Stress op de werkvloer is nog steeds beroepsziekte nummer 1. Daarmee wordt niet de gezonde druk bedoeld waaronder we juist prettig presteren, maar negatieve stress. Meer dan een miljoen mensen lopen jaarlijks het risico op overspannenheid of burn-out en daarmee op verzuim. Het psychisch verzuim van de één, vergroot ook nog eens de werkdruk bij de anderen in de organisatie.
Als je iets wilt, dan moet je er wat voor doen, zei mijn moeder altijd. Soms moet je wat langer sparen als je iets wilt kopen dat echt kwaliteit heeft. Soms moet je wat langer investeren voor je een vaardigheid echt beheerst. Soms kom je tot de conclusie dat je investeringen, ondanks alle moeite en geld, toch niet tot succes leiden. Dan moet je het echt anders aanpakken. Ik heb het hier over leiderschapsontwikkeling.
De hele dag staat jouw brein bloot aan een overvloed aan kennis en informatie. Uit zowel oude als nieuwe media weten we alles over alles. Nieuws uit Lutjebroek bereikt je net zo snel als nieuws uit Syrië. Maar we worden eerder negatief dan positief beinvloed en dat verspreiden we vervolgens binnen onze Kleine Groepen. Dat kan ook anders.
Kleine kinderen kunnen soms eindeloos vragen stellen. Een bijzonder populaire vraag is 'Waarom ...?' In hun onschuld willen kinderen graag het naadje van de kous weten. Ouders vinden dat gewaarom vaak lastig en als het ze te gortig wordt snoeren ze hun kroost de mond. Zou dat reden zijn waarom veel mensen hun nieuwsgierigheid verliezen?
Ik heb in mijn carrière al heel wat managementstijlen de revue zien passeren. Elke managementstijl werd verkondigd als dé beste stijl, maar als tijden veranderen, veranderen ook de opvattingen daarover. Ik heb in dit artikel 13 praktische tips voor managers bij elkaar gebracht op basis van onderstaande managementstijlen omdat geen van die stijlen enige zekerheid tot succes geeft!
Tips die u dient te gebruiken om van uzelf een brand te maken. De laatste tijd hoor ik tijdens cursussen Presenteren met Prezi steeds vaker de term Personal Branding vallen. Het is weer zo’n mooie overgewaaide trend uit Amerika. Of toch niet? Kan men in Europa echt iets leren van het positioneren van zichzelf als "Brand"? In dit artikel leert u wat Personal Branding is en hoe u van u zelf een "brand" maakt.
Vraagje: als we alles al weten over leiden en managen, innoveren en inspireren, veranderen en verduurzamen – omdat we het hebben opgeschreven in honderdduizenden boeken – hoe komt het dan dat twee derde van alles wat we proberen te veranderen faliekant mislukt? Welkom bij de Kennisparadox! We zijn op papier veel slimmer dan in werkelijkheid. Dat is een schande en het is een belediging voor onze intelligentie. Dat roept om informatiesurvival voor gevorderden.
We kunnen bezieling omschrijven als een diepe, innerlijke inspiratie, een bron van energie, focus en enthousiasme. U bent bezield als u weet waarom u elke ochtend weer met plezier en goede zin het bed uit springt. Lees hier uit ons nieuwe boek interactieve boek SLIM! hoe u uw bezieling aanschakelt en omzet naar een routine die blijft bestaan als een onblusbaar innerlijk vuur. Gelijk het effect als een groep cheerleaders u elke dag aanmoedigt:)
Is hrd wel op de toekomst voorbereid? Kunnen we doorgaan met de huidige rollen, taken en dienstverlening uit de 20ste eeuw, terwijl de wereld om ons heen verandert? Het is nu de tijd om mee te veranderen. Ertoe bij te dragen dat hrd meer kan zijn dan de opleidingsadviseur door waarde toe te voegen met het 70:20:10-referentiemodel. Op weg naar de hrd’er als 70:20:10-Expert als business partner.
Ik las vanmorgen een stuk over ontwikkeling van mensen die veelal beschrijft wat de meeste mensen meemaken in hun leven en hoe ze zich vormen. De schrijver noemt het "Niagrafalls Effect". De meeste mensen plonzen in de rivier zonder notie hoe ze daarin terecht kwamen en zonder duidelijk doel waar ze heen willen. Dat kan echt anders. Dit artikel leert u hoe u meer Persoonlijke kracht ontwikkelt en geeft u antwoord op de drie meest elementaire vragen van elke mens ...
De vakanties zijn weer voorbij en... daar gaat u weer. Om u meer balans en focus te geven bij de start van uw nieuwe werkjaar, krijgt u een aantal gemakkelijk korte tips die tot meer positiviteit, focus en bruis leiden in uw werk en leven. Ze zijn simpel maar dat is ook meteen de reden dat veel mensen het niet doen. Men weet het eigenlijk best wel maar doet het niet. Deze week doop ik om tot de week van plezier en blijvende positieve energie. Veel plezier bij lezen en toepassen:)
We gaan weer aan de slag. En snel ook, want er valt een hoop te doen. De wereld verandert namelijk waar je bij staat, en voor je het weet is je organisatie of je baan overbodig.
Emoties beinvloeden voor wel 95% uw gedachten en handelen. We zien onszelf graag als rationele wezens. Maar wat als u meer uw lichaamssensaties zou gebruiken om uw functioneren effectiever te maken. We noemen dit ook wel belichaamde cognitie. Het is een super interessant aspect om eens te onderzoeken. Hier leert u in het kort wat het is en hoe u het concreet kunt gebruiken.