Heerlijk vakantie! Dat geeft het brein tijd om te mijmeren. En in deze mijmertijd kom je tot de beste inzichten. Als je als manager je team de komende periode heel goed wilt ontwikkelen richting teamsucces, lees dan ons SLiM! stappenplan voor Teamsucces door. Je voorkomt gekibbel, naast elkaar heen praten, ego-gedrag, slechte samenwerking en... gaat 100% op weg naar Teamsucces!
Het verkoopgesprek verliep voorspoedig. Er was een stevige klik tussen de verkoper en de klant. Dus sprak de verkoper met de klant af om alles op papier te zetten.
De verkoper liet er geen gras over groeien. Hij maakte nog dezelfde dag een offerte. Alles leek in kannen en kruiken. Of toch niet?
U vindt in dit artikel 7 veel gemaakte fouten in offertes met praktische verbetertips...
Geinspireerd door de boeken 4 hour workout, 4 hour workweek en de laatste bestseller van Tim Ferris geef ik de 6 korte adviezen die u 100% productiever maken. u hoeft geen Master time management te worden. Pas deze tips direct in uw routine toe! U wint door te focussen op deze 20% belangrijke routines direct 80% tijd! Daar geef ik garantie op!! Zet dit artikel gerust door naar uw omgeving, dat waarderen wij top!
Stelt u zich de volgende situatie eens voor. U gaat naar een winkel en u bent vastbesloten om iets te kopen. Eigenlijk heeft u de keuze al gemaakt. Zo’n koop is een ‘eitje’ niet waar? U stapt naar binnen en vraagt om het product. De man achter de balie geeft aan dat iemand anders beter op de hoogte is en haalt de expert er bij. Wat er dan gebeurt houdt u niet voor mogelijk.
Stel u vraagt aan een gemiddelde verkoper: ‘Wat is het meest gehoorde bezwaar tijdens je verkoopgesprekken?’ Wat zou zo’n verkoper dan zeggen? De kans is groot dat hij reageert met ‘klanten vinden dat wij te duur zijn!’ Is dit fictie of werkelijkheid? En kunt u er iets tegen ondernemen?
Door de veranderingen om ons heen verschuift de inrichting van organisaties steeds meer van een top-down structuur (een piramide) naar een bottom-up structuur (een park). Hoe verschillen deze twee typen organisaties van elkaar? Waar moet je aan denken voordat je jouw bedrijf inricht als een park? Ontdek waarom een integrale benadering cruciaal is en wat de minimale vereisten zijn voor een dergelijke transformatie.
Hoe groot acht u de kans op succes wanneer een verkoper precies klinkt zoals alle anderen die ook een poging doen om nieuwe klanten binnen te hengelen? Volgens Albert Einstein is de definitie van krankzinnigheid: steeds hetzelfde blijven doen en dan betere resultaten verwachten. Een kleine variatie hierop is: precies hetzelfde als de concurrentie doen en dan toch verwachten dat klanten met u in zee gaan. Dat werkt natuurlijk niet. Gelukkig kan het ook anders.
Mocht u voor het aanemen van een nieuwe arbeidskracht twijfelen tussen twee kandidaten waar van er één burn-out is geweest, twijfel dan niet langer en kies de kandidaat met de verwerkte burn-out.
Stelt u zich de volgende situatie eens voor. Een bedrijf kampt met een probleem. Men denkt goed na over de oplossing en vervolgens oriënteert men zich uitgebreid online. De volgende stap is dan meestal om enkele partijen uit te nodigen om te laten zien wat zij in huis hebben. Wie van deze verkopers denkt u dat de grootste kans heeft op de opdracht?
Haal vantevoren even diep adem, is een advies dat u zomaar kunt krijgen voor het geven van een presentatie. Dat is geen goed idee, aldus Pieter Frijters in zijn eerste vlog op Managersonline.nl.
Niet iedereen is bezield. Sterker nog, in Nederland lopen velen onbezield, oftewel met de ziel onder de arm, rond. Nog erger, ons land behoort al jaren tot de meeste depressieve landen ter wereld met afgelopen jaar een record van 4,9 miljoen uitschrijvingen van anti-depressiva! Aan de andere kant zijn we ook te vinden in het rijtje van de gelukkigste landen.
Als jochie van twaalf wist ik al dat ik schrijver wilde worden. Liefst een beroemde, maar ik had geen idee hoe ik dat moest realiseren. Het duurde tot mijn veertigste voordat mijn eerste boek van de persen rolde en dat was een bijzonder moment. Het boekje (over telefonische communicatie) sloeg goed aan; uiteraard ook door de aandacht van de media.
Hippe, nieuwe organisatievormen hebben ook schaduwkanten, schrijft Ard-Pieter de Man in Trouw. Dat is waar, reageert Ben Kuiken, maar dat geldt nog meer voor het hiërarchische systeem.
Veel werkgevers en managers hebben niet door hoe belangrijk het geven van complimenten is. Net zoals een plant licht, gezonde voeding en water nodig heeft om tot bloei te komen, hebben mensen waardering nodig. Hoe kun je als moderne leider of ondernemer groeien in het geven van complimenten?