet dan u zou kunnen. In dit artikel leert u 5 oorzaken, waardoor u, bekeken vanuit het perspectief van uw brein, uw focus verliest. U leert hoe u dit direct weer kunt herstellen en hoe u met meer gemak meer rendement kunt behalen. Vandaag doen, morgen al resultaat. Wie wil dat nu niet:)

 Lees verder...     Reageer

De positieve business case met 702010

Door:     11-09-2014    10:49 uur

Is het te mooi om waar te zijn? Dat de leerfunctie702010 benut om de dienstverlening uit te breiden? Waardoor een positieve business case ontstaat en HR(D) op een vanzelfsprekende manier een plaats aan de managementtafel krijgt? Het lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn. Maar het kán door 702010 toe te passen zoals bedoeld…

 Lees verder...     2 reacties

Onderhandelingstip: geef nooit zo maar korting

Door: Michel Hoetmer    04-09-2014    16:25 uur

Komt het volgende u bekend voor? De klant vraagt wat het allemaal gaat kosten. U geeft keurig netjes antwoord en dan reageert de klant koeltjes met 'Is dat de beste prijs die u kunt noemen? Of kan er nog wat af?' Menig verkoper trapt in de valkuil om korting te geven. Vervolgens zegt de klant: 'Bedankt. Ik denk er over na en u hoort nog van mij!' Het gesprek is ten einde. De verkoper heeft niets bereikt. Hoe voorkomt u dit?

 Lees verder...     Reageer

Zeven redenen waarom u geen authenticiteit moet nastreven

Door: Michel Hoetmer    24-08-2014    15:35 uur

De meeste mensen voelen weerstand opkomen wanneer men ze confronteert met namaak. Neppers zijn goedkoop en niet het échte ding. Nep is minderwaardig. Echt is goed. Zo denken wij niet alleen over dingen, maar ook over mensen. Dus hunkeren velen naar authentiek gedrag. Is dat wel zo verstandig?

 Lees verder...     13 reacties

Wat managers leren van Special Forces

Door: Aart Pijl MCM MA CMC     21-08-2014    17:14 uur

In bijna alle organisaties waar we komen staan mensen behoorlijk onder druk. Zo ervaren ze dat en zo benoemen ze dat ook. Managers én medewerkers. Het slechte nieuws is: dat blijft zo.

 Lees verder...     Reageer

De tien eigenschappen die u inspirerend authentiek maken.

Door: Wout Plevier    28-07-2014    21:04 uur

Super artikelen van John Vrakking over stress en werkdruk. Ongelofelijk dat er zo weinig gelegenheid is om de aandacht op plezierig samenwerken te leggen en enkel te sturen op resultaten. In dit artikel richt ik uw focus op de tien dingen die u kunt doen om lekker dicht bij uzelf te blijven: u opereert en handelt in dynamiek met uw omgeving en weet toch zo authentiek mogelijk dicht bij uw innerlijke kern en drijfveren te blijven. 

 Lees verder...     19 reacties

Hoe kan ik als teamleider zelf iets doen tegen werkdruk bij mijn medewerkers?

Door: John Vrakking Vrakking    28-07-2014    15:00 uur

Werkdruk heet op dit moment het grootste beroepsrisico van Nederland te zijn. In veel beroepen, en niet alleen in de zorg en in het onderwijs, leidt stress tot langdurig verzuim. Toch is dat verzuim terug te dringen. Als manager of teamleider kun je met wat eenvoudige tips al veel zelf doen.

 Lees verder...     4 reacties

Twaalf tips om met stress om te gaan

Door: John Vrakking Vrakking    19-07-2014    15:53 uur

Werkdruk en -stress staan hoog op de agenda, lijkt het. Zowel in het onderwijs als in de zorg krijgt het alle aandacht. Onlangs bleek dat ook in de ICT en in de financiële wereld de stress hoog is opgelopen. ‘Er moet wat gebeuren’, is de algemene opinie. Maar wat kun je er als leidinggevende aan doen? [Leestijd: 2,5 minuut]

 Lees verder...     3 reacties

Trigger me and I will explode :)

Door: Wout Plevier    03-07-2014    21:50 uur

Door feedback slaat de amygdala in ons brein (het deel  waar emoties ontstaan) regelmatig op tilt. Waarom? Omdat feedback meestal verkeerd wordt gebracht en direct het pijncentrum activeert. Het rationele deel van ons brein heeft moeite hierop te anticiperen. In dit artikel beschrijven we de acht meest gemaakte feedbackfouten. Gebruik ze veelvuldig en uw gesprekken verlopen absoluut stroef. Draai ze om en uw communicatie versoepelt!

 Lees verder...     11 reacties

De gouden overtuigingsregel (ook voor bloggers)

Door: Michel Hoetmer    01-07-2014    13:38 uur

Content marketing is hot. Daarmee vertel ik niets nieuws. Wanneer u zich op dat pad begeeft dan moet u strijden om aandacht met tienduizenden concurrenten.

Het is dus allereerst zaak om de interesse van uw doelgroep te prikkelen. Dat lukt vaak wel met een flitsende titel en een pakkende inleiding. Maar dan, hoe gaat het verder?

 Lees verder...     1 reactie

Tien manieren om de mens voorop te stellen bij alles wat we doen

Door: Bart Flos    30-06-2014    15:01 uur

Gefeliciteerd! Ook jij deelt je plaats op onze tak in de bio-boom met de chimpansee, de orang-oetan, de gorilla en de gibbon. Wij zijn namelijk het zoogdier Homo Sapiens. We zijn geprogrammeerd met oergedrag dat miljoenen jaren teruggaat. Maar we zijn ook een slim, zelfbewust zoogdier. En dat zouden we best eens wat vaker mogen laten zien, anno 2014.

 Lees verder...     1 reactie

Vijf hele kleine minitips . . . maar met hele grote consequenties voor uw productiviteit:)

Door: Wout Plevier    26-06-2014    22:05 uur

Geinspireerd door de boeken 4 hour workout, 4 hour workweek en de laatste bestseller van Tim Ferris geef ik de 6 korte adviezen die u 100% productiever maken. u hoeft geen Master time management te worden. Pas deze tips direct in uw routine toe! U wint door te focussen op deze 20% belangrijke routines direct 80% tijd! Daar geef ik garantie op!! Zet dit artikel gerust door naar uw omgeving, dat waarderen wij top!

 Lees verder...     Reageer

Help, ze vinden ons te duur!

Door: Michel Hoetmer    25-06-2014    17:01 uur

Vraag eens aan de gemiddelde verkoper wat de belangrijkste reden is waarom klanten afzien van een koop. Of waarom ze bij de concurrentie kopen en niet bij hen. Aardige kans dat ze dan zeggen 'tja... dat is toch logisch want wij zijn te duur!'
Uit een enquête van CRMGuru bleek dat 50% van de verkopers de prijs als belangrijkste reden noemde voor het mislukken van de transactie. En wat zeiden klanten?

 Lees verder...     Reageer

Waarom Gevers 374 procent meer succesvol zijn dan Nemers en Matchers!

Door: Wout Plevier    12-06-2014    13:50 uur

We hebben ons jaren lang gericht tijdens werken op behalen van resultaten. Daar werden dan trainingen en coaching op ingezet om de talenten te ontplooien, de inzet te verhogen en meer resultaat te bereiken. Nu is onze kans van slagen meer dan ooit afhankelijk van anderen. Leer waarom matchers en nemers minder succesvol zijn dan gevers!

 Lees verder...     1 reactie

< vorige 20 21 22 23 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10