zoeken Nieuwsbrief
      Linkedin    Twitter   
  
weblog
 

Personal Branding via LinkedIn (1): Passieve Strategie

Door: Jan Vermeiren,   16-04-2012,   17:10 uur
 

LinkedIn is een fantastische website m.b.t. uw Personal Branding op professioneel gebied. Er zijn drie delen van een goede Personal Branding aanpak: een passieve, actieve en proactieve strategie. In dit artikel focussen we op de "ingrediënten" van de passieve component waarbij u enkele tips krijgt om deze in de praktijk te zetten. In volgende artikelen komen de actieve en proactieve delen aan bod.

Ingrediënt 1: Een aantrekkelijk profiel op LinkedIn hebben 



Tips:
   •    Maak van uw Professional Headline een goede teaser
   •    Plaats een recente, professionele foto
   •    Beschrijf uw situatie concreet en duidelijk m.b.v. Summary en Specialties


Ingrediënt 2: Applications gebruiken om de "Know, Like, Trust factor" verder op te bouwen

De meest interessante Applicaties zijn:
   •    SlideShare
   •    Google Presentation
   •    Box.net
   •    WordPress of Bloglink
   •    Events

Ingrediënt 3: Als u in marketing, verkoop of recrutering zit: Applications als lead generation tool gebruiken

Aandachtspunten:
   •    Zorg voor goede tips om zo uw "Know, Like, Trust factor" op te bouwen
   •    Vermijd een verkooppraatje.
   •    Leid mensen naar uw website waar ze nog meer tips kunnen vinden.

Ingrediënt 4: Word lid van de groepen die voor u interessant zijn

Tips:
   •    Vertrek van uw doel om de voor u juiste Groups te vinden
   •    Gebruik naast de "Groups Directory" ook de "Similar Groups" en "Groups You May Like" mogelijkheden
   •    Vind andere interessante Groups in de profielen van andere LinkedIn gebruikers

Ingrediënt 5: Als u een eigen zaak leidt of verantwoordelijk bent voor marketing of werving: Maak een "Company Page" aan, met vermelding van uw producten/diensten

Tips:
   •    Beschrijf in "Overview" kort en duidelijk waar uw organisatie voor staat
   •    Gebruik de "Products & Services" pagina’s als gratis etalage.
   •    Maak gebruik van de YouTube en promotie mogelijkheden.


De voordelen van het toepassen van de "ingrediënten" van deze passieve strategie zijn:

   •   Ze helpen om door anderen op LinkedIn gevonden te worden.
   •   Ze helpen u gevonden te worden via zoekmachines.
   •   Ze helpen anderen om over u te vertellen/schrijven.
   •   Ze ondersteunen uw actieve en proactieve strategieën die in volgende artikels aan bod komen.


Een uitgebreide beschrijving van deze passieve strategie m.b.t. Personal Branding is te vinden in het boek "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken" dat u GRATIS kan downloaden van www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com

 
 Doorsturen    1 reactie

 
 
 
Over de auteur:
Jan Vermeiren is de oprichter van Networking Coach en auteur van de best sellers Let’s Connect! en Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken.

Samen met zijn team van Networking Coach geeft Jan presentaties en opleidingen op het vlak van (online en offline) netwerken en referrals. Klanten zijn zowel grote organisaties zoals Deloitte, IBM, ING, Mobistar, Nike en SAP als kleine bedrijven en freelancers.

Jan is tevens gastdocent bij de internationale MBA programma's van RSM Erasmus Rotterdam en Vlerick Leuven Gent Management School.

Vraag je gratis exemplaar van Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken aan via www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com.
 

Laatste weblogs

  Hoeveel burn-out fabrieken zijn er nog in ons land?
  Het rationeel discours
  Tegen de haren instrijken
 
reacties
 
ICT Vacatures  |   | 
20-06-2012
 | 
13:44 uur
Interessant artikel. Sociale media wordt steeds interessanter op de banenmarkt.

 

REAGEREN

Naam:
Emailadres:
URL: (niet verplicht) http:// 
 
Reactie/Opmerking:
Ik wil bericht per e-mail ontvangen als er meer reacties op dit artikel verschijnen.
 
Als extra controle, om er zeker van te zijn dat dit een handmatige reactie is, typ onderstaande code over in het tekstveld ernaast. Is het niet te lezen? Klik hier om de code te wijzigen.
 
Human Design op de werkvloer voor teameffectiviteit en bedrijfsgroei
reacties
Top tien arbeidsmarktontwikkelingen 2022 (1) 
‘Ben jij een workaholic?’ (1) 
Een op de vier bedrijven niet bezig met klimaat en duurzaamheid (3) 
Eén op zeven Nederlanders staat niet achter aanbod van hun organisatie  (1) 
Drie manieren om te reageren op onterechte kritiek (1) 
Een cyber-survivalgids voor managers: hoe ga je om met cyberaanvallen?  (1) 
Mind your data (1) 
top10