Disfocus is de belangrijkste oorzaak dat u minder werk verzet dan u zou kunnen. In dit artikel leert u 5 oorzaken, waardoor u, bekeken vanuit het perspectief van uw brein, uw focus verliest. U leert hoe u dit direct weer kunt herstellen en hoe u met meer gemak meer rendement kunt behalen. Vandaag doen, morgen al resultaat. Wie wil dat nu niet:)
Is het te mooi om waar te zijn? Dat de leerfunctie702010 benut om de dienstverlening uit te breiden? Waardoor een positieve business case ontstaat en HR(D) op een vanzelfsprekende manier een plaats aan de managementtafel krijgt? Het lijkt inderdaad te mooi om waar te zijn. Maar het kán door 702010 toe te passen zoals bedoeld…
Komt het volgende u bekend voor? De klant vraagt wat het allemaal gaat kosten. U geeft keurig netjes antwoord en dan reageert de klant koeltjes met 'Is dat de beste prijs die u kunt noemen? Of kan er nog wat af?'
Menig verkoper trapt in de valkuil om korting te geven. Vervolgens zegt de klant: 'Bedankt. Ik denk er over na en u hoort nog van mij!' Het gesprek is ten einde. De verkoper heeft niets bereikt. Hoe voorkomt u dit?
De meeste mensen voelen weerstand opkomen wanneer men ze confronteert met namaak. Neppers zijn goedkoop en niet het échte ding. Nep is minderwaardig. Echt is goed. Zo denken wij niet alleen over dingen, maar ook over mensen. Dus hunkeren velen naar authentiek gedrag. Is dat wel zo verstandig?
In bijna alle organisaties waar we komen staan mensen behoorlijk onder druk. Zo ervaren ze dat en zo benoemen ze dat ook. Managers én medewerkers. Het slechte nieuws is: dat blijft zo.
Super artikelen van John Vrakking over stress en werkdruk. Ongelofelijk dat er zo weinig gelegenheid is om de aandacht op plezierig samenwerken te leggen en enkel te sturen op resultaten. In dit artikel richt ik uw focus op de tien dingen die u kunt doen om lekker dicht bij uzelf te blijven: u opereert en handelt in dynamiek met uw omgeving en weet toch zo authentiek mogelijk dicht bij uw innerlijke kern en drijfveren te blijven.
Werkdruk heet op dit moment het grootste beroepsrisico van Nederland te zijn. In veel beroepen, en niet alleen in de zorg en in het onderwijs, leidt stress tot langdurig verzuim. Toch is dat verzuim terug te dringen. Als manager of teamleider kun je met wat eenvoudige tips al veel zelf doen.
Werkdruk en -stress staan hoog op de agenda, lijkt het. Zowel in het onderwijs als in de zorg krijgt het alle aandacht. Onlangs bleek dat ook in de ICT en in de financiële wereld de stress hoog is opgelopen. ‘Er moet wat gebeuren’, is de algemene opinie. Maar wat kun je er als leidinggevende aan doen? [Leestijd: 2,5 minuut]
Door feedback slaat de amygdala in ons brein (het deel waar emoties ontstaan) regelmatig op tilt. Waarom? Omdat feedback meestal verkeerd wordt gebracht en direct het pijncentrum activeert. Het rationele deel van ons brein heeft moeite hierop te anticiperen. In dit artikel beschrijven we de acht meest gemaakte feedbackfouten. Gebruik ze veelvuldig en uw gesprekken verlopen absoluut stroef. Draai ze om en uw communicatie versoepelt!
Content marketing is hot. Daarmee vertel ik niets nieuws. Wanneer u zich op dat pad begeeft dan moet u strijden om aandacht met tienduizenden concurrenten.
Het is dus allereerst zaak om de interesse van uw doelgroep te prikkelen. Dat lukt vaak wel met een flitsende titel en een pakkende inleiding. Maar dan, hoe gaat het verder?
Gefeliciteerd! Ook jij deelt je plaats op onze tak in de bio-boom met de chimpansee, de orang-oetan, de gorilla en de gibbon. Wij zijn namelijk het zoogdier Homo Sapiens. We zijn geprogrammeerd met oergedrag dat miljoenen jaren teruggaat. Maar we zijn ook een slim, zelfbewust zoogdier. En dat zouden we best eens wat vaker mogen laten zien, anno 2014.
Geinspireerd door de boeken 4 hour workout, 4 hour workweek en de laatste bestseller van Tim Ferris geef ik de 6 korte adviezen die u 100% productiever maken. u hoeft geen Master time management te worden. Pas deze tips direct in uw routine toe! U wint door te focussen op deze 20% belangrijke routines direct 80% tijd! Daar geef ik garantie op!! Zet dit artikel gerust door naar uw omgeving, dat waarderen wij top!
Vraag eens aan de gemiddelde verkoper wat de belangrijkste reden is waarom klanten afzien van een koop. Of waarom ze bij de concurrentie kopen en niet bij hen. Aardige kans dat ze dan zeggen 'tja... dat is toch logisch want wij zijn te duur!'
Uit een enquête van CRMGuru bleek dat 50% van de verkopers de prijs als belangrijkste reden noemde voor het mislukken van de transactie. En wat zeiden klanten?
We hebben ons jaren lang gericht tijdens werken op behalen van resultaten. Daar werden dan trainingen en coaching op ingezet om de talenten te ontplooien, de inzet te verhogen en meer resultaat te bereiken. Nu is onze kans van slagen meer dan ooit afhankelijk van anderen. Leer waarom matchers en nemers minder succesvol zijn dan gevers!