LinkedIn is een fantastische website m.b.t. uw Personal Branding op professioneel gebied. Er zijn drie delen van een goede Personal Branding aanpak: een passieve, actieve en proactieve strategie. In dit artikel focussen we op de "ingrediënten" van de passieve component waarbij u enkele tips krijgt om deze in de praktijk te zetten. In volgende artikelen komen de actieve en proactieve delen aan bod.
Ingrediënt 1: Een aantrekkelijk profiel op LinkedIn hebben
Tips:
• Maak van uw Professional Headline een goede teaser
• Plaats een recente, professionele foto
• Beschrijf uw situatie concreet en duidelijk m.b.v. Summary en Specialties
Ingrediënt 2: Applications gebruiken om de "Know, Like, Trust factor" verder op te bouwen
De meest interessante Applicaties zijn:
• SlideShare
• Google Presentation
• Box.net
• WordPress of Bloglink
• Events
Ingrediënt 3: Als u in marketing, verkoop of recrutering zit: Applications als lead generation tool gebruiken
Aandachtspunten:
• Zorg voor goede tips om zo uw "Know, Like, Trust factor" op te bouwen
• Vermijd een verkooppraatje.
• Leid mensen naar uw website waar ze nog meer tips kunnen vinden.
Ingrediënt 4: Word lid van de groepen die voor u interessant zijn
Tips:
• Vertrek van uw doel om de voor u juiste Groups te vinden
• Gebruik naast de "Groups Directory" ook de "Similar Groups" en "Groups You May Like" mogelijkheden
• Vind andere interessante Groups in de profielen van andere LinkedIn gebruikers
Ingrediënt 5: Als u een eigen zaak leidt of verantwoordelijk bent voor marketing of werving: Maak een "Company Page" aan, met vermelding van uw producten/diensten
Tips:
• Beschrijf in "Overview" kort en duidelijk waar uw organisatie voor staat
• Gebruik de "Products & Services" pagina’s als gratis etalage.
• Maak gebruik van de YouTube en promotie mogelijkheden.
De voordelen van het toepassen van de "ingrediënten" van deze passieve strategie zijn:
• Ze helpen om door anderen op LinkedIn gevonden te worden.
• Ze helpen u gevonden te worden via zoekmachines.
• Ze helpen anderen om over u te vertellen/schrijven.
• Ze ondersteunen uw actieve en proactieve strategieën die in volgende artikels aan bod komen.
Een uitgebreide beschrijving van deze passieve strategie m.b.t. Personal Branding is te vinden in het boek "Hoe LinkedIn nu ECHT gebruiken" dat u GRATIS kan downloaden van www.hoe-linkedin-nu-echt-gebruiken.com
Samen met zijn team van Networking Coach geeft Jan presentaties en opleidingen op het vlak van (online en offline) netwerken en referrals. Klanten zijn zowel grote organisaties zoals Deloitte, IBM, ING, Mobistar, Nike en SAP als kleine bedrijven en freelancers.
Jan is tevens gastdocent bij de internationale MBA programma's van RSM Erasmus Rotterdam en Vlerick Leuven Gent Management School.