zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Nieuwe dienstverlening en nieuwe rollen voor hr(d) met 70:20:10

Door:     04-07-2016    11:09 uur

De belangstelling voor 70:20:10 is groot. Tegelijkertijd blijkt dat het niet meevalt om leren in organisaties te baseren op de methodiek van 70:20:10. Dat is de reden waarom wij vijf nieuwe rollen voor hr(d)-professionals introduceren om 70:20:10 zoals bedoeld te implementeren. Zodat hr(d) de dienstverlening uitbreidt door behalve het formele leren (10) ook het (beter) leren (samen)werkenop een eigentijdse manier te ondersteunen (70 en 20).
 

 Lees verder...     Reageer

Durf je toegevoegde waarde onder de loep te nemen.

Door: Wout Plevier    27-06-2016    17:37 uur

Uit onderzoek blijkt dat driekwart van de managers niet precies weet hoe ze hun team en processen het meest effectief kunnen aansturen. Alleen mensen die hun eigen toegevoegde waarde kennen, zijn in staat om deze effectief in te zetten binnen de organisatie. Hoogste tijd dus om je eigen toegevoegde waarde eens scherp in beeld te krijgen en, nog beter, te vergroten. Want dat kan!

 Lees verder...     Reageer

De domste uitspraak over verkopen ooit

Door: Michel Hoetmer    23-06-2016    16:28 uur

De teneur in de verkoop- en marketingliteratuur is zo’n beetje dat bedrijven zich steeds beter op hun klanten moeten richten. Men smijt met termen als klantgerichtheid en de klant centraal zetten. De goeroes waarschuwen 'als bedrijven dat niet doen gaan ze geheid kopje onder!' Een gevleugelde uitspraak is ‘behandel de klant zoals u zelf behandeld wilt worden’. 

 Lees verder...     Reageer

Beter leiderschap door meer slaap

Door: Ronald van der Molen    21-06-2016    12:00 uur

Veel leidinggevenden slapen te weinig en nemen daardoor onhandige besluiten met nadelig effect op de bedrijven die ze leiden. Hoe kun je als leidinggevende gezonder leven en beter presteren? Welke samenhang is er tussen effectief leiderschap en voldoende slaap? Wat zijn de geheimen van een goede nachtrust?

 Lees verder...     2 reacties

De klant bestaat niet

Door: Ben Kuiken    20-06-2016    09:40 uur

Organisaties moeten leren denken vanuit de klant, zeggen de marketinggoeroes. Maar ik heb liever dat ze vanuit mij denken. Als persoon.

 Lees verder...     Reageer

Vijf blunders waarmee verkopers hun kansen verknallen

Door: Michel Hoetmer    16-06-2016    15:12 uur

Verkopers begaan keer op keer dezelfde fouten. Deze week was het weer raak. Ik werd benaderd door verkopers van twee verschillende bedrijven. Ze hadden toevallig één ding met elkaar gemeen: ze verkochten diensten die voor promotionele activiteiten zijn bedoeld. Ze hadden trouwens nog meer met elkaar gemeen: de fouten die ze in deze gesprekken maakten.

 Lees verder...     Reageer

Zeven tips om helder en begrijpelijk te spreken

Door: Michel Hoetmer    09-06-2016    15:23 uur

De ene persoon spreekt veel begrijpelijker dan de ander. Het is ook helemaal niet zo gemakkelijk om voor iedereen begrijpelijk te spreken.  In de communicatie is minder over het algemeen meer. Af ten toe even een argument herhalen kan ook helemaal geen kwaad. U vindt in dit artikel zeven praktische tips voor effectieve gesprekken.

 Lees verder...     Reageer

Een glimlach doet wonderen

Door: Michel Hoetmer    08-06-2016    13:49 uur

Nederlanders gaan er prat op dat ze zo vreselijk eerlijk zijn. Ze laten graag zien wie ze zijn en hoe zij zich voelen. U hoort mensen ook regelmatig zeggen 'ze moeten mij maar nemen, zoals ik ben'. Het is vast heel erg authentiek. Maar of het een verstandige houding is in de commercie valt te betwijfelen. 

 Lees verder...     1 reactie

Hoe bouw je een succesvol team?

Door: Ronald van der Molen    11-05-2016    18:52 uur

Het meeste werk in organisaties wordt vandaag de dag door teams verzet. Succesvolle leiders zijn vrijwel altijd mensen die goed in teamverband kunnen werken. Maar wat zijn de basisvoorwaarden voor goedwerkende teams? Waarom zijn sommige teams succesvol en falen andere hopeloos? Hoe kun je een topteam opbouwen?

 Lees verder...     1 reactie

Wanneer praat u over geld?

Door: Michel Hoetmer    15-04-2016    11:35 uur

Verkopers willen graag weten hoeveel budget de klant tot zijn beschikking heeft. Het is volstrekt logisch. Het geeft richting en het antwoord maakt duidelijk of de klant een serieuze kandidaat is. Maar wat is het juiste moment om over budgetten te beginnen? Ergens aan het begin of later?

 Lees verder...     2 reacties

Waar worden wij gelukkig van?

Door: Ben Kuiken    13-04-2016    11:25 uur

De mens is een gelukzoeker. Alleen weten we niet altijd even goed wat ons gelukkig maakt. Dan kan het helpen om terug te gaan naar de bedoeling: waar gaat het nou echt om?

 Lees verder...     Reageer

Praktische tips voor out of office replies

Door: Michel Hoetmer    03-04-2016    11:14 uur

Ondanks onze geweldige inzet zijn er uiteraard ook momenten dat wij om wat voor reden dan ook afwezig zijn. En dus zetten wij de 'out of office reply' aan.  
Het is zaak om even goed na te denken over de boodschap. In de praktijk zie ik veel geklungel. Met het risico dat men klanten en(of) collega's in de gordijnen jaagt. Zullen wij ons even verplaatsen in de andere kant? En kijken wat er beter kan.

 Lees verder...     4 reacties

Moe? Slaap lekker. . . vier tips om uitgerust wakker te worden.

Door: Wout Plevier    31-03-2016    12:16 uur

Slapen is een onderwerp wat u wellicht niet direct koppelt aan Persoonlijke Effectiviteit. Maar... goed slapen en uitgerust wakker worden verhogen direct uw focus, positief humeur, abiliteit om met werkdruk en stress om te gaan en laten u simpelweg beter presteren. De meest mensen slapen te weinig en dat gaat ten koste van uw performance. Tijd om dit te veranderen. Leer in dit artikel hoe slapen werkt en wat u eraan kunt doen.

 Lees verder...     Reageer

Van 'blije eikel' naar 'bloeiende boom'

Door: Ronald van der Molen    22-03-2016    12:04 uur

Er is een groot verschil tussen hoe leidinggevenden zichzelf zien en hoe hun werknemers dat beoordelen. Veel leidinggevenden zijn met zichzelf bezig en gedragen zich als 'blije eikels'. Waar dien je als leider mee te stoppen om tot bloei te komen?

 Lees verder...     Reageer

< vorige 14 15 16 17 93 volgende >
 
19 - 01 - 2023
 
12 - 01 - 2023
  Vijf keuzes voor de paniekzaaier
06 - 01 - 2023
  De zoveelste klimaatconferentie
22 - 12 - 2022
  De ultieme helikopterview
15 - 12 - 2022
  Onze beschaving is een puber
03 - 09 - 2022
  Werkdruk op zich bestaat niet, maar je kunt het wel creëren
31 - 08 - 2022
  De koop afronden zonder nodeloze druk uit te oefenen
24 - 08 - 2022
  Verkopen op de automatische piloot?
21 - 06 - 2022
  Timemanagement is eigenlijk grote onzin!
13 - 06 - 2022
  Vijf gouden regels voor verkopers
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10